ادامه بی‌خبری از وضعیت دو نوکیش مسیحی در ارومیه

از وضعیت دو نوکیش مسیحی زندانی در ارومیه همچنان خبری در دست نیست و نهادهای امنیتی از پاسخگویی در مورد سرنوشت آنها خودداری می‌کنند.

به گزارش«محبت‌نیوز» بیش از سه ماه از بازداشت «انوشه (ورونیکا) رضابخش» و «سهیل (آگوستین) زرگرزاده‌ثانی» دو نوکیش مسیحی فارسی زبان در ارومیه می‌گذرد، اما همچنان از وضعیت آنها هیچ اطلاعی در دست نیست. این مادر و پسر مسیحی روز دوم اسفند ماه ۱۳۹۵ برابر با (۲۰ فوریه ۲۰۱۷) توسط نیروهای لباس شخصی که گمان می‌رود اطلاعات سپاه شهر ارومیه بودند در منزل خود بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

سهیل زرگرزاده‌ثانی دانشجوی سال چهارم روانشناسی است و شاهدان عینی گفته بودند در هنگام دستگیری، نیروهای امنیتی بسیاری از کتاب‌ها و جزوات او را از منزل خارج کردند که در بین آنها چند جلد کتاب مقدس و جزوات الهیاتی هم وجود داشته است.
سهیل و مادرش از نوکیشان مسیحی با گرایش (اعتقادات کلیسای کاتولیک) هستند و تاکنون سابقه دستگیری و یا بازداشت نداشته‌اند.
اطلاعات بدست آمده توسط منابع آگاه در ارومیه حاکی از آن است که شهروندانی که با اتهامات عقیدتی و مذهبی روبه رو می‌شوند و یا دگراندیشان سیاسی و مذهبی را پس از دستگیری برای بازجویی به ساختمان اطلاعات سپاه واقع در خیابان بهشتی، دانشکده‎ی سابق منتقل می‌کنند.
در همین راستا گروهی از ایرانیان مسیحی در شهرهای مختلف اروپایی تلاش کردند تا با تشکیل کمپین‌هایی برای آزادی و روشن شدن سرنوشت این دو شهروند مسیحی تلاش کنند، از جمله این اقدامات تشکیل چند کمپین در آلمان بوده است.
ارومیه شهری است که نوکیشان مسیحی پیش از این هم در آن با برخوردهای شدید حکومتی روبه رو شدند.

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران نیز هر دو کاندیدا با شعار برابری حقوق اقلیت‌های دینی و قومی سعی در جمع کردن آراء اقلیت‌ها داشتند و مدعی بودند «در ایران اقلیت‌های دینی و مذهبی آزادی کامل دارند».