آخرین اخبار رسیده از بیدخت

ارسال خبر توسط علیرضا طاهرخانی        AliReza Taherkhaniآخرین اخبار رسیده از بیدخت

طبق آخرین اخبار رسیده از بیدخت برای رسیدگی به اعتراض وکلای دراویش نسبت به ادعای مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به چند فقره از املاک بیدخت، جلسهٔ دادگاهی مورخ ۹۲/۰۷/۲۰ تعیین وقت گردید.

به گزارش مجذوبان نور، پس از ارسال ابلاغیه‌ای از طرف سازمان اموال و املاک اداره کل خراسان برای املاکی مربوط به حضرت آقای رضاعلیشاه مبنی بر مصادره آن، وکلای پرونده نسبت به ادعای سازمان مذبور اعتراض کرده که جلسه دادگاهی مورخ ۲۰ مهرماه سال جاری برای رسیدگی به این موضوع تعیین وقت گردید.

در حکم ابلاغ شده آمده بود: «نظر به اینکه ملک مذبور طی حکم صادر ضبط گردیده، مقتضی است ظرف مدت ۱۰ روز با در دست داشتن مدارک دال بر مالکیت به این اداره مراجعه نمایید، در غیر این صورت اقدام قانونی خواهد شد».

ادعای مالکیت ملک مذبور در حالی صورت گرفته که در سال ۶۴ شورای عالی قضایی شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور و قاضی ویژه منتخب رئیس قوه قضاییه در خصوص حضرت آقای رضاعلیشاه و املاک بیدخت اظهار نظر کرده و رفع ادعا صورت گرفته و حکم قطعی صادر شده است، از نظر قانون نیز هرگاه موضوعی در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت، قابل طرح مجدد در دادگاه دیگر نخواهد بود، از طرفی رحلت حضرت آقای رضاعلیشاه نیز هر گونه ادعایی را ساقط کرده چرا که نسبت به شخص متوفی نمی‌توان تشکیل پرونده داد. اما بر خلاف همه این اصول و قواعد (!)، ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به مصادره اموال معظم له برآمده و تنها با آگهی در روزنامه گمنام «حمایت» نسبت به صدور حکم غیابی مصادرهٔ ۱۰ فقره از املاک بیدخت در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به جانشینی دادگاه اصل ۴۹ اقدام کرده‌اند.

گفتنی است بر طبق اصل ۴۹ قانون اساسی، دولت موظف است ثروتهای ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سو استفاده از موقوفات، سو استفاده از مقاطعه کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمینهای موات و مباحات اصلی، دائر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت المال بدهد. در صورتی که مشخصا این املاک از طریق ارثیه به حضرت آقای رضاعلیشاه رسیده و بدیهی است که مشمول اصل ۴۹ قانون اساسی نیست.

در پی ارسال ابلاغیه و ادعای سازمان مذبور در هفته گذشته به طور چشمگیری به میزان سفر به بیدخت و تعداد زوار مزار سلطانی بیدخت افزوده گشت، برخی مسافران علت سفر خود به بیدخت را به خبرنگار مجذوبان نور این طور بیان کردند «ما نیز امیدواریم که موضوع به صورت قانونی حل شود، اما به دلیل سابقه و خاطره بد در مورد حسینه‌هایی که به طور غیر قانونی تخریب شد، تصمیم گرفتیم که سفری به بیدخت داشته باشیم، تا با افزودن بر رونق این مکان متبرک فکر هرگونه سو استفاده احتمالی از ذهن معاندان بیرون شود.»