دل‌نوشته‌ نوکیش مسیحی زندانی امین‌افشار نادری در اعتصاب غذا

من از انجیل یاد گرفته‌ام که دشمنان خود را محبت نموده و برای نفرت کنندگان از من، طلب خیر و برکت نمایم؛ اما به راستی شما چه یاد گرفته‌اید؟

به گزارش «محبت نیوز» امین افشار نادری، نوکیش مسیحی زندانی در اوین در اعتراض به رای دادگاه دست به اعتصاب غذا زده است. زندانی مسیحی “امین افشارنادری” با حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. او در سومین روز از اعتصاب غذای خود، در نامه‌ای خطاب به مسوولان قوه‎ی قضاییه نوشته: «مگر من بر علیه شما و سرزمین‌مان چه اقدامی انجام داده‌ام که اینقدر کینه بر دل دارید؟ من از انجیل یاد گرفته‌ام که دشمنان خود را محبت نموده و برای نفرت کنندگان از من، طلب خیر و برکت نمایم؛ اما به راستی شما چه یاد گرفته‌اید؟

این نوکیش مسیحی ادامه می دهد: “من یاد گرفته‌ام که سخنانی زشت و سخیف بر زبان نیاورم؛ اما شما چه یاد گرفته‌اید؟ شما که در ایام بازجویی کلامتان سراسر توهین بود و ناسزا، شما که ایمان و اعتقادات مرا به سخره گرفتید و به آیین یکتا پرستی‌ام تاختید؛ اما من توهینی به شما نکردم، نه از برای آنکه توان توهین نداشتم بلکه در دل نیز برایتان دعای خیر و سلامتی کردم. اما شما باز برای من گزارشی کاملن کذب نوشتید که بر مقدسات شما توهین کرده ام! و دیگر زندانیان را مجبور به تایید و امضای آن نمودید! اما من تنها نظاره‌گر بودم و برایتان دعاگو.”

“قریب به یکسال است که بی‌گناه و محروم از ابتدائی‌ترین حقوق انسانی و شهروندی، هرگونه توهین شما و مسئولین زندان و زندانیان تحریک شده از جانب شما را تحمل کرده اما برایتان آرزوی داشتن انصاف و عدالت خواهی نموده‌ام. نه تنها که به هیچ کدام از وعده‌هایی که در جلسات دادگاه و در حضور من و کشیش و خانواده و حاضران را دادید، عمل نکردید بلکه روز به روز بر نفرت خود افزودید و در آخر امر ما را از چشمان ناظران و سفرای کشورهای خارجی دست چین شده خودتان نیز پنهان نمودید!
حرفی نیست، هر طور که دلتان می‌خواهد عمل کنید همانطور که تا کنون نیز بر طبق میل خود عمل کرده‌اید، نه بر طبق انصاف و اخلاق و قانون. اما سوالی ذهن مرا مشغول خود ساخته است، که براستی اگر ما توهین کننده به مقدسات شما هستیم و آنیم که می‌گویید، و اگر روند رسیدگی به پرونده‌های ما از زمان بازداشت تا بازجویی و جلسات دادگاه، پروسه‌‌ای عادلانه را طی کرده است، پس از چه می‌ترسید و ما را از چشم‌های ناظرین، پنهان می‌کنید؟!
باشد؛ من نیز تسلیم خواسته‌های هر چند ظالمانه شما میشوم، و تصمیم بر نابودی تدریجی خود بواسطه اعتصاب غذا میگیرم، و قول میدهم که در این مسیر نیز هزینه، برایتان تحمیل نکرده و حتی از پذیرفتن دارو و سرم نیز خودداری نمایم بلکه با مشاهده وخامت حال و مرگ تدریجی‌ام، قدری از آتش خشم و نفرتی که در دلهای‌تان دارید، کمتر شود».

دربخشی از گفته های امین افشار نادری تاکید شده بود که او را از چشم بازدیدگنندگان و ناظران بین‌المللی مخفی نگه‌ داشته‌اند. لازم به یادآوری است که روز چهارشنبه ۵ جولاى ۲۰۱۷ برابر با ١۴ تیرماه ۱۳۹۶، پنجاه سفیر از کشورهاى مختلف، که به نظر می‎رسد به قصد همکارى مشترک حقوقى- قضایی به ایران سفر کرده بودند از زندان اوین در تهران بازدید کردند، اما مسئولان زندان تعداد زیادی از زندانیان را از چشم آنها مخفی کردند تا مبادا بین آنها و این سفرا و کارشناسان گفتگویی صورت گیرد.

۲۱ خرداد ماه سالجاری “هادی عسگری” به ۱۰ سال حبس تعزیری و “امین افشارنادری” به ۱۵ سال حبس محکوم شدند. اتهام این دو نوکیش مسیحی «اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت» عنوان شده است.
این دو زندانی مسیحی هم‌اکنون در بند چهار زندان اوین به سر می‌برند.