رهبران حکومت ایران از افزایش شمار مسیحیان غافل نیستند

موج رشد و بیداری مسیحی در بین پناهجویان ایرانی و افغان،جمعی از ایرانیان و افغان با زمینه اسلام در کلیسای فارسی زبان در ترکیه غسل تعمید گرفتند. کلام مسیح آرام و آهسته مرزهای ایران را پشت سر می گذارد و رستگاری راستین را به همگان می شناساند که گرویدن ٢٠٠ ایرانی و افغان در طی این مراسم به مسیحیت خود گواه این واقعیت است. به اعتراف بسیاری از سازمان و ارگان‌های دولتی حکومت اسلامی حاکم بر ایران رشد و گسترش مسیحیت حتی در شهرهای مذهبی ایران نیز به طور کامل مشهود است و به اعتقاد برخی از نهادها و سازمان های مسیحی حدود ٣٠٠ تا ۴٠٠ هزار نوکیش مسیحی در کشور ایران زندگی می کنند.

یک کارشناس و پژوهشگر مسیحی در گفتگو با «محبت‌نیوز» ضمن اشاره به افزایش گرایش به مسیحیت در ایران می‌گوید، رهبران حکومت ایران از افزایش شمار مسیحیان غافل نیستند.

حکومت جمهوری اسلامی در طول چهار دهه حیات خود همواره برای ترویج اسلام ولایی و شیعه‎ی فقاهتی از هر روشی استفاده کرده است.

در حالی که بخش عمده‎ی جمعیت ایران در فقر و تنگدستی به سر می‎برند میلیاردها تومان سرمایه صرف سازمان‌ها و نهادهای اسلامی می‌شود و موازی با آن سازمان‌های امنیتی و قضایی هستند که برای اجرای احکام شرعی سفت و سخت برخورد می‌کنند.

در این بین اما کم نیستند ایرانیانی که نه تنها با تمام این تبلیغات و تهدیدها، طالب اسلام حکومتی و دین زوری نبوده بلکه انتخابی فرای آنچه حکومت سودای آن را در سر می پروراند، را طلب می کنند.

آمار دقیقی از تعداد نوکیشان مسیحی در ایران و کسانیکه در خانواده های مسلمان زاده شده اند که بعد به مسیحیت گرایش پیدا می کنند وجود ندارد، اما نشانه‌های زیادی وجود دارد که تجلی سرعت و رشد ‌روز افزون گرایش به مسیحیت در بین شهروندان ایرانی به خصوص قشر جوان کشورمان است که برخی از این نشانه ها به عبارت ذیل می باشند:

-سخنرانی‌های مراجع و علمای اسلامی که همواره هشدار می‌دهند گرایش مردم به مسیحیت، روز به روز افزایش پیدا کرده است.

-آمار تعداد زندانیان مسیحی و افزایش شمار دستگیری‌ها، احضار و بازجویی‌ها.

-افزایش هشدارهای نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی نسبت به رشد کلیساهای خانگی.

-افزایش آمار کشف کتاب‌مقدس و جزوات مسیحی، سی دی های بشارتی و …

-مهاجرت اجباری سالیانه هزاران نفر از شهروندان که به علت تغییر دین در ایران با تهدیدات امنیتی روبه رو شدند.

– افزایش تولید برنامه‌های ضدمسیحیت در صدا و سیما.

-افزایش روز افزون مخاطبین کانالهای تلویزیونی و سایتهای اینترنتی مسیحی ایرانی.

در همین ارتباط «مهران پور پشنگ» محقق و کارشناس کتاب مقدس، در گفتگو با «محبت نیوز» می‌گوید، طبق آمارهای غیررسمی، در سال‌های اخیر میلیون‌ها نفر در ایران به مسیح ایمان آورده‌اند که این تعداد بیش از جمعیت پیروان مسیحی در قبل و بعد از انقلاب است.

شبان کلیسای «شادی» در جنوب کالیفرنیا، پیش‎بینی کرده که احتمالن در طی دو دهه آینده، آمار مسیحیان از پنجاه درصد فراتر خواهد رفت که در آن زمان، اقلیت مذهبی محسوب نخواهند شد، نکته‌ای که به گفته‎ی او رهبران حکومت ایران هم از آن غافل نیستند.

 

این نویسنده کتاب‌های مسیحی با اشاره به آمار سازمان «درهای باز» در خصوص بدتر شدن وضعیت مسیحیان و سرکوب آنان توسط جمهوری اسلامی معتقد است: «واقعیت این است که بخشی از نظام جمهوری اسلامی خط مشی متفاوتی با اقلیت‌های مذهبی، قومی، فرقه‌های غیر شیعه، افراد سیاسی، هنرمندان و روزنامه‌نگاران و حتی ایرانیان مقیم کشورهای دیگر را دارد. در حالی که رئیس جمهور و وزیرانش فقط متمرکز امور سیاسی و اقتصادی هستند و غالبن عملکرد جناح دیگر نظام را مورد انتقاد قرار می‌دهند. با این توصیف، در گزارش‌های حقوق بشر به طور معمول کل نظام جمهوری اسلامی ایران مقصر قلمداد می‌شود».

شبان پور پشنگ، با اشاره به افزایش آزار و جفا به نوکیشان مسیحی در ایران افزود:«در طول تاریخ مسیحیت، امپراطوری روم، زرتشتی‌ها، هندوها، بودایی‌ها، مسلمانان و کمونیست‌ها موفق نشدند مسیحیت را در نطفه خفه کنند».

وی در پایان تاکید کرد، همانطور که عیسی خداوند فرمودند: «آسمان و زمین از میان خواهد رفت، ولی سخنان من تا ابد پابرجا خواهد ماند (مرقس فصل ۱۳ آیه ۳۱)” دشمنان کتاب مقدس هم می‌آیند و می‌روند، اما کتاب مقدس و مسیحیت باقی می‌ماند».