گزارش نقض حقوق اقوام و ملل ایرانی در مرداد و شهریور ایران

گزارش نقض حقوق اقوام و ملل ایرانی در مرداد و شهریی ایران vvmir-koln

 این گزارش در محدوده ماده 2-12 اعلامیه جهانی حقوق بشر بوده و بیانگر موارد نقض آزادی اقوام ایرانی است و از انجاییه اییه بر اخبار واطلاعات منتشره در رسانه ها آزاد و مطبوعات دولتی است واز طرفی نیز دسترسی به موارد نقض حقوق اقوام در ایران بدلیل سانسور گسترده دولتی میسر نمیباشد لذا ایی ناچیز از موارد نقض حقوق اقوام در ایران میباشد

دویی

خبرگزاری هرانا – ۲۴۰ی زنجان به دلیل تعطیلی این واحد صنعتی.به گزارش ایلنا، علیرضا آشتیان، رئیس هیات مدیی شوراهای اسلامی۲۴۰ی زنجان به بیمه بیی معرفی شدهاند.

زندانی سیاسییم می باشد .

بنا به گزارش مختار احمدییته اقوام و ملل. ارسال نموده است حال زندانی سیاسیین سهراب نژاد زندانی محبوس در زندان بندرعباس وخیم می باشد و در حال حاضر هم به اعتصاب غذای خود ادامه داده است همچنیید زندانی به خارج از زندان جهت مداوایی منتقل شود اما دادستان میناب به نام علیرضا نجفی با اعزام زندانی سیاسیین سهراب نزاد به خارج از زندان مخالفت نموده است .

بی خبری از سرنوشت شیی زندانی سیاسی

از سرنوشت شیی زندانی سیاسیی به یی از زندان های تهران هیچ خبری در دست نیست.

آسو نیوز: براساس خبر رسیده به آسو نیوز، از سرنوست شیی زندانی سیاسییچ خبری در دست نمی باشد.

تعوییاران

ییاران مدت 8 ماه است حقوق نگرفته اند.

آسونییته هماهنگیییاران، علاوه بر تاخیر در پرداخت حقوق 8 ماه گذشته، در پرداخت بییی .

وضعیی زندانیان سیاسی

ی چند زندانی سیاسی فعالان حقوق بشریین سهراب زاده زندانی سیاسی۱۶ شهریور در اعتصاب غذای نامحدود بسر می برد جانش در خطر می باشد.

یت سه نفر از فعالان مدنی آذربایجان در دادگاه انقلاب تبریز

خبرگزاری هرانا –ینژاد به ۳ ماه و ۱ روز و مجید سفیدانی به ۶ ماه حبس تعزیری.

نقی محمودییل دادگستری و فعال حقوق بشر به گزارشگر هرانا گفت: طییز به ریاست قاضیینژاد به سه ماه و یید سفیدانی به شش ماه حبس تعزیری، از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی.

نگرانی عفو بینالملل از “اعدام قریبالوقوع” چهار سنیمذهب در ایران

به گزارش رادیو فردا، این سازمان مدافع حقوق بشر در اطلاعیهای۲۸ شهرییوان عالییید دهقانییر دهقانی، حامد احمدییی را تاییییزی مانند “محاربه” و “افساد فیالارض” بوده است.

هشدار نسبت به شیوع وبا در ایرانشهر

به گزارش مهر، اییماری التور در ایرانشهر از افاغنه به ایرانیان منتقل شد. علاوه بر ۱۹ مورد افاغنهاییماری التور در این شهرستان شناسایی و درمان شدهاند ۵ نفر از ایرانیانییماری التور شده و در بیمارستان خاتم الانبیا بستری و تحت درمان هستند.

ی

خبرگزاری هرانا – پس از سومین جلسه دادگاه فتحیمحمد نقشبندی و همراهانش، دادستان زاهدان با حضور در محل بازداشت ایی از شما اعدام خواهند شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۵ شهریور ماه سومین جلسه رسیدگی به اتهامات فتحیمحمد نقشبندی و ده نفر از همراهانش برگزار شد.

اعدام گروهی حداقل ۴ زندانی در زندان زاهدان

بنابه گزارشات رسیده به « فعالیی در ایران» صبح امروز در یی و جنای۴ زندانیی زاهدان به دار آویخته شدند .

دو زندانیییی

ی یی٢یران به دار آویخته شدهاند.

به گزارش آژانس خبررسانییستم شهریورماه در زندان دیی.

همچنییست و هفتم شهری٤ نفر در زندان رجایییخته شدند.

ی زنان در مریوان و سروآباد همچنان ادامه دارد

یی، دو زن در شهرهای مریی جان خود را از دست دادند و ایی بوده باشد.

به گزارش آژانس خبررسانیی ٢٠ ساله و مادر ییل جراحات ناشی از سوختگی جان خود را از دست داد.

تأیی٢ سال زندانی برای یییه

ه گزارش آژانس خبررسانی٥ سال حبس تعزیری قاسم احمدی، روزنامهنگار و فعال فرهنگی مهاباد از سوی دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجانغربی به ٢ سال زندانییافت.

اداره اطلاعات مریوان: جان پسرتان در خطر است

NNS ROJ: اداره اطلاعات مریوان به خانواده ییی.

بر پایه خبرهای رسیده به پایگاه خبری و تحلیلی روز، صبح امروز ۲۷ شهریور، اداره اطلاعات مریوان در تماسی تلفنی به خانواده “ی” از فعالین سیاسی و فعال سابق دانشجوییی در خطر است.

استمرار حملهی افراد سلفیی در شهرهای

ی ترمینال مسافربریی سلفییجه خسارت مادی فراوانی به این قهوهخانه وارد شد.

به گزارش آژانس خبررسانیینی، عصر روز سهشنبه بیست و ششم شهریورماه، افرادی وابسته به سلفیها با سر دادن “” وارد قهوهخانهی ترمینال مسافربرییهی وسای.

یاران از آزادی یی سیاسی

آسو نیین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنییاران با فشار بر نهادهای قضایی مانع از آزادی نعمت اسحاقی، از اهالی روستای” هنیمن”یاران شد.

یت سه فعال مدنی به زندان

آسو نیوز: براساس خبرگزاری های داخلی، به گفته نقی محمودییل دادگستریییید سفیدانی به شش ماه حبس تعزیزی.

محرومییش مزدی سال ۹۲

خبرگزاری هرانا – رئیس انجمن صنفییید هنوز بخشنامه دستمزدهای سال۹۲یی اجرا نشده است

«محمد احمدپور، رئیس انجمن صنفیین مطلب به ایلنا یادآور شد: “این تاخیر در حالییل بازبینیی.”

بیخبری مطلق از سرنوشت یی در سنندج

به گزارش آژانس خبررسانییورماه یی به نام “فرهاد گفتاری” از سوی نیروهای لباس شخصیی منتقل گردید.

هشدار نسبت به وضعیت جسمی ١٦ زندانی سیاسی رجائی شهر

به گزارش پایگاه اینترنتییی ۴٢ تن از زندانیان سیاسی زندان رجائییده و رونوشتی از آن هم به وزیران اطلاعات و دادگسترییسیونهای مجلس ارسال شده، ضمن اعلام اسامی زندانیان بالای ٦٠یماری ایید شده است: “آزادی این افراد در شرایی، افزون بر التیام دردهای ناشی از قانون گریزی در گذشته، اقدامی انسان دوستانه تلقی شده و میی جاریی سیاست تدبیر و امید نیز مفید واقع شود”.

رژیی از زندانیان سیاسی شد

به گزارش رادیو آلمان، نخستییییل زندانی۲۷ شهریور/ ۱۸ سپتامبر) بدون اطلاع قبلی و بدون هیی از زندن آزاد شد.

هم زمان، زندانیان دیگر از جمله عیسی سحرخیز، محسن امینزاده، فیضالله عربسرخی، احمد زیدآبادی، مهسا امرآبادی، المیرا (فرح) واضحان، ژیی، میرطاهر موسویییی، صغرا غلام نژاد، میترا رحمتی و مریم جلیلی نیز از زندان آزاد شدهاند

بازداشت ییرانشهر از سوی نیروهای اداره اطلاعات رژیم

به گزارش وبساییدیا، مورخهی بیست و پنجم شهریورماه ١٣٩٢، ییرانشهر به نام “اسعد صوفیزاده” توسط نیروهای اداره اطلاعات رژیم ایران بازداشت گردید.

ید نان

یدییه آرد نانواییها و تعطیلی تعدای از نانواییهایید و درازمدت نان در این شهر اعتراض شهروندان را در پی داشت.

به گزارش وبسایت اییه آرد نانواییهای به وقوع پیوسته است به شدت به معضلی برای شهروندان مبدل گشته است.

وقوع درگیری در میان مردم و نیروهای رژیم ایران در پیرانشهر

یدیا: متعاقب ایجاد درگیری در میان نیروهای رژیم ایین یی از مناطق پیرانشهر، نیروهای رژیم مجبور به عقبنشینی و بازگشت به مقر خود شدند.

به گزارش وبساییدیا، سەشنبه ٢٦ شهریورماه سال ١٣٩٢، در میان نیروهای انتظامی رژیم ایران، مستقر در هنگ “چیانه”ین روستای “قبر حسین” از توابع پیرانشهر درگیری به وقوع پیوست.

ممانعت با ملاقات خانواده یی سیاسی در اعتصاب غذا

مسئولان زندان میناب به خانواده یی سیاسی.

ین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، افشین سهراب زاده ، زندانی سیاسیی۱۶ شهریین خبر خانواده این زندانی پس طیی به زندان میناب جهت ملاقات با وی.

بی خبری از سرنوشت ی

از سرنوشت ناصر باباخانیی هیچ خبری در دست نیست.

خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، بنابه گزارش آسو نیوز، ناصر باباخانی عضو شورای علمی دانشگاه آزاد میاندواب پس از بازداشت از سوی نیروهای امنیتییچ خبری از وضعیت وی در دست نمی باشد.

یاران با فشار بر نهاد های قضایی مانع آزادی یی سیاسی شد

یاران با فشار بر نهادهای قضایی مانع از آزادی یی سیاسیی شد.

ین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، نعمت اسحاقی، زندانی سیاسیی روستای “هنیمن ”یاران و با سپرییش از 4 سال از حبس خود در زندان سنندج به همراه 3 زندانی دیگر دارای یی.

وضعیت وخیم جسمی یی از زندانیان سیاسییی

رحیم (شهرام) الیاسییی حاد مبتلا شده باید جهت آزمایی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شود، ولی مسئولین حاضر به تامین هزینههای درمان وی نیستند.

رحیم (شهرام) الیاسی زندانی سیاسی زندان رجایی۱۱ی به نوعیی حاد مبتلا شده.

انتقال یی از زندانیان عقیدتی زندان سقز به سلول انفرادی

فرزاد صمدی زندانی اهل سنت زندان سقز به سلول انفرادی منتقل شد و عثمان احسنی و آرام مییلی ممنوع الملاقات شدند.

یی از زندانیان اهل سنت زندان سقز به هرانا گفت: “در پی درگیریاییین روی داده بود فرزاد صمدی را به سلول انفرادی انتقال دادهاند.”

