بازداشت سه جوان مشهدی به اتهام ارتباط با یک گروه اعتقادی

سه جوان مشهدی در پی تبلیغ و توزیع آثار یک گروه اعتقادی از سوی ماموران ویژه پلیس اطلاعات و امنیت این شهر بازداشت شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، این سه جوان ۲۰، ۲۱ و ۲۴ساله به اتهام آنچه «ارتباط با یک گروه شیطان‌پرستی و تبلیغ و توزیع آثار آن» خوانده شده بازداشت شدند. وبسایت فرقه‌نیوز، از رسانه‌های وابسته به نهادهای امنیتی که اخبار برخورد نیروهای امنیتی با گروه‌ها و حلقه‌های فکری را پوشش می‌دهد، گزارش داده است که تیم‌های ویژه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خراسان رضوی توانسته است «سرنخ‌هایی از چاپ و انتشار نقوش و جزوه‌های انحرافی» در مشهد پیدا کند و بر این اساس به آنچه «مخفیگاه» متهم یا متهمان اصلی این پرونده اعلام شده، دست یابد که در محدوده بلوار پیروزی مشهد است.

این وبسایت مدعی شده است بر اساس تحقیقات منابع خبری پلیس ساکنان این محل به «تهیه و توزیع انواع مواد مخدر» اقدام می‌کردند.

همچنین فرقه‌نیوز ادعا کرده است دکوراسیون این مخفیگاه «نشانه‌هایی از فرقه‌های انحرافی» دارد و ۱۷۰ جلد کتاب فرقه‌های انحرافی، ۲۰۰ حلقه سی‌دی غیرمجاز و غیراخلاقی و ۱۵۰۰ استیکر با نمادهای شیطان‌پرستی در آن‌جا بوده است.

بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، نیز با تایید این عملیات اطلاعاتی گفته است این سه جوان در محل مورد نظر بازداشت شده و برای ادامه تحقیقات در اختیار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته‌اند.

تا کنون هیچ اطلاعات دقیقی از مشخصات و وضعیت افراد بازداشت‌شده در رسانه‌های داخلی منتشر نشده است و ارتباط آنان با گروه‌های یادشده روشن نیست.

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی افراد بسیاری را به ارتباط با گروه‌های «انحرافی» و «شیطان‌پرستی» متهم و بازداشت می‌کند. در حالی که از این اتهامات برای برچسب‌زدن و پرونده‌سازی برای بسیاری افراد و اعضای گروه‌های دینی، مذهبی، اعتقادی و عرفانی استفاده می‌شود.

گفتنی است روند پرونده افرادی که با این اتهامات بازداشت می‌شوند روشن نیست و عمدتا با احکام و جرائم سنگینی روبرو هستند.