اعتصاب غذای نوکیش مسیحی در رجایی شهر در اعتراض به صدور احکام ناعادلانه برای مسیحیان

ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در اعتراض به احکام صادرشده برای شهروندان مسیحی از روز جاری اعلام اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ابراهیم فیروزی از زندان رجایی شهر دلایل اعتصاب غذای خود را «بدرفتاری مسئولین قضایی با نوکیشان مسیحی مخالفت با در اختیار داشتن کتاب‌های مذهبی خود و صدور احکام ناعادلانه و سنگین علیه نوکیشان مسیحی» عنوان کرده و نامه اعتصاب غذای ده روزه خود را که از امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه آغاز گشته، به دادستانی ارائه داده است.

در ماه جاری ۱۲ تن از مسیحیان به نام‌های یوسف ندرخانی، محمدرضا امیدی، محمدعلی مسیب زاده، زمان فدائی، کشیش ویکتور بت تمرز، ناصر نوردگل‌تپه، بهرام نسیبوف الخان‌اوغلو، یوسف فرهادوف تالت اوغلو، الدار قربانوف و کاویان فلاح محمدی به جمعاً ۱۲۵ سال حبس گشته‌اند. برخی از آنان با قید وثیقه آزاد هستند و برخی دیگر علیرغم قطعی نشدن حکم هم اکنون در زندان به سر می‌برند.

شایان ذکر است؛ امین افشار نادری، یکی از شهروندان مسیحی که اخیراً به ۱۵ سال حبس گشته، به دنبال اقدامات مسئولین برای ممانعت از ملاقات زندانیان سیاسی با سفیران کشورهای خارجی و در اعتراض به نقض مکرر قانون از سوی مسئولین زندان و دستگاه قضایی، از چهاردهم تیرماه در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

ابراهیم فیروزی که سابقه بازداشت متعددی دارد، آخرین بار در سال ۹۲ بازداشت و در سال ۹۴ به اتهام «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به پنج سال حبس محکوم شد؛ این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز به تأیید رسید.