بازداشت سه درویش گنابادی در شهرستان کوار

بازداشت سه درویش گنابادی در شهرستان کوارسه تن از دراویش گنابادی ساکن شهرستان کوار استان فارس، ظهر روز در منزلشان بازداشت شدند.

به گزارش مجذوبان نور؛ بیست مامور امنیتی-لباس شخصی (ظهر امروز ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با مراجعه به منازل آقایان محمدعلی صادقی، محمدعلی دهقان و محسن اسماعیلی، این دراویش گنابادی را بدون ارائه حکم قضایی و قانونی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. به گفته‌ی خانواده‌ی این دراویش گنابادی، بازداشت این افراد با ایجاد رعب و وحشت برای ایشان همراه بوده است.

پس از حملات نیروهای لباس شخصی و امنیتی به دراویش گنابادی ساکن شهرستان کوار در شهریورماه سال ۹۰، بازداشت، محاکمه و فشار بر دراویش این منطقه در استان فارس افزایش یافت و در شش ماهه‌ی دوم سال ۱۳۹۰ و شش ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۱، بیش از ۱۰۰ تن از دراویش شهرستان کوار بازداشت، ضرب و شتم و محاکمه شدند.

رویه بازداشت‌ دراویش گنابادی در شهرستان کوار همگی با اعمال خشونت نیروهای امنیتی و لباس شخصی همراه بوده و پس از بازداشت دراویش و انتقال آنان به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز و یا بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی مورد بازجویی و تفتیش عقیده و در مواردی توسط بازجوهای بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی شیراز شدیدا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. از همین رو خانواده‌های دراویش بازداشت شده در مورد سلامت و وضعیت نگهداری ایشان ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این ۱۷ تن از دراویش گنابادی شهرستان کوار به محاربه و فساد فی الارض و حمل سلاح غیر مجاز متهم شده بودند که اتهام آقایان کاظم دهقان – حمیدرضا آرایش – محمد علی دهقان – امیر حمزه دهقان – محسن اسماعیلی – ابوذر ملک پور – بهیار رجبی – سید ابراهیم بهرامی – محمد علی شمشیر زن – محمد علی صادقی همگی دایر بر محاربه و مفسد فی الارض و حمل سلاح غیر مجاز و همچنین اتهام آقایان : غلامعلی بیرمی- امید علی اکبری تبار- مهرداد کشاورز- محمد آرایش – عبدالرضا آرایش – منوچهر زارع – امان چراغی همگی دایر بر حمل سلاح غیر مجاز عنوان شده است.

منبع:مجذوبان نور

http://www.majzooban.pro/fa/exclusive/exclusive-news/6851-بازداشت-سه-درویش-گنابادی-در-شهرستان-کوار.html