دادستان کل ایران خطاب به زندانیان در اعتصاب غذا: از عدالت الهی گریزی نیست

دادستان کل ایران اعتصاب غذای زندانیان معترض را «مظلوم‌نمایی» خواند.

به گزارش خبرگزاری «مهر»، محمد جعفر منتظری شنبه ۳۰ بهمن‌ماه در مراسم تودیع دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت که زندانیان در اعتصاب غذا «بدانند که نمی‌توانند از عدالت الهی بگریزند». او اعتراض آنها را که به گفته او بلافاصله پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا می‌زنند، «مظلوم‌نمایی» دانست.

در روزهای اخیر محمد خزعلی که پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا زد، آزاد شد. احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی مقیم سوئد نیز در پی اعتصاب غذا به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد.

به نظر می‌رسد بخشی از سخنان دادستان کل ایران اشاره مشخصی به خزعلی دارد. او در ادامه سخنان خود گفته که زندانیان در اعتصاب غذا باید بدانند که اگر در نتیجه اعتصاب غذا از «زیر تیغ عدالت قوه قضائیه و دادگستری» بگریزند، باز هم از «نفرین و عاق پدر» و «عدالت خداوند» گریزی نخواهند داشت.

مهدی خزعلی فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، یکی از اعضای سابق مجلس خبرگان و از تدوین‌کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی است. ابوالقاسم خزعلی شهریور گذشته فوت کرد.

در ماه‌های گذشته چندین زندانی سیاسی و عقیدتی در ایران دست به اعتصاب غذا زده‌بودند. آرش صادقی در اعتراض به بازداشت همسرش به دلیل نوشتن یک داستان کوتاه چاپ‌نشده علیه سنگسار دست به اعتصاب زد و کاربران توئیتری در حمایت از او یک «طوفان توئیتری» برپا کردند. همین اتفاق در حمایت از علی شریعتی رخ داد که در اعتراض به حکم پنج‌سال زندان به دلیل شرکت در تجمع علیه اسیدپاشی دست به اعتصاب غذا زده‌بود. سعید شیرزاد، محمدرضا نکونام، حسن رستگاری، مهدی کوخیان نیز از دیگر زندانیانی هستند که در اعتراض به موارد مختلف دست به اعتصاب غذا زدند.