در بیست‌وسومین روز اعتصاب غذا؛ آیت‌الله نکونام در بهداری زندان بستری شد

محمدرضا نکونام (زاده ۱۳۲۷ – گلپایگان) از فقها و مراجع تقلید معاصر شیعه و مدرس سطوح عالی فقه و فلسفه حوزه علمیه قم است که در علوم مختلف اسلامی دارای تالیفات می‌باشد. وی در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۳ به دلایل نامعلومی بازداشت شد و در ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ آزاد شد که به دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان منتقل شد. رسانه‌ها علت بازداشت وی را انتقاد او از مکارم شیرازی دربارهٔ موضوع اینترنت پرسرعت تحلیل کرده‌اند و گفته شده دو روز پس از آنکه مکارم شیرازی علت بازداشت وی را با موضوع فوق رد کرده نکونام آزاد شده است.پسرش اخبار بازداشت وی را «حرفهای بی‌مورد» نامید و آنرا مراجعه به دادسرای ویژهٔ روحانیت جهت پاره‌ای از توضیحات اظهار کرد و ضمن اعلام سلامتی وی گفت برخوردها با وی خوب بوده است و ابراز امیدواری کرد که مسئلهٔ پیش آمده «به زودی برطرف» شود.وی پس از انتشار مطلبی در روزنامه قانون دوباره بازداشت شد و از اول دی ۱۳۹۵ به خاطر اعتراض به «بی‌عدالتی‌‌های دادگاه ویژه روحانیت، فشار برای پذیرش شروط غیرشرعی و غیرقانونی آن‌ها برای آزادی و محرومیت از پزشک و درمان بیماری‌هایش» اعتصاب کرد که منجر به وخامت حال وی شده‌است.

آیت‌الله نکونام که از ۲۴ روز پیش در «اعتصاب غذا و دارو» به سر می برد، در پی وخامت اوضاع جسمانی ناشی از «عوارض سکته مغزی و اعتصاب»، در بهداری زندان ساحلی قم، بستری شد. …

آیت‌الله محمدرضا نکونام استاد حوزه محبوس در زندان قم در بیست و سومین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود در بهداری این زندان بستری شد.

آیت‌الله نکونام که از ۲۴ روز پیش در «اعتصاب غذا و دارو» به سر می برد، در پی وخامت اوضاع جسمانی ناشی از «عوارض سکته مغزی و اعتصاب»، در بهداری زندان ساحلی قم، بستری شد.

فشار خون این استاد دربند با افت شدید، به ۸ روی ۶ رسیده بوده است که با تزریق داروهای متعادل کننده فشار خون، خطر فعلا، مرتفع شده است، هرچند گزارش‌ها حاکی از آن است که در روزهای پیشین فشار خون وی تا ۲۵ نیز رسیده بود.

پزشکان بهداری، برای چندمین بار وخامت اوضاع جسمانی آیت‌الله نکونام را، به ریاست زندان گزارش داده‌اند. وی هم اکنون از بیماری‌های مختلفی چون قند خون، کم‌کاری کلیه‌ها و تیرویید، درد شدید کلیه ها و احساس فشار در قفسه سینه و تپش قلب، رنج می‌بر‌د.