صدور حکم برائت برای متعرضین به حریم خصوصی یک درویش گنابادی در قم / سند

دادگاه بخش خلجستان قم در یک تصمیم قضایی، متعرضین به منزل شخصی و گلخانه‌ی یک درویش گنابادی در این شهر را تبرئه کرد. این افراد ماموران نیروی انتظامی منطقه خلجستان بودند که بدون ارائه حکم قضایی وارد ملک شخصی این درویش گنابادی شدند و با ایجاد رعب و وحشت گوشی‌های تلفن ساکنین را ضبط کرده بودند.

به گزارش وبسایت مجذوبان نور، غروب چهارشنبه پانزدهم دی‌ماه سال گذشته، حضور خودسرانه و غیرقانونی مأموران انتظامی منطقه‌ی خلجستان به منزل شخصی و گلخانه‌ی آقای امیرعلی محمدی لباف از دراویش گنابادی ساکن قم گزارش شد. این اقدام غیرقانونی مأمورین که بدون ارائه‌ی حکم قضایی صورت گرفت، با ایجاد رعب و وحشت برای خانواده‌ی وى و کارکنان گلخانه‌ی مذکور همراه بود و گوشی‌های تلفن ساکنین ضبط شد و اکنون متعرضین، با رأی مقام قضایی تبرئه شده‌اند.  آقای لباف با اعلام این خبر گفت: در همان زمان طی شکایتی به دادسرای نظامی قم خواستار تعقیب و پیگرد قانونی مأمورین خاطی شدم اما این دادسرا پس از انجام تحقیقات مقدماتی با قرارعدم صلاحیت، پرونده را به دادسرای خلجستان ارجاع کرد و مقامات دادسرا خواستار اعلام رضایت و گذشت اینجانب بودند اما من اصرار بر ادامه‌ی رسیدگی قضایی داشتم تا مقصرین اصلی و عوامل پشت پرده‌ی این قضیه مشخص شوند”.

 آقای لباف در ادامه، به سندسازی و صدور مجوز صوری برای بسترسازی برائت متهمین از اتهامات انتسابی اشاره و افزود: “پس از مدتی، در جریان رسیدگی به پرونده متوجه شدم مجوز صوری ورود به منزل بنده در پرونده ارائه شده و زمینه برای برائت این افراد فراهم است و پرونده از مسیر اصلی خارج شد. افراد متجاوز به ملک اینجانب چهار نفر بودند و شکایت من علیه همه‌ی عوامل بوده در حالیکه در رأی صادره فقط نام دو نفر ذکر شده است”.

امیرعلی محمدی لباف در سال ۱۳۸۵ از سوی دادگاه قم به اتهام تشویش اذهان مقامات رسمی و توهین به مقدسات به دلیل اقامه‌ی نماز در مجالس درویشی، به ۵ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و پنج سال تبعید به شهربابک محکوم شد که حکم مزبور به مرحله اجرا گذاشته شد.