فشارهای جدید بر اهل سنت خراسان؛ احضار مولوی فاضلی و ممانعت مولوی مرادزهی

پس از برگزاری جشن ختم قرآن در منطقه شورک ملکی مشهد مولوی فاضلی به دادگاه ویژه روحانیت احضار و مولوی عبدالمجید مرادزهی تهدید و از ادامه سفر منع شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز گذشته “جشنی” توسط مدرسه دینی شورک ملکی واقع در ۶۰ کیلومتری شهرمشهد با عنوان “جشن ختم قرآن” برگزار شد و جمعی از مردم و روحانیان اهلسنت خراسان در آن شرکت کردند. در این جلسه مولوی ابراهیم فاضلی رئیس مدرسه علم دینی تایباد و همچنین مولوی عبدالمجید مرادزهی خاشی به نمایندگی از مولانا عبدالحمید مشارکت کرده و در زمینه “وحدت” سخنرانی کردند. یک منبع مطلع در این باره گفت: “پیش از جلسه وزارت اطلاعات از مولوی مرادزهی و مولوی فاضلی خواسته بود که در جلسه شرکت نکنند در غیر اینصورت به دادگاه ویژه روحانیت احضار خواهند شد اما آنها به این دلیل که شرکت در جلسه منع قانونی ندارد در جلسه حاضر شدند”.

وی افزود: “بعد از جلسه شورک ملکی این علما قصد شرکت در مراسم ختم قرآن و اعطای جوایز به طلاب در تایباد را داشتند که وزارت اطلاعات مولوی مرادزهی را از حضور منع کرده است”.

این منبع اضافه کرد: “صبح امروز (شنبه ۳ تیر) نیز مولوی ابراهیم فاضلی به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده است”.

گفتنی است در این جلسه همچنین روحانیان اهل تشیع و برخی از مسئولان دولتی و نظامی محلی نیز شرکت کردند.

از سوی دیگر وزارت اطلاعات برای اقامه نماز عید مردم تایباد را از مشارکت در مصلای تایباد منع کرده و بار دیگر مردم ناگزیر برای اقامه نماز عید باید به روستاهای اطراف بروند.

همه ساله در ماه رمضان و ختم قرآن در نماز تراویح ویژه اهلسنت جشن های در مناطق سنی نشین بلوچستان، خراسان، کردستان و گلستان برگزار می شود.