برخوردهای قهری اطلاعات سپاه علیه جامعه بزرگ نوکیشان مسیحی ایران

اطلاعات سپاه پاسداران  با سیستم زور و قدرت  سعی در جبران کم کاری  دستگاههای دینی و حوزوی کشور دارد ،  وارد کردن اتهامات امنیتی به نوکیشان مسیحی پس از شناسایی گروهی از ایمان‌داران مسیحی  به همراه صدها کتاب و جزوه، همان اتهامی است که سپاه در عرصه‏ سیاسی به دو تابعیتی‌ها می‎زند.

به گزارش « محبت نیوز رسانه‌های داخلی در ایران به نقل از منابع نزدیک به اطلاعات سپاه اعلام کردند، که تعدادی از مسیحیان در شهرهای تهران، ری و پردیس شناسایی و دستگیر شدند و تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد ده‌ها جلد کتاب مقدس، جزوات الهیاتی، کتاب‌های تعلیمی و سی‎دی در محلی که دپو شده بود ضبط گردیده است. این منابع در مورد هویت افراد بازداشت شده و تعداد آنها اطلاعی ندادند، اما مدعی شدند «شبکه وسیعی بوده که به بهانه تبلیغ و ترویج مسیحیت و کلیساهای خانگی اقدام به تخریب ادیان ابراهیمی و تشویش اذهان عمومی و انحراف اذهان در فضای عمومی و مجازی می‌کردند».

همچنین در بخش دیگری از این خبر تاکید شده «در میان اسناد و مدارک به دست آمده از این شبکه وسیع ( به گفته آنان ) منحرفان مذهبی، کتاب‌های فرق مختلف، روش‌های شبکه‌سازی، یارگیری، ارتباط با بیگانگان و تخریب دین مبین اسلام و سایر ادیان به چشم می‌خورد».

در ماه‌های گذشته پس از هشدارآیت الله علوی بروجردی تولیت مسجد اعظم قم نسبت به گرایش جوانان این شهر به مسیحیت، هشدار قاسم عبدالهی ئیس کل دادگستری استان مرکزی از افزایش تبلیغ مسیحیت و از آنها مهمتر هشدار غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان نسبت به اینکه کلیسای خانگی راه انداختند تا شیعیان ضعیف الاعتقاد را جذب کنند و اینکه تاکید کرده بود دست منبرها برای مقابله با مسیحیت خالی است قابل پیش‎بینی بود که حکومت مجبور شود برای جبران و پوشش دادن به ضعف دستگاه روحانیت برای مقابله با گرویدن شهروندان به مسیحیت و افزایش تبلیغ الهیات مسیحی وارد فاز امنیتی شود و قوای قهریه را که این بار سپاه سید‌الشهدا (سپاه دوم تهران بعد از سپاه محمد رسول‌الله) بود وارد میدان کند. نکته‎ی بارز این ماجرا شباهت متن اطلاعیه‌ی سپاه بعد از شناسایی و بازداشت این گروه با احکام صادره از سوی دادگاه‌های انقلاب برای نوکیشان مسیحی است.

اینکه تاکید شده آنها «به بهانه‏ تبلیغ و ترویج مسیحیت و کلیساهای خانگی» این افراد اقدام به «تخریب ادیان ابراهیمی و تشویش اذهان عمومی و انحراف اذهان در فضای عمومی و مجازی می‌کردند و کتاب‌هایی کشف شده که در آن درباره فرق مختلف، روش‌های شبکه‌سازی، یارگیری، و تخریب دین اسلام و سایر ادیان نوشته شده و همینطور بحث «ارتباط با بیگانگان» همگی اتهاماتی است که بازجوی پرونده‎ی نوکیشان مسیحی با کمک قضات دادگاه آنها را جهت تکمیل پرونده‎ی متهمین مطرح می‌کنند که مصداق پرونده‏سازی است و طبق همین اتهامات امنیتی برای دگراندیشان مذهبی به خصوص نوکیشان مسیحی احکام بلند مدت صادر می‌کنند.

