دیوان عدالت اداری رای به عدم پرداخت حقوق بازنشستگی یکی از بهائیان داد

 شعاع الله بارقی یکی از شهروندان بهایی ساکن شهر زاهدان که پیشتر جهت پیگیری حقوق بازنشستگی خود از دیوان عدالت اداری پیگیر بلاتکلیفی و عدم پرداخت بازنشستگی خود شده بود با صدور رای عدم پرداخت حقوق بازنشستگی به دلیل بهایی بودن وی، روبرو شد.

بنابرگزارش اختصاصی مجموعه خبری پیام نیوز ( بهایی نیوز سابق) دیوان عدالت اداری در حالی رای به عدم پرداخت بازنشستگی این شهروند بهایی داده است که پیشتر یکی از شعبه های دیوان عدالت اداری رای به پرداخت حقوق بازنشستگی شعاع الله بارقی داده بود که با شکایت مجدد دفتر بازنشستگی کشور این رای نقض و این شهروند بهایی از حقوق خود محروم شد.

در متن دادنامه شعبه چهاردهم نجدیدنظر دیوان عدالت اداری با اشاره مستقیم اینکه فرد شاکی عضو تشکیلات بهایی بوده است عنوان «فرقه ضاله» را عنوان کرده اند که با اشاره به بند هشت ماده ۲۹و تبصره ۵۵ قانون بازسازی نیورهای دولتی وی را از حقوق بازنشستگی محروم دانسته است.
یک منبع آگاه به گزارشگر پیام نیوز در این رابطه می گوید«تاریخ استخدام آقای بارقی در وزارت بهداری ۱۳۵۱/۴/۱ بود که در پاکسازی بهائیان از ادارات دولتی در تاریخ ۱۳۵۹/۳/۱وی بازنشسته می شود که در این مدت این شهروند بهایی از سال ۱۳۶۴ از حقوق بازنشستگی محروم بود که در تاریخ ۱۳۹۲/۱۲/۹ وی به دیوان عدالت اداری مراجعه می کند و عنوان می کند که برابر نامه شماره ۱۵۹۰/۸/۴۰۱۳ مورخه ۱۳۹۰/۸/۸ سازمان بازنشستگی شعبه زاهدان آقای بارقی به شماره کل ۱۸۶۴۳۳۳۲ دفتر بازنشستگی کشور بازنشسته آن سازمان می باشند اما با عدم پرداخت حقوق بازنشستگی روبرو هستند.
سازمان بازنشستگی کشور عنوان کرده است که حقوق این شهروند بهایی از تاریخ ۱۳۶۴ پرداخت شده است اما هیچ سندی مبنی بر این پرداخت وجود ندارد و این شهروند بهایی نیز می گوید که یک ریال نیز تاکنون دریافت نکرده ام و تقاضا دارم که حقوقم پرداخت شود.
به گفته این شهروند بهایی یکی از مسئولین اداره بازنشستگی عنوان کرده است که «شما به دلیل اینکه بهایی هستید و همچنین نظر قانون کلا نمیتوانید از حقوق و مزایای بازنشستگی بهره مند شوید».
به گفته یک منبع نزدیک به این شهروند بهایی« با وجود درخواست آقای بارقی جهت ادامه دریافت بازنشستگی اداره کل نیروی انسانی وزارت بهداری علوم پزشکی زاهدان جواب داده است که شما به علت بهایی بودن از حقوق بازنشستگی محروم هستید.»
اداره کل نیروی انسانی وزارت بهداری علوم پزشکی زاهدان به این شهروند بهایی عنوان کرده است که وی از حقوق بازنشستگی استفاده می کند که این شهروند بهایی به آنان می گوید «حتی یک ریال هم دریافت نکرده ام».
با استناد به قانون ماده ۲۹ و تبصره۵۵ قانون بازسازی نیروی انسانی وزارتخانه های به دلیل انتساب شعاع الله بارقی به دیانت بهایی از حقوق بازنشستگی محروم می باشد.
شماره پیگیری و دادنامه این شهروند بهایی ۴۶۳ می باشد که مرجع رسیدگی آن شعبه ۱۴ دیوان عدالت اداری بوده است که به واسطه مواداستنادشده قانون تشکیلات وایین دادرسی دیوان عدالت اداری ۱۰،۶۵،۷۱ این حکم منصفانه تشخیص داده نشده و این شهروند بهایی خواهان نقض حکم و رد شکایت از سوی سازمان بازنشستگی کشور شده است.