کمپین هزاران نفر با درخواست آزادی محمدعلی طاهری

در ادامه تلاش کنشگران مدنی و هواداران محمدعلی طاهری برای طرح درخواست آزادی این زندانی عقیدتی، در هفته های اخیر کمپینی به نام “الف مثل استاد” در فضای مجازی به راه افتاده است که با استقبال هزاران نفر روبه رو شده. شیرین عبادی و نسرین ستوده از برجسته ترین چهره هایی هستند که با ارسال فایل صوتی خود به این کمپین، نگرانی های خود را پیرامون وضعیت محمدعلی طاهری بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از حدود سه هفته پیش کمپینی به نام “الف مثل استاد” به کوشش جمعی از اعضای و علاقمندان به عرفان حلقه در فضای مجازی به راه افتاده است. این کمپین می کوشد از طریق جمع آوری حمایت های فردی و بازنشر این حمایت ها توجهات نسبت به وضعیت بغرنج محمدعلی طاهری، موسس گروه عرفان حلقه که در زندان به سر می برد را افزایش دهد.

شیرین عبادی و نسرین ستوده، دو حقوقدان و مدافع حقوق بشر شناخته شده از برجسته ترین افرادی هستند که در کنار جمع دیگری از افراد شناخته شده و فعالان حقوق بشر از این کمپین و به طریق اولی رسیدگی به وضعیت محمدعلی طاهری حمایت کرده اند.

این کمپین با انتشار هزاران قطعه فایل صدا از سخنان حمایت آمیز شهروندان ایرانی در طرح مطالبه آزادی محمدعلی طاهری، استقبال پرشور کاربران فضای مجازی و افرادی که وضعیت محمدعلی طاهری را با نگرانی دنبال می کنند را نشان داده است.

مسئولان این کمپین در گفتگو با گزارشگر هرانا تاکید کردند این کمپین تا زمان آزادی محمدعلی طاهری از زندان اوین به کار خود ادامه خواهد داد.

لازم به توضیح است محمدعلی طاهری (۱ فروردین ۱۳۳۵ -کرمانشاه )، بنیان‌گذار طب مکمل ایرانی، فرادرمانی، سایمنتولوژی و نظریهٔ پیوند شعوری است که بنام مؤسسه فرهنگی هنری عرفان حلقه در دهه ۱۳۸۰به ثبت رسیده.

طاهری در بهمن ۱۳۹۰ بر اساس چند اتهام مختلف از جمله توهین به مقدسات و بیان مطالبی که هیچ گونه تخصصی در آنها نداشته و ادعای الهام و دریافت آگاهی و ارائه این دریافت‌ها به دیگران مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان، با توجه به اینکه هیچ فردی حق ندارد بدواً نظریات خود را روی انسان آزمایش کند، به اتهام تحصیل مال نامشروع و پخش غیرقانونی آثار سمعی و بصری و به علت لمس دست بیماران مؤنث بدون اینکه دارای مجوز طبابت باشد، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

محکومیت این زندانی عقیدتی، از بابت حبس دی ماه ۱۳۹۵، به پایان رسید. از طرفی دیگر او بار دیگر به اتهام ” افساد فی الارض” در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد که این حکم نیز در سال ۱۳۹۵ نقض شد.

این زندانی پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود از زندان آزاد نشد و مجددا با اتهام ” افساد فی الارض” به دلیل فعالیت های مشابهی که پیشتر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها، محکوم شده بود، متهم شد.

مورخ ۱۹ تیرماه سال ۹۶، آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات محمدعلی طاهری که بیش از ۶ سال است در سلول های انفرادی زندان اوین نگهداری می شود، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده، برگزار شد. آقای طاهری برای سومین بار به “فساد فی الارض” متهم شده است که در صورت محکومیت میتواند وی را در معرض حکم اعدام قرار دهد.