تصاویری که سپاه منتشر کرده نشان می‌دهد انبوهی از کتاب مقدس (انجیل) و جزوات آموزشی را نشان می‌دهد. در حکومتی که علما و مراجع صاحب‎نام آن همچون شیخ جعفرسبحانی، برای برشمردن مضررات و آسیب‌های نشست و برخاست مسلمانان با کافران به تفسیر آیه ۲۸ سوره توبه استناد می‌کند و مسیحیان را «نجس سیاسی» می‌داند“سوزاندن” این حجم کتاب مقدس و جزوات نیز توسط جمهوری اسلامی قابل پیش‎بینی است. کاری که پیش از این نیز انجام داده است و خبر آن رسانه ایی شده بود. در سالهای گذشته اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق با هماهنگی نیروی امنیتی سپاه پاسداران  ۲ کارتن کتاب حاوی بیش از ۳۰۰ جلد کتاب مقدس مسیحیان را که در جریان یک عملیات ایست بازرسی در داخل یک اتوبوس کشف و ضبط کرده بودند در اقدامی شرم آور به آتش کشیدند. دو مسئله در این دست اقدامات وجود دارد. اول مسئله‏ ی شناسایی و بازداشت افراد و نوکیشان مسیحی است و سرنوشت آنها و دوم عاقبت کتاب‌ها و جزوات !

وقتی دستگاه‎ دینی و حوزه با میلیاردها تومان بودجه نمی‌توانند از گرویدن شهروندان به مسیحیت جلوگیری کنند و اسلام برای نسل نو، جذابیتی ندارد، برخوردای قهری و چکشی تنها راهی خواهد بود که برای نظام اسلامی به آن چنگ زند.

اینکه مطرح می‎شود کتاب‌ها برای تخریب ادیان ابراهیمی بوده در کدام دادگاه باید ثابت شود؟
امثال آیت‌الله سبحانی به عنوان مرجع بلندپایه تقلید شیعه با استناد به متن قرآن مسیحیان را نجس می‌خواند، آیا قضات دادگاه مواردی را در داخل کتاب مقدس یا جزوات پیدا کرده‌اند که چنین محتوایی دارد؟ و یا حتی کدام وکیل و یا کارشناس ویا روحانی مسیحی حق ورود به دادگاه را داشته و اجازه دفاع از آن را داشته باشند؟

چاپ و تکثیر انجیل کتاب مقدس مسیحیان در ایران به دلیل ممنوعیت مقدور نیست. پس از تعطیلی کلیه کلیساهای فارسی زبان در کشور فشارهای امنیتی باعث شده کلیساهای خانگی و جلسات پرستشی در شخصی‌ترین حوزه‌های خانوادگی و بین دوستان و آشنایان و افرادی که کاملن به هم اعتماد دارند برگزار می‎شود، اما این مقدار ترس و نگرانی از تبلیغ برای چیست؟

«ارتباط با بیگانگان» همان اتهامی است که سپاه در عرصه‏ ی سیاسی به دو تابعیتی‌ها حتی آنهایی که در دستگاه حکومتی اشتغال دارند می‎زند.

شناسایی و بزرگ جلوه دادن  یکی از محل‌های دپوی کتاب و جزوات مسیحی [با کلمات و ادبیات حماسی شبیه اطاعیه‎هایی که پس از کشف تیم‌های مسلح ضد انقلاب منتشر می‏شود] دردی از دردهای جامعه‎ی ایران که روز به روز از اسلام فاصله می‌گیرد دوا نمی‌کند.

سال‌هاست که صدها نوکیش مسیحی با احکام طولانی مدت در ایران به زندان افتادند اما با تمام این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها و احکام قضایی طولانی و تهدیدها همچنان این مسیر ادامه دارد تا آنجا که حوزه‌ها و دستگاه‌های دینی در برابر آن تسلیم شدند و مجبور به استفاده از قوای سپاه شده‌اند.