هرانا؛ بازداشت مجدد دوتن از فعالین اهل سنت پس از آزادی از زندان

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد رضازاده فعال مذهبی۱۸ ماه حبس از زندان رجاییی“پلدشت” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۴۰ روز بازداشت در اداره اطلاعات ارومیه مستقیما به زندان رجایی.

ییوان عالی به تایید رسید

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ای“مجید جلیلی” شهروند آذری ٣٧یشتر از سوی شعبه۲ی دیوان عالیید شده و ای.

هرانا؛ بازگشت نامق محمودی به زندان رجایی

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نامق محمودی زندانی سیاسی ۶۲یخ چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود، به زندان رجایی.

ی آبیدر در آتش سوخت!

از امروزبعداز ظهر ییورماه مسئولیییدر سنندج اگر می خواستند فوری مییشتر اتش دادمنه ان وسیع نمیی اورد ولی با توجه به اییییی باشد .

بازداشت دوبارهی یییرو اهل سنت

یی ـ سیاسیی مأموران امنیتی ایران مجدداً بازداشت شد.

به گزارش آژانس خبررسانییروهای اطلاعاتیی ایران ییجانغربی.

این فعال مذهبی١٦ ماه قبل از زندان رجایی.

اتهامات جدید علیه محمد صدیی مسئولین امنیتی رژیم ایران

یدیا: دبیی اطلاعیهای در رابطه با اتهامات جدید مسئولین امنیتی رژیم اسلامی ایران علیه “محمدصدی”، هر گونه تهدید و خشونت و یا سلب آزادی بیان رئیس در بند این سازمان را به مثابه نقض صریح آزادیهای اساسی و اصول حقوق بشر قلمداد مینماید.

هرانا؛ تهدید به اجرایی اهل سنت در زندان قزلحصار

خبرگزاری هرانا – یی از مسئولین زندان قزلحصار به ۴ تن از زندانییشان روز ۳۱ شهریور ماه به اجرا درآید  بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ای۶ تن از زندانی۳ بند ۴ زندان قزلحصار نگهداری میشوند.

هرانا؛ بازداشت فرزاد مهدوی در استادیوم سهند تبریز

خبرگزاری هرانا – فرزاد مهدوی از بازداشت شدگان مراسم افطاری قوم تپه در سال ۹۰ از سوی نیروهای امنیتی در استادیوم سهند تبریز بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال مدنی در جریان بازی تیمهای فوتبال ملوان انزلیی تبریز به دلیل نامعلومی بازداشت شده است.

دستگیری ییوان

یته اقوام و ملل مختار احمدی .. در تاریخ 9 شهریورماه در ساعت 6 بعدظهر اقبال برخان فعال جنبش زنان شهر مریوان و عضو فعالین جنبش زنان مریوان توسط مامورین اداره اطلاعات شهر مریوان دستگیر و بازداشت گردید. در مدت دستگیری این فعال زنان تا به امروز خانواده این فعال زنان از محل نگهداری و سلامتی نامبرده هیچ گونه اطلاعی ندارند.

دستگیری فعالین مذهبی، سیاسی و اینترنتی بلوچ

نابه گزارشات رسیده به « فعالیی در ایران» یورش به منازل مردم و دستگیریها به بهانه های واهی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

طلبه زندانی یعقوب جهانی ۲۷ ساله با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل شخصی اش در شهر سروان دستگیر گردید. طلبه زندانی به مدت ۱ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت بازجوییی وحشیانه جسمی و روحی بازجویان ولی فقیه آخوند علی خامنه ای قرار داشت.

قتل ییس تهران

ه گزارش آژانس خبررسانیی” فاضل فتاحی”ی تهران بازداشت گردید بر اثر ضرب و شتم این مأموران جان خود را از دست داد  ایی.

بیمارستان جدیدالحداث سروآباد تعطیل شد

یدیا: بیمارستان سروآباد پس از گذشت دو ماه از افتتاح، به دلیید وسایل و تجهیی تعطیل شد  بیی اساسییل بخشهای اصلی، دو ماه پیش به بهرەبرداری رسیید مردم از وضعیت موجود تعطیل شدە است.

آسیبدیدگی بیش از ٣٠% جنگلهای استان ایلام

یدیا: عوامل طبیعی و مصنوعی زیادی باعث نابودی جنگلهای ایلام شدەاند و مسئولین رژیم در ایەاند   وجود بیماریهایی، آتشسوزی و تخریب جنگلهای استان ایلام، باعث آسیبدیدگی بیش از ٣٠% از جنگلهای این استان شدە است.

٦یه

یدیا: استان ارومیه برای رسیدن به میانگیی٦یگر نیاز اساسی دارد   مدییی٦ین استان برای رسیدن به میانگییران گفت: “برای احداث اییش از ٢٧٠ میلیارد تومان اعتبار لازم است.”

ییی سقز

خبر دریافتییی به نام “صلاح حبیبی”ییت دارد  برپایه خبر رسیده، این زندانیییورماه با خانواده خود ملاقات حضوریی به قتل رسید.

آزادییوان غلامی از زندان مریوان

طبق خبر دریافتی، یی سیاسی به نام “یوان غلامی” پس از تحمل سه سال حبس از زندان مریوان آزاد شد.

یوان غلامی اهل روستای “”“جوجه سازی” مریوان به اتهام “ی با یی از احزاب اپوزیسیون” رژی.

چندین زخمی وبازداشتی درپی مصادره زمییبان خوزستان

سنى نيوز: به گزارش فعالان حقوق بشر اهواز، روز جمعه 15 شهريور 1392 نیروهای امنیتیی در شهر شیبان واقع درشمال اهواز، هجوم برده واقدام به تخریی این اقدام اهالی عرب این شهر با نیروهای امنیتی درگیر شده وشماری از آنها زخمی وشماری دیگر بازداشت شدند.

شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی سید محمد باقر موسوی حكم اعدام دو نفر از فعالان عرب اهل شوش را صادر كرد.

سنى نیوز: طی حكم دادگاه، علی جبیشاط و سید یاسین موسوی به اعدام و سلمان چایان به 25 سال حبس در تبعید در شهر یزد محكوم شدند  حكم اعدام صادره،هفته پیش توسط دفتر دار وكیل تسخیری به خانواده ها ابلاغ شد!

اعدام قریبالوقوع ٤ فعال مذهبیی ایران

به گزارش آژانس خبرسانیی مذهبیی “حامد احمدی ٣٢ ساله فرزند حبیبالله، جمشید و جهانگیر دهقانی ٢٨ و ٢٧یی ٢٩ ساله در آستانه اجرای.

برای یی

به گزارش آژانس خبررسانی“هاشم حسین پناهی” یی از مدرسین علوم دینی “امام بخاری ” در سنندج، از سوی شعبهی سوم دادگاه ویژهی روحانیت تهران به اتهام توهین به مذهب شیعه و توهین به نظام، به ٦ سال حبس تعزیری و همچنین به اتهام توهین به دادیار دادسرای ویژهی روحانیت به تحمل ٣٠.

تخریب محیط زیست مناطق سردشت از سوی سپاه پاسداران رژیم ایران

به گزارش وبساییدیا، سەشنبه نوزدهم شهریورماه ١٣٩٢، سپاه پاسداران رژیم ایران عملیات اجرایی احداث پایگاه نظامی در ارتفاعات روستای “هرزنی”یط زیست اطراف اییدند.

میان نیروهای نظامی رژیم و مردم منطقهی مهاباد درگیری به وقوع پیوست.

به گزارش رسیده به وبساییدیا، چند روز پیش شماری از نیروهای رژیم اییی “گاگش سفلی” در منطقهی منگوران به روستایی از ایین این روستا درگیر شدند.

اعتراض شهروندان سقزی به غارت منابع طبیعی

به گزارش رسیده به وبساییدیا، از آغاز بهار سال جاریی “بایر و بردمه”یم ایران در صدد است آن را به بیین اقدام رژیم ایران، اعتراض مردم منطقه را بدنبال داشته است.

هرانا؛ اعدام سه متهم به تجاوز به عنف در میی دهدشت

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین خدادادی، صادق سال افزون، مهدی عباسیزاده و بهرام حسینیان در ییییاسوج بسر می برد.

آشتون: وضعیت زندانیان سیاسی اهوازی وخیم است

خبرگزاری هرانا –ین آشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا با وخیم خواندن وضعیت زندانیان سیاسی و فرهنگی اهوازیییه فعالان عرب اهوازی را از نزدییگیری می.

یل دادگاه رسیدگی به اتهامات سه تن از فعالان مدنی آذربایجان

خبرگزاری هرانا – چهارشنبه بیستم شهریورماه، جلسه رسیدگی به اتهامات مجید سفیدانی فروغ، بهرام آخونیی آذربایجان در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضییل شد.

هرانا؛ اعتصاب ییان اهل سنت زندان رجایی

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی سخنان آیت الله “قزوینی”یت در تلویزویون سراسرییستان و بلوچستان توهی۱۳۰ تن از زندانیان اهل سنت دست به اعتصاب اعتراضی زدند.

یل دادگاه رسیدگی به اتهامات سه تن از فعالان مدنی آذربایجان

خبرگزاری هرانا – چهارشنبه بیستم شهریورماه، جلسه رسیدگی به اتهامات مجید سفیدانی فروغ، بهرام آخونیی آذربایجان در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضییل شد.

هرانا؛ اعتصاب ییان اهل سنت زندان رجایی

نا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی سخنان آیت الله “قزوینی”یت در تلویزویون سراسرییستان و بلوچستان توهی۱۳۰ تن از زندانیان اهل سنت دست به اعتصاب اعتراضی زدند.

نظامیان جمهوری اسلامی 1 شهروند را در بانه به قتل رساندند

هر هفته خبرهای متعددییان ایران در نواحی مرزی منتشر می شود و وضعیتی اسفبار به وجود آمده است . آخریی از قتل 1 شهروند دیی تداوم زندگییی بوده است .

ییی

ی١٩ ساله در ادارهی پلییل “ی”ی زد و در پی این اقدام، جان خود را از دست داد  بر اساس گزارش آژانس خبررسانی١٨ شهریورماه ییفه به نام “سجاد رضایی” ١٩یس روانسر دوران سرباز اجباری را سپری میی.

ی ساخت خانههایی روستائیان حومه سد آزاد سنندج

آسو نیوز: براساس خبرگزارییته هماهنگیی ساخت خانه هایی روستاییان حومه ی آزاد سنندج، روز دوشنبه 12 شهریور، درپی عدم دریافت حقوق و دستمزد های معوقه 3 تا 6 ماهه ی خود دست به اعتصاب زدند.

ی مخلد, زندانی سیاسییه

خبرگزاری فرات: رژیم ایی و سیاسییدهد و برای ایین از قبیل اعدام و حبس ابد را برای زندانیان صادر میی.

ی مخلد, زندانی سیاسییه

خبرگزاری فرات: رژیم ایی و سیاسییدهد و برای ایین از قبیل اعدام و حبس ابد را برای زندانیان صادر میی.

