بازداشت جمعی از شهروندان اهل سنت در شوشتر

ظرف هفته گذشته، تعداد زیادی از شهروندان عرب و عمدتا سنی مذهب اهل شوشتر توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شدند. از سرنوشت آنان پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست.

به گزارش «محبت نیوز» سپیده دم سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ نیروهای قرارگاه ابوالفضل العباس وابسته به وزارت اطلاعات همراه نیروهائی از بسیج به کوی علم الهدی جنوب شهر شوشتر مراجعه کرده و تعداد پرشماری (حدودن ۲۰ نفر) از اعراب سنی مذهب را در حین برگزاری نماز جماعت بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند.

به نقل از تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران منابع نزدیک به خانواده بازداشت شدگان به این خبرگزاری گفته است، این شهروندان بعد از برگزاری «کلاس‌های قرآن و آموزش زبان عربی در حال اقامه نماز جماعت به سبک اهل سنت بوده» که مورد یورش نیروهای امنیتی قرار می گیرند و بعد از صبط موبایل‌هایشان، آنها را بازداشت کردند.

هویت احراز شده تعدادی از بازداشت شدگان عبارت از: رمضان سواری، رسول سواری، سعید سواری، عبدالکریم کعبی، بشیر سواری، احمد چلداوی، سعید سواری، حسن کعبی، علی کعبی و صاحب کعبی.
روز پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه سال جاری نیز نیروهای اداره اطلاعات سه تن از فعالان اهوازی بنام حسین کعبی ۲۶ ساله، رحیم کعبی ۲۳ ساله و محمد کعبی ۲۲ ساله را در روستای «گوریه» مرکز بخش شعیبیه تابع شهرستان شوشتر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. مراجعات خانواده های این شهروندان به مراکز امنیتی جهت روشن شدن سرنوشت فرزندانشان تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.