مهتا ایقانی شهروند بهایی ساکن مشهد آزاد شد

ساعاتی پیش مهتا ایقانی پس از گذشت ۹ روز بازداشت در تاریخ امروز یکشنبه‌ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ با قرار منع تعقیب آزاد شد.

به گزارش پیام نیوز ، مهتا ایقانی پس از احضار و بازجویی از سوی اداره اطلاعات ناجا در مشهد در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ بازداشت و به بازداشتگاه کلانتری بانوان مشهد منتقل شد که لحظاتی پیش این شهروند بهایی با قرار منع تعقیب و بدون وثیقه آزاد شد. طی ماه اخیر از تاریخ ۱ شهریور ماموران اداره اطلاعات ناجا به این شهروند بهایی سه مرتبه تماس گرفتند اما به دلیل حضور مهتا ایقانی در تهران امکان حضور نداشت که پس از بازگشت ایشان به مشهد وی احضار و بازداشت شد. ماموران امنیتی در زمان بازداشت دلیل احضار و بازداشت این شهروند بهایی را به خانواده وی اطلاع نداده اند و آنان اطلاعی از دلایل بازداشت وی نداشتند.

آرمان مختاری همسر مهتا ایقانی پیشتر در سال ۱۳۹۰ بازداشت و در دادگاه به ۶ ماه حبس در زندان وکیل آباد مشهد محکوم شده بود که وی دوران محکومیت خود را در این زندان طی کرده است.
پیشتر در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ مامورین امنیتی اطلاعات ناجا ندا مختاری را بازداشت کرده بودند که وی با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی مشهد در تاریخ ۳۰مردادماه آزاد شد.

هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.