تبرئه ی نوزده نفر از امدادرسانان به زلزله زدگان آذربایجان در دادگاه تجدیدنظر

نوزده نفر از امدادرسان زلزله ی آذرباییدگی به اعتراضشان روز بیست و سوم مرداد ماه سال جاری در شعبه ی هفده دادگاه تجدیدنظر آذربایجان شرقییل شده بود از اتهامات وارده تبرئه شدند  خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، پیش تر شعبه ی اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر براییجان، مجموعا ۱۸.

بازداشت گروهی از جوانان شوش و اهواز

خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، بنابه گزارش فعالان در تبعید ، درروزهای اخیر نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات با یورش به خانه های اهالی شهر ویس از توابع شهرستان اهواز اقدام به بازداشت شماری از جوانان ایین خبر، اسامی دو تن از بازداشت شدگان به شرح زیر، اعلام شده   – داوود حمید ۳۰ ساله فوق لیسانس ادبیات عرب  اضل وهبی ۲۹ ساله شاغل در ییع موادغذایی

گزارشی از یی سیاسی اهل ارومیه در زندان زاهدان

ین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، امیر طالب مرنه فرزند باپیر اهل شهرستان ارومیه و فیی ( NGO) ییخ 4 مرداد 1388 در ارومیه توسط نیروهای امنیتی این شهر دستگیر و بعد از گذارندن روزهای طولانی در سلولهای انفرادییی به رسانه های معاند نظام در تاریخ 21 شهریور همان سال به همراه هم پرونده اییم موسی زاده در شعبه 101 دادگاه نقلاب ارومیه به قضاوت درویشی به 6 سال حبس و تبعی.

ی ارومیه

خبرگزاری هرانا – طی۶ی تبریییشان زن بوده است   بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه روز گذشته ۱۹ شهری۵ مرد و ۱ی ارومیه اعدام شدند.

آتشسوزی در جنگلهای پاوه، بانه و سروآباد

ی گذشته مساحت چشمگیری از مراتع جنگلیی بانه، پاوه و پایگلان طعمهی حریق شد  برپایهی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانییورماه جنگلهای طبیعییی شهر بانه دچار آتشسوزیی بعد خاموش گردید.

ایلام/ صبح امروز ی

ییلام پس از ٤ سال حبس و با دستور دستگاه قضاییی ایران، بە اجرا در آمد  بر پایەی گزارش آژانس خبررسانیە ١٣ شهریورماه، ییە بە دلیل قتل ییگر بەە بود، در ملاءعام به دار آویخته شد.

ی شدن ٢

یی در شهرستان بانه با شلییم تیر یییی مأموران انتظامی پاسگاه روستای بیاندره از توابع بانه هدف شلییم قرار گرفتند.

بازداشت گروهی از جوانان شوش و اهواز

فعالان در تبعید: طی یورش ماموران امنیتی در روزهای اخیی شوش و ویس( از توابع اهواز) شناسایی شده اند.

هرانا؛ مصادره ۱۰ دستگاه اتومبیل زندانیان سیاسی اهل سنت

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طیی۱۰ تن از زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان رجایییلهای ایشان به نفع دولت مصادره شده است.

محرومیی شهر آبدانان ایلام

آبدانان ایلام در زمینه های عمران و توسعه و برنامه و بودجه محروم است.

آسونیوز: بنا به خبرگزاری های داخلی، معاون برنامه ریزی استانداری ایی زمینه هایی و دامداریی از دیگر مناطق استان عقب افتاده است و در محرومیی قرارگرفته است  وی با نگاهی انتقادییم گیرییافته نگاهی جمعیتی است نه محرومیین نگاه معظلی بزرگ و مانعی عظیم برای توسعه و رفع محدودیت استان ما است .

یی مرزی در استان ایلام بە دلییه شد

یدیا: روستای “حسن قندی” واقع در جنوب ایلام به دلییەین آنها مجبور شدهاند بەی “حسن قندی” واقع در منطقهی “دشت عباسی” جنوب استان ایلام، بە دلییدهای مواجهشدەاند  راە مواصلاتی این روستا، در زمان جنگ هشت سالەی ایران و عراق احداث شدەیچ گونە اقدامی جدی جهت بهسازی آن صورت نگرفتە است.

حمله پاسداران رژییه و زخمیشدن ی

نیروهای پاسدار رژیم ایران در 1 سپتامبر, روز جهانی آشتی در مناطق مرزی ارومیه بسوی گروهییراندازی مستقیییی زخمی شد  بنا به گزارشهای رسیده, در 1 سپتامبر روز جهانی آشتی, در منطقه «ترگهور» واقع در استان ارومیه و در ساعت 4 غروب پاسداران رژیم ایران علییییییراندازی مستقییام حسن» ییی شد.

روستای ابوالمومن از توابع شهرستان سقز از نبود خدمات رنج میبرند

یدیا: عدم خدماترسانی به یی از دغدغهها و معضلات بزرگ ساكنان روستای “ابوالمومن” تبدیل شده است و زندگی عادی آنان را فلج كرده است  روستای “ابوالمومن” از توابع شهرستان سقز تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی نیست و هیچ خدماتی در حوزه آبرسانی برای این روستا انجام نشده است و نبود آب در روستا بیداد می.

سرنوشت یی پس از ١٠ روز بازداشت نامعلوم است

یی١٠ روز همچنان نامعلوم میباشد  به گزارش آژانس خبررسانییورماه ی”یمی”، فرزند “عبدالله” توسط مأموران ادارهی اطلاعات ایی منتقل گردید.

هرانا؛ تقلییت عبدالرضا قنبری به ده سال حبس بدون تبعید

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در اییت عبدالرضا قنبرییشتر و توسط شعبهی ۱ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ناصر سراج، به ۱۵ سال حبس و تبعیی از سوی دیوان عالییری بدون تبعی.

هرانا؛ با دخالت ماموران سپاه حسین رونقی از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از صدور دستور دادستانی تهران مبنی بر بستری شدن حسین رونقیی در بیمارستان، وی امروز در بیمارستان خمینی تهران بستری شد.

یید

به گزارش آژانس خبررسانییی “بهی” از توابع شهرستان سلماس به نام ” حمید اطمانی”، ٣٠ ساله، فرزند “فرزامی”یی گذشته در دیوان عالییران تأیید گردید.

گزارشیی

یی به خود میگیرد  همزمان با افزایییز با سختی و بحران همراه است  ییی پی١٠ هزار تومان از حقوق ماهیانهیی نمود.

سنندج/ ییگر سد “ژاوه”، جان باخت

به گزارش آژانس خبررسانییورماه، ی“خدامراد منبری”یی حادثهای به دلی.

نتیجهی اعدامها در ملا عام، منجر بە گرفتە٨ ساله شد

به گزارش آژانس خبررسانیی “” بە هنگام تاب بازی ئ در حالیەاند، صحنە اعدام “رئوف مصطفایی” یین شهر را به عنوان بازی٨ ساله جان خود را از دست میدهد  نام ایی به نام ابراهیم یوسفی است.

تجمع اعتراضی

آسو نیوز: براساس خبرگزاری ایلنا، صبح امروز یییندگی از سویی در اعتراض به عدم رسیدگیییت جمعیی.

ی ایران ٣

ی٣ شهروند بلوچ توسط مأموران اطلاعاتیی ایران خبر میدهند   از استان سیی روزهای اخیر نیروهای امنیتی ٣ی.

بییباشد

یدیا: بیمارستان نوبنیاد سروآباد پس از گذشت بیش از ییی را جهت سرویسدهی به بیماران ندارد   یەبرداری از بیمارستان ٣٢ تختخوابی سروآباد میین بییزات لازم و ضروری جهت ارائه خدمات به شهروندان برخوردار نمیباشد و این نیز نگرانی و گلایین منطقه را به دنبال داشته است.

یدیا: مسئولین رژیم ایران گذرنامهی دو دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه اسلامی مدینه را پس از بازگشت به ایران توقی

یه گزارش خبرگزاری هرانا، مسئولین رژیم ایران گذرنامهی دو دانشجو به نامهای “محمد آزاد” و “ابراهیم راهانجام”ی مدینه مشغول به تحصیل هستند را پس از بازگشت به ایران در فرودگاه توقیین دو دانشجوی اهل سنت، از دو سال پیش در دانشگاه اسلامی مدینه مشغول به تحصیل بوده و جهت تعطیلات پایان ترم به ایران بازگشته بودند.

بازداشت یی توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران

یدیا: نیروهای امنیتی اداره اطلاعات رژیم ایران به دلیلی نامشخص، یییروهای اداره اطلاعات رژیم ایران در شهر سقز ی٤١ ساله به نام “رامین رضایی”یەاند.

انتقال یی سیاسیی نامعلوم

یییاسیییین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ، چنگیز رضایی زندانییی منتقل گردید.

جان یی سیاسیی بندرعباس در معرض خطر جدی قرار دارد

ین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، افشین سهراب زاده ۲۳یش، بعد از 23 روز اعتصاب غذاو به بهانه اعزام به بیمارستان از زندان میی پرسنل این زندان مورد آزار و تهدید شدیین زندانی سیاسییزی داخلی از ناحیه روده شده است و شرایط وی به حدی حاد مییان وی بشدت نگران جان او هستند. علیرغم دردهای طاقت فرسا ،ماموران وزارت اطلاعات و مسئولین زندان از انتقال وی به بیمارستان ودرمان او ممانعت می.

انتقال یی سیاسییاسوج

یی سیاسیی ارومیه برای تحمل سه سال حبس دیگر به زندان یین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، صبح روز چهارشنبه ۶ شهریور ماه روژین پایا زندانی سیاسییی از روستاهای شهر ارومیه بعد از سه سال حبس از بند نسوان زندان ارومیه برای تحمل سه سال حبس دیگر به زندان یاسوج منتقل شد.

مهاجرت مردم از روستای حسن قندی

ی مهر بسیاری از روستاهای استان اییط اسفباری زندگی میی و شراییی در حاشیه شهرها را به ارمغان آورده است. زندگیی در روستا است. روستای حسن قندی در دهستان دشت عباس در جنوب ایلام یی از این روستاهاست . اییلومتری مرز عراق قرار دارد در زمان جنگ ایران و عراق میدان جنگ طرفین بود و هنوز هم زمینهای اطراف روستا پر از مینهای دوران جنگ است .

نیروهای رژیم ایران دامداران منطقهی نودشه را تحت فشار قرار دادەاند

یدیا: نیروهای هنگ مرزی در پاسگاه “ملندو” در نزدیینان را تهدییه گزارش رسیده به وبساییدیا، روز چهارشنبه مورخهی ششم شهریورماه ١٣٩٢، نیروهای هنگ مرزی مستقر در پاسگاه “ملندو” به شمارییی اطراف شهر نودشه گفتهاند: “باید این مناطق ییلاقی”.

تراژدی

یییه توسط نیروهای نظامیی ایی ٥ ماه گذشته به ١٨ نفر رسید  به گزارش آژانس خبررسانییورماه، ی“فتاح مییلی” فرزند “لقمان”، اهل روستا “منصور آباد” از توابع شهرستان ارومیه، با شلییم نیروهای نظامیی ایران، جان خود را از دست داد.

