نسیم قنواتیان همچنان بدون اجازه ملاقات در زندان مرکزی هرمزگان

آقای نسیم قنواتیان یکی از شهروندان بهایی ساکن بندرعباس که در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۶ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود با وجود گذراندن بیش از یک ماه بازداشت و بازجویی همچنان بدون ملاقات در بازداشت به سر می برد.

بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز نسیم قنواتیان به همراه شش شهروند بهایی دیگر ساکن شهر بندرعباس و جزیره قشم همزمان بازداشت شدند وپس از دوران بازجویی خانم ها در تاریخ ۲۵ اردیبهشت و آقایان در تاریخ ۲۷ اردیبهشت به زندان مرکزی هرمزگان منتقل شده بودند که شش شهروند بهایی که همزمان با نسیم قنواتیان بازداشت شده بودند اجازه ملاقات پیدا کردند اما همچنان این شهروند بهایی بدون ملاقات در زندان به سر می برد.

به گفته یک منبع نزدیک به این شهروند بهایی «در شرايطي اين حكم اجرا شد كه ايشان از داشتن وكيل دلخواه و دادگاه علني و رسمي محروم بودند.»

به گفته این منبع مطلع رفتار مسئولین استانی مناسب بود اما بازجویانی که از تهران جهت بازجویی به بندرعباس آمده بودند در دوران بازجویی تماما رفتاری زشت به همراه توهین های مکرر داشتند.
شهروندان بهایی بازداشت شده در بندرعباس و جزیره قشم مارال راستی و مهناز جانثار،نسیم قنواتیان،آرش راسخی ، مهرالله افشار ،فرهاد امری حصاری و امید آفاقی می باشند و در زمان بازداشت این افراد ادیب حق پژوه شهروند بهایی ساکن شیراز نیز بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده بود که همچنان خبرگزاری بهایی نیوز اطلاعی از وضعیت این شهروندبهایی ندارد.
بازداشت شدگان استان هرمزگان پس از پنج روز از بازداشت آنان متهم به اقدام علیه امنیت ملی ، عضویت در تشکیلات بهایی و چند اتهام دیگر شده اند.