شخصی که مدعی پیامبری بود در «پردیس» دستگیر شد!

مردی که ادعای پیامبری داشت، شب‌نامه‌هایی منتشر کرده و در میان اهالی پخش کرده و مردم را به دین تازه‌ای دعوت می نمود، بازداشت شد.

به گزارش «محبت نیوز» دادستان عمومی و انقلاب پردیس از دستگیری فردی که ادعای پیامبری می‌کرد، خبر داد.

حیدر فتاحی در گفت‌وگو با خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه، از دستگیری فردی که در پردیس ادعای پیامبری کرده بود، خبر داد و گفت: این شخص ۳۷ ساله و دارای هویت معلوم با تنظیم شب‌نامه و مبعوث نامه ادعای وحی و نبوت می‌کرد.

وی ادامه داد: مشارالیه با رصدهای سپاه شناسایی و با دستور دادستانی دستگیر و روانه زندان شد. دادستان عمومی و انقلاب پردیس خاطرنشان کرد: پرونده در حال تکمیل تحقیقات است.

پیش از این نیز در سال ۱۳۹۲ فردی در سالن اجتماعات فرمانداری شاهرود ادعای پیامبری کرد توسط نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شده بود.
این مدعی پیامبری قبل از شروع جلسه فردی با صدای بلند وارد محل جلسه شد و اعلام کرد پیامبر است.این فرد در سخنانش تأکید می کرد من پیامبر هستم. در حالیکه بیش از یکصد نفر از مسوولان این شهرستان داخل سالن حضور داشتند، فرمانده نیروی انتظامی شاهرود از این فرد خواست جلسه را ترک کند، اما او با صدای بلند فریاد می زد به من دست نزنید.

در سال ۹۳ با رواج یافتن عرفان‌های جایگزین در جامعه ایران و ظهور افرادی که ادعا می‌کردند امام زمان یا پیامبرند و ادعای وحی یا معجزه داشتند و حتی پیروانی هم پیدا کرده بودند، از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی فیلم مستندی با عنوان «دکان‌های کاغذی» در چندین قسمت پخش شد. در این مستند با این اشخاص مختلفی که چنین ادعاهایی داشتنه اند گفت‌وگو شده و بخش‌هایی از محاکمه آنان نیز پخش شده بود.