ی ٢ زن در مناطقی از توابع اومیه و سلماس

یی ارومیه و سلماس در استان آذربایجان غربییین ایران طی ٥ ماه گذشته به ٣٩ نفر رسید   به گزارش آژانس خبررسانییورماه، ی٥٧ ساله به نام سیوه طربی فرزند نظام در روستای ” انبی” از توابع ارومیه به دلایل نامعلومییییی به زندگی خود پایان داده است.

اعدام ی

خبرگزاری هرانا – مردی“قاچاق مواد مخدر” بود، صبح روز شنبه، دوم شهریور ماه جاری در زندان اهواز اعدام شد  به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رادیو زمانه، سعید گشتیل، به حمل و نگهداری ییلوگرم هروئین متهم شده بود و اییرفته نشدن دو بار تقاضای عفو این متهم اجرا شد.

سه تن دیگر در خوزستان اعدام شدند

بنابر اعلام دادگستری استان خوزستان در روزهای اخییخته شدند  سایییریییفریی.

هرانا؛ پایان انفرادی احمد تمویی و جهانگیر بادوزاده / تبعید به میان زندانیان عادی

خبرگزاری هرانا – پس از هفت روز احمد تمویی و جهانگیر بادوزاده از سلول انفرادی خارج و به بند عمومی زندانیان با جرایید شدند   بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این دو زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه به سلول انفرادی منتقل شدند.

شهرستان ارومییبرد

یدیا: عضو هیئت مدیی ارومیییه گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از یی از اعضای هیئت مدیی ارومیه، در این شهرستان برخییی٢٠ نفر را معاینه می.

حادثهی ناشیی گرفت

ی روزهاییییت شدند   به گزارش آژانس خبررسانیی٢٠ سالهی“آرش عزیزی”، فرزند “محمد” به دلیل سقوط از داربست پروژهی ساختمانسازییهیی شد.

 دخالت مستقیم ادارهیی مهاباد

یان سیاسی محبوس در زندان مهاباد از سوی قاضی ناظر زندان با تهدید و اذیت و آزار مواجه هستند   به گزارش آژانس خبررسانی“امیر قدرت” قاضی ناظر زندان شهرستان مهاباد بنابه به دستور ادارهی اطلاعات این شهر مدت چند ماه است از دادن مرخصی و آزادی مشروط به زندانیان سیاسی خودداری می.

ی راه نقده حقوق ٦ ماه خود را دری

به گزارش آژانس خبررسانیی راه و شهرسازی شهرستان نقده علیرغم ایی ٦ ماه گذشته حقوق خود را دریی مسئولان این اداره تهدید به اخراج نیز شدهاند.

احضار جلیل محمدیی به دادگاه سنندج

جلیل محمدیی به دادیاری دادگستری شهر سنندج برای ایراد آخرین دفاعیات خود احضار شد   آسونیوز: براساس خبرگزارییمته هماهنگی، جلیل محمدیی روز دوشنبه 4 شهریور، در شعبه چهار دادیاری دادگستری سنندج برای ایراد آخرین دفاعیات خود حاضر شد.

هرانا؛ شانزده زندانیی

خبرگزاری هرانا – شانزده تن از زندانیان اهل سنت در زندان رجاییییت خود از زندان آزاد شدند و پنج تن دیگر نیی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیی بازداشت شدهاند، همگی با پاییت خود از زندان آزاد شدند.

یف دهها خودرو و هزاران دلار در قصرشیرین

در قصر شیریی آنان توسط نیروهای نظامی ایران توقیف شد   به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از یاور محمدی فرمانداری شهرستان قصرشیرییرین به ایران مبارزه می شود، نظارتها در این منطقه افزایش و بازرسیها نیز تشدید خواهد شد.

در زندان بندر عباس فردی بە نام امیراللە یاری ساعت 7 بامداد بە جرم قتل اعدام شد

در مورخ 6شهریور در زندان بندر عباس فردی بە نام امیراللە یاری ساعت 7 بامداد بە جرم قتل اعدام شد.در ییر نامبردە را دو بار بە پای چوبە دار بردە بودند لازم بەە نامبردە اهل محلەە  حبر از مختار احمدییته اقوم و ملل

دو زندانی سیاسی دی

ین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، پشتیوان آسم و صباح خیات دو زندانی سیاسیییب به 12 و 11 سال زندان حبس تعزیریی نمودن ٤ سال از ایی مشروط زندانیان و سپری نمودن یی سنندج آزاد شد

 

هرانا؛ انتقال حسین رونقی به بیمارستان به دلیل وخامت حالش

 بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حوالی ساعت ۱ ظهر امروز، چهارشنبه ششم شهریورماه، حسین رونقیی، به دلیل وخامت حالش و خون ریزی معده و دستگاه گوارشی، به بیمارستان شهید مدرس اعزام و در بخش اورژانس بستری گردید.

ی

به گزارش آژانس خبررسانییورماه، زندان دیی“غریب مردادی” فرزند “علی”، اهل روستای بلهای”، از توابع شهرستان پاوه بود.
به گفتهی ی“ع.ن” از روستای “هجیج”ییی ایران اعدام شد.

حمایت جمعی از زندانیان سیاسی زندان سنندج از حسین رونقی

آسو نیوز: براساس خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی، در پی گذشت بیش از 20 روز از ادامه اعتصاب غذای حسین رونقی و رو به وخامت گذاشتن وضعیت جسمانی وی و حمایت گسترده نهادهای مدافع حقوق بشر و نهاد و سازمانهای سیاسی و بخصوص مردم آزادیخواه ، جمعی از زندانیان سیاسیی سنندج طی پیامی ضمن قدردانی از حسین رونقی و ارج نهادن به این اقدام وی،

نامق محمودیاز تهران به ادارهی اطلاعات سنندج منتقل شده است

ه گزارش آژانس خبررسانیی، زندانی ٦٢ ساله از پانزده روز قبل به منظور بازجویی و تحقیق از زندان رجاییی اطلاعات سنندج انتقال ییی میباشد.
سرنوشت پروندهی این زندانی١٧ ماه بازداشت همچنان نامعلوم میباشد وی پیشتر نیز توسط مأموران امنیتی وزارت اطلاعات به منظور بازجویی از زندان رجاییی نامعلومی منتقل شده بود.

یت وشش سال زندان برای امام جمعه وجماعت اهل سنّت

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اتهامات نامبرده از سوی دادگاه عضوییرقانونییغ علیه نظام و سخنرانییجاد تفرقه مذهبیی.

شهادت نامه ۴۱ زندانی سیاسی به دادستان تهران: درباره وضعیت حسین رونقی احساس خطر مییم

۴۱ زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در شهادت نامه ای خطاب به دادستان تهران در باره ی وضعیی سیدحسین رونقییین روزها در زندان اوین در اعتصاب غذا به سر میی مسئولین امر، به نحوییتواند این وضعیت وخیم را تبدی.

بازداشت ییوان توسط اداره اطلاعات

یی» 13 ساله اهل روستای «هجمنه» از توابع سروآباد ـ مریوان روز گذشته, 25 آگوست از سوی مأموران اداره اطلاعات رژیم اییی از سمبلهای ملیی» بازداشت شد.

مرگ ابوالفضل رجبی، نتیجه عدم نظارت بر بازداشتگاههاست

خبرگزاری هرانا – دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با انتشار اطلاعیه ای مطبوعاتی، مرگ ابوالفضل رجبی، جوان ۲۰ی میی در بازداشتگاه نیروی انتظامییم، مرگ امیر جوادی فر، محسن روح الامینیییی یعقوب، به عنوان موارد مشابه، علت اصلی چنین فجایعی را عدم نظارت بر بازداشتگاهها، مصونیت قضایی متخلفین از طریق عدم قاطعیت دستگاه قضایی در بر خورد با ایشان و فرسایشییگیری.

تغییی

به گزارش مهر، بر اساس محتویات پرونده آقاییی در آخرین روزهای سال ۸۷ از انهدام سایتهایییتهای غیراخلاقی فارسی زبان مینامیدند، خبر دادند. آنان همچنیی این سایتها دستگیر شدهاند.

ی

به گزارش خبرگزاری هرانا – پنج زندانیی قم اعدام شدند.دادستان قم گفت: ای.از ۳۰ی پنج روز گذشته ۳۴ نفر در زندانهاییین افراد به ۳۹ تن رسیده است.

مریوان/ درگیری مأموران آگاهی با مردم یی برجای گذاشت

به گزارش آژانس خبررسانیییورماه مأموران ادارهی آگاهی مریوان ضمن درگیری با شهروندان روستای جانوره و توهین به آنان، ی١٧ سالهبه نام “پیمان احمدی”، فرزند محمد را با شلیی.

زاهدان/ انتقال زندانی سیاسیی

یان سیاسی اقلیتهای اتنیی و مذهبی در ایران روبه افزایش است.ی شهر زاهدان گزارش مییورماه ییاسی بلوچ به سلول انفرادی بند قرنطیی زاهدان انتقال یافت.

تیر اندازی نیروهای امنیتی رزی

یە 3 شهریور   نیروهای امنیتی رژیم بە سوی دو تن از اهالی جانوەرە بە نامهاییوان احمدی از روستاهای بخش ی مریوان تیراندازی میییوان ا حمدی فرزند محمد زخمی میشود و بە بیمارستان  سنندج منتقل میشود.

ارسال خبر . مختار احمدیییران

ییی جوانرود و ثلاث باباجانیی.

یی جوانرود و ثلاث باباجانیە علت اختلافات خانوادگی اقدام به خودسوزیە ٢٨ مردادماه، یە نام “دلشاد اسماعیلزادە”ی “سراب برد زنجیر” جوانرود، بە سبب اختلاف با خانواده خود را بەید.

ی ی٢١ ساله در اشنویه

ی٢١یه به سبب هرآنچه “ی”ی نمود.روز شنبه27 مرداد ییه به هویت “خ.م” با ضربات چاقو به قفسه سینه باعث پارگی رگ آئورت شده و تا رسیدن به بیمارستان جان خویش را از دست می دهد.

یییروهای نظامی زخمی شد

به گزارش آژانس خبررسانیییورماه، ی١٦ سالهی“اسعد رحمانپور” در نقطهی مرزی “شابادین”، از سوی نیروهای نظامیی ایران هدف شلیی شد.

وضعیت پناهجوییم است

به گزارش آژانس خبررسانی٦٨ی از پناهجوییرانییساریای عالییه دست به تحصنی اعتراضی زدهاند.این پناهجوییدگی و تعیییساریای عالییه هستند.

تنبیه زندانی عادی بدلیل مراوده با زندانیان سیاسی

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیین زندانیان سیاسی زندان ارومیه نگهداری میشد از سوی مسئولین زندان برای مدت ی.

هرانا؛ محرومیت احمد تمویی از درمان پس از ضرب و شتم شدید و انتقال به سلول انفرادی

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه در پی احضار به دفتر حفاظت زندان ارومیه و امتناع از رفتن از سوی پاسداران بند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شد.

بر اثر تزریق خون فاسد به زنی ۴۲ ساله در شهرستان مریوان وی.

خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، به گزارش تارنمای محلی “مریوان پرس” تزریق خوان فاسد به این زن در بیمارستان بوعلی مریوان رخ داده است.
یمیان افزوده است: “این بیمار پس از تزریق خون فاسد شده در بیمارستان بوعلی، بلافاصله به بیمارستان فجر مریوان انتقال و در آنجا نیز به دلیل بیتوجهیی را وداع گفت.”

٠ ی150

یدیا: یی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رژی١٥٠ هزار نفر بی.به گفتهی “سيداحسن علوی” نمایندهی شهرستانهای سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شورای اسلامی رژیم، حدود ١٥٠ هزار نفر بی.

شناسایی ٤٠ بیمار مبتلا به تبمالت در بیجار/ روند روبه رشد ابتلا به بیماری

بە گزارش خبرگزاری تسنیم و بە نقل از مدیەی بهداشت و درمان شهرستان بیجار، شمار مبتلایان بیماری تب مالت در این شهرستان رو بە افزایش است.

هرانا؛ محرومیت یی عادی از ملاقات به جرم مراوده با زندانیان سیاسی

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیین زندانیان سیاسی زندان ارومیه نگهداری میشد از سوی مسئولین زندان برای مدت ی.

تاییی سابق دادگستری به اتهام قتل همسر سوم

خبرگزاری هرانا –ی سابق دادگستریییفری۳۱ دیوان عالیید شد.

انتقال زندانی سیاسیی نامعلوم

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نامق محمودی زندانی سیاسی ۶۲ ساله سالن ۱۲ زندان رجایییخ چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه به نقطه نامعلومی منتقل شده و از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست.

اعدام ی

خبرگزاری هرانا – مردی“قاچاق مواد مخدر” بود، صبح روز شنبه، دوم شهریور ماه جاری در زندان اهواز اعدام شد.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رادیو زمانه، سعید گشتیل، به حمل و نگهداری ییلوگرم هروئین متهم شده بود و اییرفته نشدن دو بار تقاضای عفو این متهم اجرا شد.

وضعیت زندانیان سیاسی در زندان بندر عباس وخیم است

بنا بە اخبار رسیدە از زندان بندرعباس در وضعیت بحرانی بەسر میبرند. از روز جمعە گذشتە مسئولان زندان زندانیان سیاسی را بە بند دیگریە از محدودیات بیشتری برخوردار است منتقل شدەاند.

یلی ییاسی مریوانی

ی جمهوری اسلامییلی ییاسی را علی رغم پیگری هایی وی پس ندادند.
آسو نیوز: براساس خبرهای رسیده به آسو نیی جمهوری اسلامی طی روز هاییلی ییاسی به نام “مختار احمدی” اهل مریوان را علیرغم پی گیریهایی وی پس ندادند.

هرانا؛ وضعیین رونقی در دهمین روز اعتصاب

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رونقی، وبلاگ نویس زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوییخ ۱۸ مرداد ماه در اعتراض به عدم اعطای مرخصی درمانی برای طی مراحل درمان بیمارییه خود، دست به اعتصاب غذا زده است، در وضعیی بسر میبرد.

ی یی

به گزارش آژانس خبررسانیییی دادگاه انقلاب مهاباد به ٣ سال و شش مانگ زندان تعزیری.
یل تیرماه صادر گردیده است.

سردشت/ روحانی سنیمذهب به دادگاه روحانیت تبریز احضار شد

به گزارش آژانس خبررسانییژهی روحانیت در تبریز یی از روحانی.
این روحانی اهل سُنت باید روز چهارم شهریورماه در دادگاه روحانیت تبریز حاضر شود.

حمله به خانه دو نفر از فعالییمانیه

خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، بنا به گفته ادریس عبدی این اتفاق در حالییچ یییه خانه را بهم ریخته و در نهایت بعضیی و اسناد مربوط به فعالیتهای آنان،فلاش میموری و ییی را به سرق برده اند.این در حالییی داشته باشد به سرقت نرفته.

دستگیری هشت پناهجوی سیاسییرانییەیپورت آنها بە ایران

ی گزارشات و تماس تلفنی یی از پناهجوییران با یی از روزنامەییە آمدەە هشت نفر از پناهجویان ایرانیەیە بە یونان را داشتند در چنا قلعە نزدیی ازمیر ،توسط پلییە دستگیر و خطر دیپورت بە ایران آنها را تهدید میین پناهجویان از اعضای احزاب مخالف دولت ایە چنانچە بە ایران مسترد شوند با خطر اعدام روبرو هستند لازم بە٣ .

مدییستی ایلام از وجود بیش از 10 هزار شهروند معلول در استان خبرداد

مدییستی استان ایلام می گوید طرحهای اشتغالزایی معلولان ایلامی ،معطل مانده و استخدام این قشر در دستگاه های دولتیی شود.صادق رستمی به خبرگزاری مهر گفته است بیش از 10 هزار و 710 نفر معلول در ایی ،از دغدغه های انجام نگرفته است.

پنج زندانی

خبرگزاری هرانا –یی متهم به قاچاق مواد مخدر اعدام شدند.ی مواد مخدر در راستای اجراییی به اتهام خرید و فروش و حمل مواد مخدر و نگهدارییلو گرم هروئیی شیی.

هرانا؛ امیر چمنی، فعال دانشجویی به مرخصی ۵ روزه آمد

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این دانشجویی ارشد رشتهی جامعه شناسی دانشگاه آزاد تبریز، بعد از ظهر روز ی۲۴ دی ماه در منزل شخصی اش بازداشت شده و پس از گذراندن دو هفته در ادارهی اطلاعات تبریز، برای اجرای۹ ماه حبس تعزیریی تبریز منتقل شده بود.

ی الارض ۲۵ شهری

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در اییر آژانس خبرییان، در تاریخ ۱۷ اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود در شهر مهاباد بازداشت و به ادارهٔ اطلاعات این شهر منتقل شد، این در حالیی مراجعات خانوادهٔ وی برای اطلاع از وضعیتش، برادر وی، مسعود نیز باداشت شد.

هرانا؛ ضرب و شتم احمد تمویی و انتقال وی به انفرادی زندان ارومیه

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسییل توهین و تهدید زندانیان در این محل نامبرده از رفتن به آنجا امتناع نموده و بر همین اساس از سوی پاسداران بند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شد.

ییلام :بیش از 28 هزار بیسواد در ایلام وجوددارد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام می گوید 28 هزار و 582 نفر بیسواد در استان، ایلام را در جایگاه هفدهم باسوادی در ایران قرار داده است.به گزارش خبرگزاری ایسنا ، بهروز حیدری در نشست ستاد راهبردی نهضت سوادآموزی در دهلران گفته بر اساس آخرین سرشماری حدود 86 درصد افراد بین سنین 10 تا 49 ساله استان باسوادند.

ی زنجان مقابل استانداری

خبرگزاری هرانا – در پی اعتراضات مردم زنجان به دلیل آلایی این شهر و سپس تعطیلی اییخ ۲۳ مردادماه، صبح امروز ۴۰۰یید شده است در مقابل ساختمان استانداری.

وقوح حادثهای دلخراش ناشی از رعب و وحشت ایجادشده توسط مأموران انتظامی ایران

ایجاد جو رعب و وحشت توسط مأموران دولتی ایران باز هم قربانی گرفت و گزارشات مردمییییدن خبر جـمع آوری بشقابهای ماهواره ای به علت دستپاچگی و ترس از داشتن بشقاب ماهواره در هنگام پایین آمدن از پشت بام جان خود را از دست داده است .

همسر ی

ی: فشار نیروهایی ایران، فایق غریبی همسر “شیدا قوامی”ی خبر ارسالی، فایق غریبییل فشار نیروهای امنیتی ای.

محرومیت ۶ هزار بیمه شده در مریی تأمین اجتماعی

خبرگزاری هرانا – رئیس انجمن صنفییوان و سروآباد از نبود بیمارستان و درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در ای.
«عبدالله بلواسی» در این باره به ایلنا گفت: طبق قوانین سازمان تامین اجتماعی در هر شهرستانییمه شدگان به بیش از ۶ هزار نفر بیمه شده اصلی برسد باید بیمارستانی رایگان جهت خدمت رسانی به بیمه شدگان و خانوادههای آنان احداث شود.

پیرانشهر/ یییروهای انتطامی زخمی شد

به گزارش آژانس خبررسانییست و هشتم مردادماه “صلاح باپیروند”“خری آغلان” از توابع پیی قاچاق در خودروی شخصیاش در جادهی نقده هدف گلولهی نیروهای نظامیی قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

خریدوفروش مواد مخدر از سوی رژیم ایران در مریوان

به گزارش رسیده به وبساییدیا، چندییوان بە ویژه روستای “نی” بنیاد نهاده شدەی اداره اطلاعات رژیم ایران مدیریت میشوند.
به گفتەی منابع مطلع، اداره اطلاعات رژیم از طریق ایید و فروش مواد مخدر در میان جوانان میپردازد.

ی١٨ سال در زندان دی

بنا بە گزارش آزانش خبررسانیەشنبە ٢٩مردادماه، “آرمان محمدی” فرزند”انور”، بە اتهام قتل عمد در زندان دی.

زخمی شدن ی

آسو نیوز، براساس خبر رسیده به آسو نیوز، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی شنبه شب 26 مرداد، با ییی بییراوه از توابع سردشت و تیراندازی مستقیم، ی“هدایت سوفی قادری” به شدت زخمی می.

یب گورستان بهایی

ییی اییب گورستان بهاییهای شهر سنندج در نزدییی ای.
طی تماسی تلفنی “جمال حائری” شهروند بهایی اهل شهر سنندج به آژانس خبررسانیین گورستان بیش از ٤٠ مزار شهروندان بهایی را در خود جای داده و تازهترین آنها مادر خودم میی.

ی ییوان، مرگ وی را رقم زد

به گزارش آژانس خبررسانیی“ش . ق”ە چندی پیش در مریوان اقدام بەیە بود، جانش را از دست داد.
“ش . ق” ٢٤ سالە و صاحب ی٤ سالە بودەە بر اثر اختلاف با همسر خود از طریق حلقآویەیە بود.

انفجار مین، قطع عضو یی داشت

بر پایەی گزارش آژانس خبررسانییە نام “حسین باغانی” ٤٤ سالەی “باغان” مریوان، بر اثر برخورد با مینهای بە جای ماندە از پادگانهایە در اطراف روستا، یی خود را از دست داد.

سنندج/ هشتمیی سرهویه بازداشت گردید

یروهای امنیتیی ایران ییی “سرهویه”.
بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانییی “سرهویه”“علاءالدین جمشیدی” را بعد از احضار به ادارهی اطلاعات سنندج، بازداشت نمودند.

هرانا؛ جاوییان از زندان تبریز آزاد شد

خبرگزاری هرانا – صبح امروز جاویییینه محمدی آشتیانی از زندان تبریز آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جاویییینه محمدی آشتیانی، در شهر تبریز پس از ۳ سال زندان ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه ۲۸ی تبریز آزاد شد.

ید برای ییش مسیحی

خبرگزاری هرانا – در ادامه روند بازداشت و دادگاهییشان مسیحی در ایران؛ “ابراهیم فیروزی” از سوییم به یین ۲ سال تبعید به یی از شهرهای مرزی.

ییوانی به علت بیماری و وضعیت نامناسب مالی خانهنشین شده است 

یدیا: ییی پیش به علت حادثهناشیی شده بود خانهنشین شده است.یه گزارش خبرگزار مهر، “حسین رستمی”ی، از ٩ ماه قبل به علت سقوط یی از ناحیه لگن گردیده است.

ی دو جوان در اشنویه

ییی“اشنویه”ی.آسو نیوز: سایت محلی “شنویاس”ییت اختصاری “خ. م”ینهاش٬ی.

یل دادگاه تجدیدنظر امدارسانان به زلزله زدگان آذربایجان

خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، صبح امروز در شعبه ی هفتم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقییل شد.در این جلسه پانزده نفر از متهمییی شعبه اول دادگاه انقلاب تبری.

هرانا؛ اسامی ۴۰ زندانی سیاسی بیمار در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – با توجه به ایی سالیان اخیر، زندانیان و خانوادههای آنها اعتراضات و پیگیریهای بسیاری را نسبت به عدم رسیدگیی در بهداری زندان اوین انجام دادهاند اما هم چنان شاهد تداوم رویهٔ پیشین در سهل انگاری و عدم رسیدگی مطلوب به وضعیی زندانیان هستیم.

بیخبری مطلق از سرنوشت نامق محمودی در زندان رجایی

به گزارش آژانس خبررسانیە، بیست و سوم مردادماه نامق محمودی از زندان رجائی شهر بەی منتقل گردیدەی هیچ خبری در دست نمیباشد.

بازداشت جوانی ١٥ ساله در اهواز

برپایهی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانییروهای امنیتیی ایران با یورش به محلهی “معین” اهواز، پس از جمعآوری دیشهای ماهواره، جوانی ١٥ سال را نیز مورد اذیت و آزار قرار دادند.

نامهی دادخواهی ٦ فعال مذهبی

ی در زندان قزلحصار خطاب به مجامع جهانی نامهی دادخواهی.در این نامه از بانییین اشتون و احمد شهییی مانع از اجرای.

تهدید و ارعاب نیروهای امنیتی بر فعالان دانشجویی

به گزارش آژانس خبررسانی٣ فعال دانشجویی در دانشگاه تبریز به نامهای “هیی” اهل سردشت، “آزاد عزیزی” اهل مریوان و “حسین حیدری”ی حراست این دانشگاه احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

دیوان عالیی احمدسلیمان، زندانی سیاسییی

علی احمد سلیمان در سال ۱۳۸۵ در شعبهییه به ریاست قاضی درویشی به اتهام عضوی۵ سال و به اتهام ورود غی۶ی افزود: «این زندانی سیاسی در طول سالهای گذشته بارها به دادگاه فراخوانده شد و در مورد این قتلها مورد بازپرسی قرار گرفت. اما همچنان به دلیل نبود شاهد و نبود اقرار متهم، اییف ماند. یعنی.»

قدريه قادری فعال زن سياسي كورد به زندان ياسوج تبعيد شد

قدريه قادریياسوج تبعيد. بنا به گفته گزارشگر خبرگزاری فرات, قدريه قادري 30 ساله كه ساليان مديدي را به فعاليتهاي سياسي و اجتماعي و بخصوص دفاع از حقوق زنان پرداخت در سال 2010 دستگير شده و در طي دوران بازداشت خود در اطلاعات اروميه و نيز بعدا در زندان اروميه توسط مامورين جمهوري اسلامي به شدت شكنجه و مورد هتك حرمت قرار گرفت

ضرب و شتم و تهدییش تنیه در سنندج

آسونیوز: براساس “یته هماهنگی براییییییش تنیه، سازنده لوله و دیوار بتونی پیش ساخته و لوله هاییییلومتری شهر سنندج قرار دارد، ضمن ضرب و شتم یی“عابدین صلواتی” وی.

بازداشت یییوان

آسو نیین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، نیروهای امنیتی علی بازیار فعال مدنی شهر مریوان را در هنگامیی برگزاری یادبود شیییاچه زری.

هرانا؛ اعتصاب غذای سید سامی حسینی و انتقال وی به انفرادی زندان ارومیه

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسییی یافت در اعتراض به انتقالش به بند ۴ زندان ارومیی زندانیان با جرایم قتل است، از روز دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

هرانا؛ محرومیت دوساله یی سیاسی اهل سنت از ملاقات با خانواده

نا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد احمدنورییه امنی۱۳.

هرانا؛ نگهدارییفی هفت شهروند بلوچ در سلول انفرادی با وجود گذشت دو سال

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مولوی فتحی محمد نقشبندییان، نظام الدین ملازاده، جبار آبادیان، هادی آبادیان، جواد آبادیان و گلمحمد بلیدهای ۷ شهروند زاهدانیی انفرادی اداره اطلاعات این شهر نگهداری مییباشند.

رژیم ایی

ی نیروهای مسلح رژیم اییش است. طی دو روز گذشته این نیی شاهو واقع در منطقه هورامان مری.

یییدینار

ییییبوار نصری» اهل روستای «ژنیییدینار» به دلایلی.

در ایلام 810 نفر بر اثر مین نقض عضو شده اند

810 نفر از سال 1384 تا پایان سال 1391در ایلام بر اثر انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ ایران و عراق دچار مجروحیت و نقص عضو شدهاند.

پیرانشهر/ مرگ ٢ برادر بر اثر برخورد خودروی ناجا

به گزارش آژانس خبررسانیی مأموران انتظامی در پیرانشهر دو عضو یی سوران و اسماعیل معروفی فرزندان رسول را در مسیر جاده به قتل رساند.

یی سیاسی دی

به گزارش آژانس خبررسانی“محسن جلدیانی” زندانی سیاسی٦ سال زندان تعزیریی نمودن ٤ سال از ایی مشروط زندانیان، آزاد شد.

سقوط خودرو به دره در ثلاث باباجانی ٢٠ قربانی گرفت

ی رانندگی جداگانه در شهرهای ثلاث باباجانی و جوانرود، ٢٠یا زخمی شدند.
برپایهی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانییست و سوم مردادماه در اثر واژگونی یی سایپا در محلی به نام “ناودی” از توابع شهرستان ثلاث باباجانی، ٤ نفر جان خود را از دست دادند.

تعویی

آسونیوز: براساس خبرهای رسیده به آسو نیوز، عدم درییتی واعتراض ای.
این درحالیییط ایمنیینی قرار گرفته است.

6 تن دیگر امروز در اهواز اعدام شدند

در ا دامه اعدامهای اخیر در ایران امروز چهار شنبه شش تن دی.
خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، امروز خبرگزارییح دست مییخته شدند.

هرانا؛ انتقال ییی نامعلوم

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمیی و یی از ۵ عرب اهوازیی منتقل شد.

ستوان عبداللهی در اعترض به دادستان میی

یافتی در پی وقوع قتل یی سیزده شهرستان مییین محرمی دادستان اییماری شدید دگر آزاری دارد. و این جوان نیز به دستور مستقیم وییی از ماموران نیروی انتظامی را به نام ستوان عبداللهی قربانی نماید .

هرانا؛ ییی برند

خبرگزاری هرانا – زهرا پورساعی فرزند حسن و علی ساعی باشسیز فرزند حسن، در سال نود ویییفری استان آذربایجانشرقی به ریاست آخوند امیریی.

حمله ماموران امنیتی به تجمع اعتراضی در زنجان

خبرگزاری هرانا – جمعی از مردم زنجان در دومین تجمع اعتراضی به عدم تعطیلیییروهای امنیتی در سبزه می.

مرگ یی

به گزارش رسیده به آژانس خبررسانییست و یی یین باری در جادهییجانغربی ی“مولود شعاعی” فرزند احمد جان خودرا از دست داد.

بازداشت شهروندان و اعمال فشار بر زندانیان سیاسی

نابه گزارش ارسالی به آژانس خبررسانیی سیاسیییط نامناسب و رفتار مأموران امنیتی زندان دست به اعتصاب غذا زدهاند.

ی شدن ٦ تن از نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران بر اثر انفجار می

به گزارش رسیده به وبساییدیا، دوشنبه ٢١ مردادماه سال جاری٤ تن از نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران بر اثر انفجار میە شدند.

مزدوران رژیم ایران جنگلهای حومه 3 روستای دیگر مرییدند

گزارشگر خبرگزاری فرات گفت دیروز, سهشنبه, 22 مرداد 1392 برای دومین بار جنگلها و مرانع میان دو روستای «چاوگ و سیف علیا» از سوی مزدوران رژیم اییده شد.

بازداشت ییروهای امنیتی در سنندج

آسونیین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، صبح سه شنبه ۲ ۲ مرداد ۱۳۹۲، ی“گولشن” به نام “ی ” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مكان نامعلومی منتقل گردید.

دستگیری ییروهای امنیتی و اطلاعاتی

از سردشت گزارش شدەە نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شهرستان سردشت در ساعات بامدادی روز سەشنبه 22 مرداد 92 بە منزل شخصی بنام رشید رسولیی مەر یورش بردە و پس از تفتیی را بە اتهام بی اساس سیاسی بازداشت و بەی منتقل نمودەاند .

ییله نیروهای انتظامی رژیم زخمی شد .

بە گزارش فعالیی در ایران روز سەشنبە مورخ 22 مرداد 1392 یە نام ” عثمان نبی پور ” 28 سالە اهل روستای نیوچوان از توابع شهرستان سردشت همراه با تنییگر بەین نیروهای مسلح رژیم افتاده و پس از تیراندازی این نیروها بە سوی آنها عثمان نبی پور فرزند خضر بە شدت زخمی شدە و از سوی نیروهای نظامی مستقر در نواحی مرزی دستگیر شدە است

دانیاراصفی فعال مدنییفی

ی:دانیار آصفی پس از اخراج از دانشگاه تهران از سوی نیروهای امنیتی در سال 86 دستگیر شد و حدود ییفی درسلول های انفرادی اطلاعات به سر برد دانیارپس ازسپرییی انفرادی اطلاعات به زندان عمومی سنندج انتقال یافت ۵ ماه در زندان عمومییقه ی سنگین (گذاشتن سند خانه ی پدری

12″هزار لیسانس بییلام

آسونیوز: براساس منابع خبری، عمران علی محمدی نماینده استان ایییلام تعداد زیادی منابع وظرفیتهایی و تفریحگاه و جاهای توریستی و همچنین یی از استانهای مرزی می باشد دارای 12 هزار لیسانس بی.

تبرئه شدن شریی

آسو نیوز: براساس خبرگزارییته هماهنگی، شریی وعضو اتحادیی، پس از سپریی دادگاه انقلاب سنندج تبرئه شد.

یت یی در سنندج به حبس تعلیقی

خبرگزاری هرانا – حامد محمودییتههماهنگی برایییی از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ییقی.

دو زندان سیاسیە قرنطینە منتقل شدند

بە گزارش وبساییدیا، “قاسم رحیمیآذر” و “جلال ناصری” دو زندانی سیاسیەشنبە مورخەی ١٥ مردادماە، در اعتراض بە عدم رسیدگی درمانی بە وضعیت جسمانی و همچنین عدم توجە بە در خواستهایشان، دست بە اعتصاب غذا زدند.

ی دهها شهروند اهوازی در شعب مختلف دادگاه انقلاب

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دهها شهروند اهوازی به عنوان بخشی از ۵۰۰ بازداشتی عرب در شهرهاییل سال جاری توسط نیروهای امنیتی.

بازداشت فعالان عرب اهوازی در آستانه عید فطر

شماری از فعالان عرب شهرهای حمیدیه و اهواز روز چهارشنبه ۷ اوت سال ۲۰۱٣ در آستانه عید فطر، بازداشت شدند. بازداشت شدگان جوانانییر شدن در اعتراضات صورت گرفته در ایام عید فطر ویا سالیاد انتفاضه سال های گذشته را دارند.

ی

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایییییگر به نام “علیاصغر قلیپور” در شهریور ماه سال ٨٨، صبح روز گذشته اجرا شد.

وخامت وضعیت زندانی سیاسی با اعتصاب غذا

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالله صدوقییت از اعتصاب غذای پنج فعال مدنی آذربایجان، دست به اعتصاب غذایی مسئولین زندان تبریز به سلول انفرادی منتقل شده است.

قتل در بیدادگاههای خامنه ایروحانیی میانه

یافتی: دادستان میانه از مرگ یی میانه خبر داد. حسین محرمی، دادستان میانه، بعد از بهراهافتادن شایعاتیی زییب می.

این بار روزنامهیی به یارسانها توهین نمود

به گزارش آژانس خبررسانییی در روزنامهی جامجم وابسته به صدا و سیمایی ایران در روز سیزدهم مردادماه، موجی از نگرانی را در مییرو آیین یاری را به وجود آورد.

 تن از جوانان منطقەی ژاورود در سنندج بازداشت شدند5

به گزارش وبساییدیا، چند روز پیش سه جوان اهل روستای هویه از توابع سنندج به نامهای سردار احمدی، آزاد رستمی و بهمن رستمی توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم ایران بازداشت شدند.

اعتصاب دو زندانی سیاسیی مهاباد

به گزارش وبساییدیا، دو زندانی سیاسیی شهرستان مهاباد، پانزدهم مردادماه ١٣٩٢ از ساعت ١١:٣٠ دقیقه به وقت تهران، اعتصاب غذای خود را اعلام نمودهاند.
“قاسم رحیمیآذر” و “جلال ناصری”، دو زندانی سیاسی

بازداشت یی به اتهام امنیتی

آسو نیین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،دیروز سهشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ – یی خالدیان اهل شهرستان دهگلان توسط نیروهای امنیتی این شهر دستگیی انتقال داده شده است.

تشدید فشار ماموران امنیتی

آسو نیوز: براساس خبر رسیده به آسو نیوز، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دوشنبه شب 14 مرداد، در منطقه “گویژه” از توابع سردشت، با یی.

ە و زخمی شدن ٩ییم نیروهای نظامی و انتظامی رژیم در دو هفتە گذشته

یدیا: طی نیمەی اول مردادماه، ٩ەها و مرزهایییم نیروهای رژیم ایە و زخمی شدەاند.
به استناد آمار ثبتشده در وبساییدیا، طی دو هفتەی گذشته، ٦یین ٣ی ارتباطی شهرهایین، توسط نیروهای نظامی – انتظامی رژیە و زخمی شدەاند.

یقهی ٣٠ میلیونی برای آزادی موقت ی

به گزارش آژانس خبررسانیییی ایران یییست و دوم تیرماه بازداشت شده بود با تودیع وثی.
ای٢٥ روز گذشته را در نهادهای امنیتیی نموده است.

یری برایی مهاباد

آسونییته هماهنگی، محمد مولانایی ، واحد سیده و ییییته هماهنگی برایییی و همچنیی شده بودند.

سیروان حسین پناهی با قید وثیقه از زندان آزاد شد

آسو نیوز: بنابه گزارش تارنمای انور حسین پناهی ، سیروان حسین پناهی ، فعال مدنی۲۰ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای امنیتی شهر قروه بازداشت شده بود بعد گذارندن 50 روز در سلولهای انفرادی اطالاعات و ماندن چند ماه در زندان امروز با قید وثیی سنندج آزاد شد.

فشارهای مأموران ستاد اجرایی فرمان خمینی

فشار نیروهای مرزی رژیم ایران علیی نوسود همچنان ادامه دارد. مأموران ستاد اجرایی فرمان خمینی طی اجرای برنامهایییان خود و ستاد تقسیم می.

یی

برخیییی مرزیییم نیروهای انتظامی ایران جان خود را از دست داده و یا زخمی شده اند . همچنین فرمانده مرزبانی اورمیه از دستگیریی سالجاری در این استان خبر داده است .

مهاباد/ نظامییی

به گزارش آژانس خبررسانییی روستای حمزهآباد و بر اثر واژگونی خودروی دو برادر مهابادی، یی از آنان به نام خضر شاهمحمدی فرزند رحیم در دم جان خود را از دست داد.

در شهر صحنه دختری ٤

یدیی دختر ٤ سالهاش را به قتل رساند.
به گزارش خبرگزاریید ناشی از مصرف ماده مخدر شیشه بود، فرزند خردسال خود را به قتل رساند.

ی ی٢٥ ساله در مهاباد

به گزارش آژانس خبررسانییش یی به نام “نورالدین آرمین”، ٢٥ی، به زندگی خود پایان داد.
گفته میشود “نورالدین آرمین”یییمارستان منتقل شود، جان خود را از دست داده است.

ی

آسو نیوز: بنا به گزارش تارنمای پیام این زندانییان همبندش، خبات مرادی مبتلا به بیمارییل نرسیدن انسولین و بی توجهی مقامات رژیم در این زندان جان خود را از دست داد. گفتنی است این اولین بار نییان در زندان های ایی دهند.

٤ سال حبس تعزیری برای ی

به گزارش آژانس خبررسانیی ی“قاسم احمدی”٤ سال، حبس تعزیری.
ای١٣٩١، توسط نیروهایی ایران در مهاباد بازداشت و پس از شانزده روز با تودیع وثیقهی ٥٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

بازداشت ١٠ی اورامانات

به گزارش آژانس خبررسانییجهی حملهی نیروهای نظامیی ایی مرزی شهر سروآباد واقع در روستای “ی” و “دَمَیو”، ١٠ تن از آنها بازداشت و به زندان منتقل شدند.

بی خبری از وضعیت یی

آسو نیوز: بنا بەین دفاع از زندانیان سیاسی، شهین بایزیدپور در تاریخ ١٥ مرداد ١٣٩٢ در منزل پدرییر شدە و بە ادارە اطلاعات
ە شدە است.

ی شهرهای پیرانشهر و نقده نامعلوم است

یه گزارش وبساییدیا، “مولود برشان” فرزند عبدالله و اهل روستای “نمنجی” از توابع پیرانشهر، “هژار علیزاده” فرزند حاصل و اهل شهرستان پیرانشهر و “سعید پورهنری”ییش بازداشت شدهاند.

زخمی شدن ییی سردشت

خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنییوز شب نهم تیر جمعی“یهنۆرێ ” منطقهی ” ئالان ”ین نیروهای مسلح رژیم افتادهو در نتیجهی تیراندازی نیروهای رژیم یی “بێران ” در سردشت زخمی شد.

تهدید و ضرب و شتم ۴یروهای هنگ مرزی در سلماس

خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،بنا به گزارش هرانا، شمس الدین ایوریییرزاده فرزند محمد علیی بروشخواران در پی مراجعه به هنگ مرزییی درنزدیی نور مرزی اییه توسط نیروهای امنیتی و حفاظت اطلاعات هنگ مرزی این شهرستان چندین ساعت مورد بازجویی، تهدید و ضرب و شتم قرار گرفتند.

سنندج/ فشار بر خانوادهی فعالان سیاسی

به گزارش آژانس خبررسانیی یییاسی“سعید باغی” اهل روستای “گلین”و مقیین بار از سوی نیروهایی ایران احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

بانه/ امتحان دوباره از رتبهی٩٢

به گزارش آژانس خبررسانییی به نام پویا مجیدییی تجربی و رتبهی سوم در رشتهی زبانهای.
یید سازمان سنجش به این رتبه سبب گردیی جهت آزمون دیگری به تهران دعوت شود.

ادارهی اطلاعات یی اسلامی استان فارس را رد صلاحی

ه گزارش آژانس خبررسانی“حشمتالله شفیعی”“صدرا”ی شهر این شهر شده بود، از سوی ادارهی اطلاعات این شهر رد صلاحیت شد.

برادران افشاری در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زدند

یدیا: در اعتراض به وعدەهای مسئولین قضایی رژیم ایران مبنی بر “” “علی و حبیب افشاری” هر چهار برادر افشاریی ارومیه دست به اعتصاب غذا زدند.

یە و زخمی

به گزارش وبساییدیا، شنبه مورخەی دوازدهم مردادماه سال ١٣٩٢، ی“حسییمی” در مقابل پاسگاه نیروی انتظامی رژییە شد.

مینهایەشدەییفه را قربانی

یدیا: ییفه در اطراف شهر نوسود به دلیل انفجار مین به شدت زخمی شد.
به گزارش وبساییدیا، دوازدهم مردادماه سال جاری، انفجار مین در اطراف شهر نوسود و در نزدیی روستای شوشمی عادل هاشمی، سرباز وظیفه ٢٠ ساله همدانی را زخمی و روانه بی.

ی

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه ی رسیدگی به اتهامات اییاست جاوییا آغاز شد در این جلسه، یدالله دشتی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و عضویت در گروهایییی هدایتی و رامین رضایی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی.

به گزارش آژانس خبررسانییم قبل در بازداشت نهادهای امنیتیی ایران بسر میبرند در شعبهی اول دادگاه انقلاب مهاباد براییشوند.

ییفهی

به گزارش آژانس خبررسانییروهای انتظامی روز هشتم تیرماه به خانوادهی ی“یاسر محمدی”، ١٨ ساله، اهل روستای “نگل”ی٢ روز پیش فرزندشان به علت ایست قلبی، جان سپرده است.

مهاباد/ نظامییی

به گزارش آژانس خبررسانییی روستای حمزهآباد و بر اثر واژگونی خودروی دو برادر مهابادی، یی از آنان به نام خضر شاهمحمدی فرزند رحیم در دم جان خود را از دست داد.

قوهی قضائییران ٢٠٠ شهروند عرب را دادگاهی می

برپایهی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانیی روزهای اخیر به حدود ٢٠٠ تن از فعالان عرب اهواز احضاری.
این تعداد از شهروندان عرب در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری از سوی نهادهای امنیتییران در شهرهای محل زندگیشان بازداشت شده بودند.

اعتصاب ۵۰۰ی

خبرگزاری هرانا – سندییییش از ۵۰۰ی.
به گزارش تارنمای اتحادییران، “مسئولین نییی ندادهاند و این اعتصاب همچنان ادامه دارد.”

