اعتراض پیروان آئین یاری در سومین سالگرد خودسوزی دوتن از آنان /گزارش تصویری

پیروان آئین یاری (اهل حق) در سومین سالگرد خودسوزی اعتراضی دو تن از پیروان این آئین خواستار به رسمیت شناختن آیین یاری در قانون اساسی و اصلاح قانون گزینش شدند. در ادامه گزارش تصویری را مشاهده نمائید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیروان آئین یاری (اهل حق) در سومین سالگرد خودسوزی اعتراضی دو تن از پیروان این آئین با برگزاری مراسمی در شهر صحنه از توابع استان کرمانشاه با حمل پلاکاردهایی تا مزار «نیک‌مراد طاهری» خواستار به رسمیت شناختن آیین یاری در قانون اساسی و اصلاح قانون گزینش شدند.

لازم به یادآوری است در سال ۱۳۹۲ درپی توهین به زندانیان یارسانی در زندان همدان دو نفر از پیروان این آئین به نام‌های «حسن رضوی» و «نیک‌مراد طاهری» به ترتیب در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه سال ۹۲ در اعتراض به این توهین در مقابل استانداری این شهر اقدام به خودسوزی کردند.

همچنین مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان در سومین سالگرد خودسوزی اعتراضی تنی چند از پیروان آئین یارسان با ارسال دوباره نامه ۱۴ ماه پیش به رهبر ایران خواستار دخالت این نهاد و توقف تبعیض‌ها در مورد پیروان این آیین شده بود .

در ادامه گزارش تصویری را مشاهده نمائید: