حفظ انسجام ملی بهترین پاسخ است

جمعی از مسئولان و علمای اهل سنت استان گلستان با تاکید بر این که حادثه تروریستی در مرقد آیت الله خمینی و مجلس شورای اسلامی موجب تفرقه نشد، گفتند که ثبات و امنیت کشور خار چشم دشمنان است.

گروه استان‌ها: در پی حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد آیت الله خمینی جمعی از مسئولان، علما و ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان این جنایت را محکوم کردند. امام‌ جمعه اهل سنت شهرفراغی در گفتگو با اظهار کرد: تروریست‌ها در ماه رمضان دست به اعمال زشت و پلیدی در کشورهای مختلف زده و عده‎‎ای از مسلمانان و مردم بی‌گناه را به شهادت رسانده‌اند.

محمدامین آخوند صفری بابیان اینکه این حرکت ازلحاظ اسلام، اخلاقی و انسانی محکوم‌شده است، افزود: این حرکت از سوی مسلمانان شیعه و سنی محکوم است و تقاضا داریم افرادی که در این جنایات دست داشتند به اشد مجازات برسند.

وی تصریح کرد: این‌چنین تحرکاتی از سوی دشمنان نه‌تنها تأثیری در وحدت شیعه و سنی ندارد بلکه موجب تقویت و استحکام بیشتر آن می‌شود چراکه ما این انقلاب را به‌راحتی به دست نیاورده‌ایم که راحت هم از دست بدهیم.

صفری با بیان اینکه مردم ایران با تجربه هستند، افزود: طی سالیان گذشته دشمنان این مرز و بوم رجایی ها و باهنرهای زیادی را به شهادت رسانده اند اما طبق فرموده امام  بگذار هر چقدر می خواهند ما را بکشند چراکه این ظلم ها ما را بیدارتر از گذشته می کند.

حاج آخوند جلیل فرهمند، رابط فرهنگی شرق استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه عده‌ای می‌خواهند بابی شرمی این زیبایی را با تجاوز به حریم و ظلم و ستم و تفرقه خدشه‌دار کنند، اظهار کرد: شیطان در جهان امروز تاخت‌وتاز زیادی دارد و تبلیغات بی‌شرمانه رسانه‌های بین‌المللی که بر بخش عظیمی از جهان ما مسلط شده‌اند و هدفی جز نشان دادن چهره خشن از اسلام است ندارند که این نمونه‌ای از این تفرقه است.

فرهمند اظهار کرد: مبارزه با بیداری دینی وایمانی دستاورد شیطان امروز است و امروزه می‌بینیم بالباس داعش در کشورهای عراق و سوریه به اسم دین چه تباهی و فسادی به بار آورده‌اند.

وی تصریح کرد: این شیطان بزرگ هدف اصلی‌اش نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است چراکه این نظام برگرفته از قرآن و سنت رسول اکرم بوده و نظامی است که زیر با ظلم و ستم نمی‌رود.

فرهمند بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نظامی است که از هرجای جهان ندای کمک بشنود با تمام قوا به کمک مظلومان می‌شتابد، گفت: این مفسدین بدانند اقدام مذبوحانه و تروریستی در حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند هیچ‌گونه خللی در اراده و اتحاد این ملت بزرگ ایجاد کند.

رابط فرهنگی شرق استان گلستان اظهار کرد: حامیان تروریست‌ها و عاملان آن بدانند ملت بزرگ ایران در مسیر عزت خود لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و در برابر قدرت‌های شرارت و استکبار تا آخرین  قطره خون خود ایستادگی و پیوسته بر آرمان‌های خود پافشاری خواهد کرد.

فرهمند افزود: امیدواریم در اسرع وقت عاملین این جنایات  توسط نیروهای جان‌برکف امنیتی ،انتظامی کشورمان شناسایی‌شده و به سزای عمل ننگین خود برسند.

عاملان جنایت محکوم شوند

نماینده اهل سنت مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی هم حملات تروریستی در تهران را در راستای طراحی دشمنان کشور برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران دانست و آن را محکوم کرد.

شهرام کوسه غراوی افزود: امنیت و ثبات ایران همواره خار چشم دشمنان این مرز و بوم بوده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که منطقه خاورمیانه دوران پر تلاطم خود را سپری می‌کند، ایران اسلامی از جهت ثبات و آرامش داخلی در بهترین شرایط قرار دارد و این شرایط مرهون همدلی ملت و رهبری نظام است.

غراوی با بیان اینکه امنیت داخلی کشور ما با این گونه اقدامات بی ارزش خدشه دار نشده و مسیر باثبات کشور در سالهای آینده هم ادامه خواهد داشت، افزود: بدون شک یکی از اهداف این گونه اقدامات ایجاد اختلاف مذهبی در جامعه ایرانی است، بر این اساس انتظار ما این است که شیعه و سنی هوشیارتر از گذشته در جهت حفظ همدلی و وحدت در جامعه تلاش کنند و اطمینان داشته باشیم که حفظ وحدت و انسجام ملی بهترین پاسخ به این گونه اقدامات است.

حملات تروریستی نشانه ضعف دشمنان است

امام جمعه اهل سنت نگین شهر هم ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه اظهار کرد: حضور پر شور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت همچون خاری در چشم دشمنان بود از این رو با این حرکت تروریستی به دنبال ایجاد شکاف بین شیعه و سنی هستند.

آخوند ابوبکر خوجملی افزود: این حرکت دشمنان نه تنها موجب سستی و شکاف بین مردم و رهبری نشده است بلکه موجب تقویت این وحدت و همدلی هم شده است.

قرجه طیار، نماینده اهل سنت مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون هم حمله کور و وحشیانه تروریستی به مردم، مراجعین و کارکنان مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام راحل را نشانه ضعف و ناتوانی تروریست ها قلمداد کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم هوشیاری هر چه بیشتر نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، مردم را به خویشتنداری و خونسردی و همکاری با مسئولین فراخواند.

صلاح‌الدین آخوند گوگلان، مدیریت مدرسه ربانیه چنارلی و اسماعیل آخوند قدیری امام جمعه چنارلی هم در رابطه با این حادثه تروریستی بیانیه ای صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است که گروه‎های تکفیری، خائن و تجاوزگر که هیچ گونه ارتباطی با اسلام ندارند با حمله به مردم در جلوی مجلس و حرم آیت الله خمینی در حالی که روزه‎دار بودند، منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان بی‌گناه شدند.

این بیانیه می افزاید: این نخستین جنایت گروهی نیست که خلق و خوی آنها قتل و بریدن سر و تخریب مساجد و مظاهر پیامبران و اولیای الهی است، گروهی که حتی کودکان و زنان جان سالم از دست آنها به در نبرده‌اند و اینها تنها نتیجه فتاوای علمای تکفیر و حمایت فکری و فنی صهیونیست‌ها است.

در این بیانیه تأکید شده است: لذا ما این جنایت را محکوم کرده و با قدردانی از نیروهای جان برکف امنیتی و انتظامی از خداوند متعال نیز رحمت و مغفرت را برای شهدای این فاجعه دردناک و شفای عاجل برای مصدومان و برای بستگان آنها صبر و  بردباری را مسئلت داریم.