مقاومت زندانیان در برابر انتقال ۲۶ زندانی عقیدتی محکوم به اعدام به زندان قزل‌حصار

مسئولان زندان رجایی‌شهر کرج پیش‌ از ظهر امروز، شنبه ششم مهرماه، تلاش کردند ۲۶ زندانی اهل سنت محکوم به اعدام در این زندان را به زندان قزل‌حصار منتقل کنند اما با مقاومت زندانیان روبه‌رو شده‌اند.

یکی از زندانیان عقیدتی زندان رجایی‌شهر به هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گفت: “مسئولان ابتدا اعلام کردند کاوه ویسی و مختار رحیمی را می‌خواهند انتقال دهند. وقتی ما در مقابلشان مقاومت کردیم به ما گفتند اسامی انتقالی‌ها ۲۶ نفر است و قاضی مقیسه دستور این نقل و انتقال را صادر کرده. مسئولان حتی تهدید کردند در صورت لزوم از زور استفاده خواهند کرد.”

به‌گفته این زندانی در دی‌ماه سال ۱۳۹۱ نیز ۱۰ نفر از زندانیان اهل سنت زندان رجایی‌شهر که حکم اعدام داشتند را به اسم انتقال به زندان سنندج به زندان قزل‌حصار منتقل کردند که شش نفر از آن‌ها هفت دی‌ماه‌‌ همان سال اعدام شدند و بقیه نیز در انتظار اجرای حکم هستند.

وی گفت زندانیان به مسئولان اعلام کرده‌اند که اگر می‌خواهند اعدامشان کنند، در همان زندان رجایی‌شهر آن‌ها را اعدام کنند.

اسامی زندانیانی که جهت انتقال به زندان رجایی‌شهر فراخوانده شده‌اند عبارتنداز: کاوه ویسی، طالب ملکی، بهروز شاه‌نظری، مختار رحیمی، محمدیاور رحیمی، بهمن رحیمی، شهرام احمدی، محمد غریبی، پوریا محمدی، عالم برماشتی، آرش شریفی، عبدالرحمان سنگانی، فرزاد شاه‌نظری، وریا قادری‌فرد.