هرانا؛ احضار احمد رونقیی به دادگاه انقلاب

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته 12 مرداد 1392 طبق احضاریهای از سوی دادگاه انقلاب تبریز احمد رونقیی به شعبه 8 دادیاری احضار شد.
بر اساس این برگه وی ظرف 3 روز میبایست خود را به شعبه 8 دادیاری معاون دادستان تبریز معرفی.

خرید و فروش مواد مخدر در روستاهای مهاباد توسط افراد وابسته به سپاه پاسداران

به گزارش رسیده به وبساییدیا، سپاه پاسداران رژیم ایران در روستاهای منطقه “شهرویران” از توابع شهرستان مهاباد چندین مغازه تحت عنوان “یا” دایر نموده است و افراد وابسته به رژیم در این مغازەها مشغول خرید و فروش مواد مخدر میباشند.

تعطیلییلام و بیی

به گزارش ایلنا، دبییید قطعات خودروی فجر ایی و سوء مدیریت تعطیل شدە است.

هرانا؛ ملاقات با یی اعدامی پس از چهار سال در رجایی شهر

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وی در اردیبهشت ماه سال ۸۸ی نرسیده بود بازداشت و به اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

حمله نیروهای امنیتی و اطلاعتی سردشت به منزل عبدالله عبدی

بامداد امروز پنجشنبه 10 مرداد 92 نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شهرستان سردشت پس از حملە بە منزل آقای عبدالله عبدیی واوان از توابع این شهرستان اقدام بە تفتیش منزل و تهدید و ارعاب اعضای این خانوادە می

صدور حكم وحشیانه قطع دست در آبادان

روزنامه اعتماد: رييس دادگستري شهرستان آبادان از صدور حكم قطع يد براي يكي از سارقان سرقتهاي باندي در اين شهرستان خبر داد.

سقز/ توهین مأموران ادارهی اطلاعات به خانوادهی یی سیاسی

به گزارش آژانس خبررسانییش مأموران ادارهیی ایران در سقز، خانوادهی یی سیاسی“نامق محمودی” در روستای “ایرانشهر” در منطقهی “تی”از توابع همین شهرستان را تهدید و به آنان بیاحترامی.

چند تن از زندانییی

به گزارش آژانس خبررسانییی از زندانییی“فواد رضایی”یشتر به ١١ سال حبس تعزیری٢ سال دی١٣ید.

سرنوشت یی اهل سنندج نامعلوم است

یدیا: ییش از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت شده و از سرنوشت وی خبری در دست نیست.

یروهای رژیم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند

یه گزارش خبرگزاریی “شمسالدین ایوری” فرزند قادر، “بهروز لاجورد”“اسماعیل لاجورد”“قادر جهانگیرزاده” فرزند محمدعلی، اهل روستای “بروشخواران” از توابع سلماس توسط نیروهای امنیتی رژیم مورد تهدید و ضرب و شتم قرار گرفتند.

محیط زیست مریوان قربانی بیتوجهی مسئولین

یدیا: محیط زیست و طبیعت مریوان مدتی است به علت آتشسوزی، بخش زیادی از آن در آتش سوخته شده است و در این میان آسیبهای زیادی به جانداران رسیده است.

سپاه پاسداران رژیم، منبع آب یی از روستاهایی

به گزارش وبساییدیا، نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران منیع آب روستای “لون سادات”ی نظامی خود منتقل می.

 

 سال حبس برای ٥٥ تن از زندانیان زندان رجایی380

٥٥ تن از زندانییرو اهل سنت، در زندان رجایییاست قاضی “محمد موقیسه” (ناصریان)، جمعاً به ٣٨٠ سال حبس تعزیری.به گزارش آژانس خبررسانییین ٥٥ تن از زندانیان به اتهام” تلاش علیه امنیت نظام” از طریق تبلیغ برای مذهب سنی جمعاً به ٣٨٠ سال حبس تعزیری.

ی جنگ به سوریه بروند

به گزارش وبساییدیییبانی از بشار اسد به سوریه بروند.این درخواست از سوی ادارهییجی شده است اما شماری از ایی“حاضر نیستند ای”.

اعتراض سازمانهای۴ شهروند عرب زبان

خبرگزاری هرانا – سه سازمان مدافع حقوق بشر با انتشار بیانیهایی ۴ جوان شادگانی به اتهام “محاربه”ی دادگاهیی این شهروندان شدند.

هرانا؛ خودسوزی منجر به مرگ یی دیگر از پیروان یارسان در مقابل مجلس

خبرگزاری هرانا – یی دیگر از پیروان یارسان (اهل حق) اینبار در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به خودسوزی زد و جانسپرد.

٥ استاد دانشگاه به دلایل امنیتی اخراج شدند

ید دانشگاههای مهاباد، پیرانشهر و قزوین با دستور مستقیم نهادهای امنیتیی ایران از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخراج شدند.

هرانا؛ صدور ۴۳ سال زندان برای چهار شهروند اهل سنت

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی جلسه دادگاهی۳۱ تیر ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی “مقیسه”ید.

یری در زندان رجایی

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته دوشنبه ۳۱ تییری در زندان رجاییی ابلاغ شد.

یت یی آذربایجانی به ۶ ماه زندان

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز، طی دادنامهای، استاد حسن دمیرچی (محمد حسن هرگلی) را به شش ماه حبس تعزیری.

هرانا؛ انتقال ۵ زندانی سیاسی زندان تبریز به زندان اوین 

خبرگزاری هرانا – محمود فضلی، آیت مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی، بهبود قلی۲۲ تیی تبریز دست به اعتصاب غذا زده بودند و به زندان اوین تبعید شدند، در شرایط جسمیی بسر میبرند.

هرانا؛ قطع تلفنهای زندانیان سیاسی

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز ی۳۰ تیر ماه تلفنهای زندانیان سیاسیییش از این اجازه یی ۳ دقیقهای را بصورت ییان داشتند، از ای.

اعتصابغذای زندانی سیاسییه زندانیان

خبرگزاری فرات؛ یییم موسییه امنیت ملی اییید شده است.

طی تیرماە ٢٦یران بازداشت شدهاند

به گزارش وبساییدیا و با استناد به آمار ثبتشده در این وبسایت، طی تیرماه ١٣٩٢٦ نفر، استان ارومیه ١٨٢ نفر بە اتهامهای واهی، عضویی، فعالیت مدنی و “امنیتی” بازداشت شدهاند.

ین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، جمعه 28 تیرماه در حالی سپرییز وارد هفتمین روز اعتصاب شدند. خبر های رسیی از هویدا شدن نشانه های اعتصاب غذا در میان آنان دارد.

ی سیاسی

ین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی افشاری و حبیب افشارییش از طرف دادگاه انقلاب اییش یعنی پنج شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲یسیون حقوق بشر اسلامی استان آذربایجان غربیی میشوند.

احضار چندین نفر از فعالیی سنندج به دادگاه

خبرگزاریین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، بنا به گزارش منابع خبری از سنندج، “نسرین محمدی، بختیار چتانی، تیمور امجدی، آرام زندی، و فردین قادری” به اتهام “یمایی و تجمع اول ماه مه”.

ممانعت نیرویانتظامی رژیم از مهار آتشسوزیجنگلها در سیاناو مریوان

به به گزارشگر خبرگزاری فرات, دیروز ییر 1392 جنگلها و مراتع ناحیه «بندول» در منطقه هورامانات و همچنین «درتفییخیاران» از توابع شهرستان مریییوان 82 مورد آتشسوزی روی داده است.

برگزاری دادگاه ییش مسیحییم

بنا به گزارش تارنمای محبت نیوز، در تاریخ ۱۵ تیرماه سال جاری، دادگاه “ابراهیم فیروزی”یشان مسیحییتی بازداشت شده بود در شعبه دوم بازپرسییم از توابع استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

هرانا؛ آرش محمدی فعال دانشجویی چپ به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری

خبرگزاری هرانا – شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز طییی۳۰ تیر ماه ۱۳۹۲ به آرش محمدی، فعال دانشجوییی تبریز ابلاغ شده، وی را به ۶ ماه حبس تعزیری.

درییسلماس، اخراج و به مرخصی اجباری فرستاده شدهاند

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ماههای اخیر موج جدیدی از اخراج و بیییاریی تولیدیین باعث شدت گرفتن بییین شهرستان شده است.

ی

ی خبر، فرمانده انتظامی لرستان خبر از اعدام یی روز گذشته در زندان پارسیلون خرم آباد داد.

هرانا؛ اعتصاب ۱۶۰ تن از زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان رجایی

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی توهیی “ایرانسل” به یی از خلفای اهل سنت در ییی، سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی.

دستور شلیی.

ین فرماندهی نیروی انتظامیی ایران، فرمان شلیی.“احمد گرواند”، به خبرگزاری مهر گفت: ” نیروهای انتظامیی ایران فرمان شلیییررسمیی”.

ی شدن ٤

به گزارش آژانس خبررسانییست و هفتم تیرماه، ی“علی آذین”، ١٨ ساله، فرزند “خلیل”ی بهلول”ی شلییم نیروهای نظامیی ایران به شدت زخمی و جان خود را از دست داد.

ییاسییییه منتقل شد

ی سیاسییە در آذرماه سال گذشتە بە زندان رجائیید شدە بود پس از ٧ ماه بە زندان ارومیە بازگرداندە شد.

ی

به گزارش آژانس خبررسانی“افشییان نسب” از اعضای افتخارییسیی دادگسترییلام، به دستور دستگاه قضاییی ایران، ممنوع الخروج شد.

ی

به گزارش آژانس خبررسانییروهایی ایران، روز پنج شنبه بیستم تیرماه “محمدامین حشمی” فرزند “احمد”، اهل روستای “”.

ضمنا این موارد نقض حقوق اقوام و ملل ایرانی توسط نهادیهای اطلاعاتی . امنیتی . نیروهای انتظامی .حراستهایین دادگاه هایی صورت میگیرد.

یی زندان توسط دادگاه انقلاب و همچنین با نظر مامورین وزارت اطلاعات صادر می شود .و در ضمن اجرایی اعدام توسط اجراییی نیروهای امنیتی زندانها اجرا می شود .

قتل و زخمییروهای امنیتی و انتظامی صورت می گیرد و تا به حال با توجه قتل شهروندان و زخمی شدن انها و همچنییا شهروندان مرز نشین صورت گرفته است هیچ پروندهای در اییل نشده است و هیچ ماموری دادگاهی نشده است .

ی های دستیگر شده چه وسیله نیروهای امنیتی و یا نیروهای انتظامیی گیرد در بازداشگاها توسط مامورین صورت می گیرد و هیچ نهادی و یا مسئولی جوابگوی این گونه موراد نیستند .

اخراج و یا ستاره دار شدن دانشجویان توسط حراست دانشگاه ها صورت می گیرد .

دستگیر های خودسرانه بدونه مجوز های دادگاه انقلاب و یا دادسرای عمومی صورت می گیرد و نیروهای امنیتی در این موراد حتی اجازه به خانواده دستگیر شدگان جهت ملاقات به خانوادها را نمی دهند .

ایییران تهیه شده است .

یته اقوام و ملل . شهریار ایاز ی