برگزاری دادگاه مصطفی عبدی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران

برگزاری دادگاه مصطفی عبدی در شعبه ۵ دادگاه انقلاب تهرانجلسه‌ی رسیدگی به اتهامات مصطفی عبدی از دراویش گنابادی صبح امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش مجذوبان نور؛ مصطفی عبدی صبح روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه برای رسیدگی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی از زندان اوین به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران منتقل شد. این جلسه‌ی دادگاه به ریاست قاضی صلواتی و به دلیل عدم اجازه‌ی حضور سایر وکلای مدافع این زندانی عقیدتی از طرف قاضی صلواتی تنها با حضور یکی از وکلای مدافع آقای عبدی برگزار شد که وی به همین دلیل حاضر به دفاع از خود نشد و به قاضی صلواتی اعلام کرد: تمام وکلای من باید قادر به مطالعه پرونده اتهامی من باشند و از آن‌جا که این مهم تحقق نیافته و سایر وکلای من در این جلسه حضور ندارند، بنابراین شرایط دادرسی قانونی نیست و دفاعی از خودم ندارم. طبق وکالت نامه تنظیمی من، وکلای مدافعم فقط اجازه دفاع جمعی دارند، و به صورت انفرادی حق دفاع ندارند و تا تٱمین نشدن این خواسته‌ی قانونی‌ام و حضور کلیه وکلای مدافع، حاضر به دفاع از خود در این دادگاه نیستم.

پیش از این نیز قرار کفالت مصطفی عبدی از دراویش گنابادی بنا به دستور قاضی صلواتی به قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تبدیل شده بود که این درویش گنابادی روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه برای تودیع وثیقه به دادسرای اوین فراخوانده شده، اما آقای عبدی با امتناع از تودیع وثیقه، به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد تا تعداد دراویش زندانی در زندان اوین به ۹ تن برسد.

مصطفی عبدی از دراویش گنابادی است که در مهر ماه سال گذشته پس از تحمل یک ماه حبس در بند ۲۰۹ به قرار کفالت آزاد شده بود. این تشدید قرار در پی امتناع وی از دفاع در جلسه دادگاه خود بود زیرا وی روند دادرسی پرونده را غیرقانونی می دانست.

در دو جلسه‌ای که برای رسیدگی به پرونده اتهامی این درویش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی تعیین شده بود، آقای عبدی به علت عدم اجازه حضور تمامی وکلای خود در جلسه دادگاه، حاضر به دفاع از خود نشد و این مساله را غیرقانونی دانست، و قاضی صلواتی نیز وی را تهدید به بازداشت کرد و در نهایت به وی هشدار داد که تقاضای تشدید قرار برای او خواهد کرد.

این درویش گنابادی در شهریور ماه سال گذشته همراه با ۱۵ تن دیگر از وکلا و مدیران و پرسنل سایت مجذوبان نور بازداشت شد و مدت یک ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرد و سپس با قرار کفالت آزاد شد.

منبع:مجذوبان نور

http://www.majzooban.pro/fa/exclusive/exclusive-news/6850-برگزاری-دادگاه-مصطفی-عبدی-در-شعبه-۱۵-دادگاه-انقلاب-تهران.html