تمدید بازداشت و فشار بر بهائیان زندانی در بندرعباس

بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز در حالی قرار بازداشت، شهروندان بهایی بازداشت شده در ماههای اخیر یک ماه دیگر تمدید شد که براساس گفته منابع مطلع بهائیان زندانی زیر شدیدترین فشارهای بازجویی قرار گرفته اند.

هفت شهروند بهایی به نام های مارال راستی، مهناز جانثار، آرش راسخی، نسیم قنواتیان،مهرالله افشار، فرهاد امری حصاری و امید آفاقی به همراه یکی از شهروندان بهایی ساکن شیراز به نام ادیب حق پژوه که همزمان با این هفت بهایی دیگر،در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ در شیراز توسط ماموران امنیتی بازداشت و به بندرعباس منتقل شده است. ماموران

پس از بازداشت تمامی منازل بهائیان بازداشتی را مورد تفتیش قرار داده و این افراد در دوران بازجویی متهم به اقدام علیه امنیت ملی، عضویت در تشکیلات بهایی و چندین اتهام دیگر شده اند.
شهروندان بهایی بازداشت شده بهایی طی نزدیک به ۴۰ روز بازداشت تنها یک بار به صورت حضوری اجازه ملاقات داشته اند و در هفته گذشته به زندان مرکزی هرمزگان منتقل شده اند اما جهت بازجویی به اداره اطلاعات این استان منتقل می شوند.

به گفته این منبع مطلع رفتار مسئولین استانی مناسب بود اما بازجویانی که از تهران جهت بازجویی به بندرعباس آمده بودند در دوران بازجویی تماما رفتاری زشت به همراه توهین های مکرر داشتند.

به گفته یک منبع نزدیک به ادیب حق پژوه « خانواده وی این هفته اجازه ملاقات پیدا کردند و آقای حق پژوه گفته است که به علت اینکه بدون دلیل بازداشت شده است شکایت کتبی کرده و شکایت وی به دادگاه رفته و در نتیجه وی تا مشخص شدن نتیجه باید منتظر باشد».