مسیحیان تلاش می‌کنند مسلمان از زیر پرداخت خمس شانه خالی کنند!

علی یونسی: تعداد کلیساهای ایران بیش از نیاز مسیحیان است!درحالیکه فشارها و سرکوب‌ها اجازه حضور مسیحیان در کلیساها و برگزاری مراسم دعا و نیایش را از آنها گرفته، دستیار حسن روحانی ادعا می‌کند تعداد کلیساها بیش از حد مورد نیاز مسیحیان است.

یکی از آخوندهای حوزه در قم گفته مسیحیان، برنامه مسیحی‎سازی جهان را ریخته‌اند و تلاش می‌کنند مردم خمس مالشان را پرداخت نکنند.

در ایران همایشی برگزار شده به اسم «خمس و تعالی فرهنگی» که دبیر و سخنران آن “غلامعلی نعیم‌آبادی” یکی از حوزیان قم و مهمان ویژه این همایش هم مکارم شیرازی بوده است.

بخش اول سخنرانی نعیم‎آبادی تبلیغ برای پرداخت خمس به علما و فضلا در راه اسلام و آثار و برکات معنوی آن برای مومنین و مسلمانان و بخش دوم سخنرانی متوجه مسیحیان و سکولارها بود.

او با نگرانی از تبلیغات دشمنان گفته «متاسفانه حملات و هجمه‌های بسیاری از سمت دشمنان وهابی و سکولار علیه فریضه واجب خمس می‌شود». نعیم‎آبادی بدون اشاره به منبع گفته بیش از ۴۷۰۰ اتاق فکر در کل دنیا علیه اسلام اقدام می‌کنند که ۲۵۰۰ مجموعه در آمریکا قراردارد.

او همچنین مدعی شده بیش از ۱۵۰ دانشمند غربی در یک همایش ۱۰ روزِ، راهکارهای مسیحی‌سازی جهان اسلام را بررسی کرده‌اند، بعد هم گفته به همین دلایل… بسیاری از محفل‌های خانگی روضه خوانی و قرآنی حضورشان در جامعه کمرنگ و کم رمق شده است، اما همه مردم و علما در مقابل خمس مسئول هستند و کسی نمی‌تواند از پرداخت آن شانه خالی کند.

به گفته او خمس مال به همه مسلمانان تعلق دارد و برخی با ایجاد این شبهه که خمس به ما تعلق نمی‌گیرد با احکام دین سلیقه‌ای برخورد می‌کنند.