تاکید مجدد مولانا گرگیج بر بکارگیری نخبگان اقوام و مذاهب در دولت دوازدهم

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری توجه به حقوق اقوام و مذاهب کشور و رسیدگی به مطالبات آنان را حائز اهمیت عنوان کردند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، مولانا گرگیج در خطبه های نماز جمعه (۵ خرداد ۹۶) اظهار داشت: از رای مردم باید صیانت شود زیرا رای مردم حیثیت و اعتبار ما هست و آقای روحانی باید حقوق و مطالبات مردم را در نظربگیرند، رای همه ادیان و مذاهب شامل زرتشتیان، مسیحیان، کلیمیان و پیروان سایر ادیان یکسان محسوب می شود لذا باید در حقوق شهروندی نیز با هم برابر باشند.
مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خاطرنشان کرد: از شایستگان و نخبگان اقوام و مذاهب در سطوح مختلف مدیریتی استفاده شود و توجه رییس جمهور باید به خدمت رسانی باشد که به وعده های انتخاباتی خود بتواند عمل کند.
خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با تاکید بر بکارگیری نخبگان و شایستگان اهل سنت در سطوح مختلف مدیریتی کشور گفت: در وزارت خانه ها، استان داری ها، فرمانداری ها و تمام بخش های مدیریتی از همه اقوام و مذاهب استفاده شود.
عضو مجمع فقهی ایران با بیان این مطلب که “اهل سنت ایران خواستار آزادی مذهبی هستند” تصریح کرد: نباید محدودیت هایی در خصوص سفر علما واندیشمندان برجسته اهل سنت به سراسر کشور ایجاد شود زیرا ایران متعلق به همه اقوام و مذاهب است و ما باید بتوانیم آزادانه به تمام نقاط کشور سفر کنیم.
مسئولین برای برگزاری شعائر مذهبی اهل سنت در ماه مبارک رمضان همکاری کنند
مولانا گرگیج در بخش دیگری از سخنانشان با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری شعائر دینی اهل سنت خاطرنشان ساخت: با آغاز ماه مبارک رمضان، نمازهای تروایح برگزار می شود و شهروندان اهل سنت در نقاطی که جمعیت چشمگیری دارند مشکلی در این زمینه ندارند اما در جاهایی که اقلیت هستند دچار محدودیت هایی می شوند و نمی توانند نماز تراویح را آزادانه برگزار کنند.
امام جمعه اهل سنت آزادشهر با انتقاد از برخی رفتارهای سلیقه ای در خصوص برگزاری نمازهای تراویح در برخی از کلان شهرها بیان داشت: طبق گزارشات در سال های اخیر، شهروندان اهل سنت و برخی از مهاجرین افغانی در شهرهای بزرگ با برخی ممانعت ها در رابطه با برگزاری نماز روبرو شدند، مسئولین همان طور که به مسایل اجتماعی و معیشتی مردم توجه می کنند باید به فکر مسایل عقیدتی آنان هم باشند.

وی در ادامه افزود: نماز تراویح باید همه جا اقامه شود نه اینکه با رعب و به طور مخفیانه برگزار گردد، حکومت ما اسلامی است و نباید همانند شوروی سابق برای انجام شعائر مذهبی با محدودیت هایی روبرو شویم، ما در دنیا خود را ام القری جهان اسلام معرفی کرده ایم اما اقامه نماز در برخی از نقاط کشور با مشکلاتی مواجه است.