یک دانشجو در “رباط کریم” به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شد

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری عامل توهین به مقدسات در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، قوانین علیه توهین به مقدسات در ایران از احکام اسلامی برگرفته شده‌اند. کسانی که به مقدسات در ایران توهین می‌کنند معمولن تحت عنوان «مفسد فی‌الارض» جریمه می‌شوند که ممکن است این اتهام برای جرایم جنایی و سیاسی هم به‌کار رود. حالا سرهنگ ‌حاج علی صالحی‌ دراین‌باره گفت: برابر رصد صورت گرفته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که فردی مطالبی را با موضوع توهین به مقدسات و ایجاد شبهات به قصد تشویش اذهان عمومی در گروه‌های مختلف یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

وی ادامه‌ داد: کارشناسان اداره مبارزه با جرایم پلیس فتا با به کارگیری روش‌های فنی و شگردهای تخصصی‌، متهم را درکمتر از ۲۴ساعت در شهرستان رباط کریم شناسایی و پس از کسب تکلیف قضایی در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، صالحی اضافه‌کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های فنی مأموران پلیس فتا با مشاهده ادله دیجیتال جرم و غیر قابل انکار، به بزه انتسابی اعتراف کرده و معترف شد که دانشجو بوده و فقط از روی کنجکاوی و برای سرگرمی این اعمال را انجام داده و هرگز فکر نمی‌کرده که توسط پلیس فتا دستگیر شود.

گفتنی است حکومت اسلامی ایران همواره از این قوانین برای تعقیب و آزار نوکیشان مسیحی، بهائیان و پیروان سایر ادیان مثل سنی، صوفی و مخالفان دگراندیش و روزنامه‌نگاران استفاده کرده‌است و در اکثر موارد مشخص هم نشده است که فرد بازداشت شده بر چه مبنایی متهم گردیده.