نامه نوکیش مسیحی در آمریکا به روحانی رسید

0,,16554680_404,00

ارسال خبر توسط فاطمه تابع بردبار    fatemeh tabe bordbar

نغمه شریعت پناهی، همسر کشیش سعید عابدینی، که برای دیدار با حسن روحانی، به نیویورک رفته است در گفت‌وگو با رادیوفردا می‌گوید که حامل نامه‌ای از همسر زندانی‌اش برای رئیس جمهور ایران است.

سعید عابدینی یک نوکیش مسیحی است و علاوه بر تابعیت ایرانی، تابعیت آمریکایی نیز دارد. بر پایه گزارش‌ها، او در مهرماه سال ۹۱ پس از سفری به ایران که «برای بازدید از خانواده» صورت گرفته بود، بازداشت شد.
دادگاه تجدیدنظر در ایران در شهریورماه، حکم بدوی هشت سال حبس تعزیری سعید عابدینی، کشیش مسیحی ایرانی- آمریکایی، را تایید کرد.

رادیوفردا در گفت‌وگو با نغمه شریعت پناهی، همسر آقای عابدینی، که در آمریکا زندگی می‌کند، ابتدا می‌پرسد که آیا موفق شده است نامه همسرش را در نیویورک به دست رئیس جمهوری ایران برساند.

در همین حال به گفته جوردن سکولو، وکیل مدافع خانواده عابدینی، قرار است روز پنج‌شنبه هفته جاری در واشینگتن و چند شهر دیگر آمریکا تظاهراتی در اولین سالگرد زندانی شدن سعید عابدینی برگزار شود.

ترتیب‌دهندگان این تظاهرات اعلام کرده‌اند که قصد دارند توجه بیشتر دولت اوباما و کشورهای دیگر را به وضعیت آقای عابدینی جلب کنند تا حکومت ایران را برای آزادی او زیر فشار بگذارند.