شلاق و شش ماه حبس تعلیقى مجازات عاملین واقعهٔ ضرب و شتم دراویش در کوار

طبق رأی صادره از دادگاه ویژهٔ روحانیت شیراز، طلبه‌هایی که در واقعهٔ ضرب و شتم دراویش ساکن کوار مباشرت داشتند به شش ماه حبس و سی و چهار ضربه شلاق تعلیقی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان‌نور، سال ۹۱ با شکایت آقایان صالح‌الدین مرادی و کسری نوری، پرونده‌ای در دادگاه ویژهٔ روحانیت شیراز علیه طلبه‌هایی که در این واقعه از عاملین و سردستگان حملهٔ سازمان‌یافته قشریون و افراطیون به دراویش گنابادی ساکن کوار بودند گشوده شد که اکنون پس از گذشت شش سال از آن واقعه، دادگاه مربوطه اقدام به صدور حکم کرده است. در دادنامه صادره متهمین پرونده به اتهام اخلال در نظم عمومی به شش ماه حبس و سی‌وچهار ضربه شلاق به صورت تعلیقی محکوم شده و از اتهامات نشر اکاذیب و توهین و افترا تبرئه شده‌اند.

بنابر این گزارش؛ آقایان صالح مرادی و کسری نوری از فعالین حقوق دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور می‌باشند که در جریان بازداشت گستردهٔ فعالان حقوق دراویش در سال ۱۳۹۰ بازداشت شدند و شکایت خود علیه این طلبه‌های جوان را از زندان عادل‌آباد به دادگاه فرستاده بودند.

 گفتنی است این حکم در شرایطی از سوی دادگاه ویژهٔ روحانیت شیراز صادر شده که هم‌اکنون بیش از سی نفر از دراویش گنابادی ساکن کوار پرونده‌هایی گشوده با احکام سنگین حبس تعزیری در دادگاه‌های استان فارس دارند و علاوه بر آن؛ ۷ تن دیگر از درویشان ساکن کوار به تبعیدهای مادام‌العمر و هفت‌ساله در نقاط مختلف ایران محکوم هستند که از میان این ۷ نفر آقای محمدعلی شمشیرزن در محل تبعیدش در شهر بندرعباس به طور غیرقانونی بازداشت و هم‌اکنون قریب به یکسال است که در زندان به سر می‌برد.