آزادی عبدالغفور قلندری نژاد از زندان مرکزی بندرعباس

آزادی عبدالغفور قلندری نژاد از زندان مرکزی بندرعباسعبدالغفور قلندری نژاد از دراویش گنابادی ساکن بندرعباس و از همکاران سایت مجذوبان نور پس از ۹ روز آزاد شد.

به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور؛ آقای قلندری نژاد که در تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه بازداشت و پس از ۵ روز بازجویی در اداره‌ اطلاعات هرمزگان به زندان مرکزی بندرعباس منتقل شده بود پس از ۹ روز با هشدار به عدم ادامه فعالیت و همکاری با سایت مجذوبان نور، ظهر امروز از زندان آزاد شد.
در روزهای گذشته بازپرس شعبه ۳ دادگستری بندرعباس (آقای بهرامی نژاد) بصورت شفاهی اتهامات این درویش گنابادی را «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام»، «همکاری با سایت مجذوبان نور» و «تماس با رسانه‌های بیگانه» اعلام کرده بود و برای ایشان قرار وثیقه‌ی ۱۳۰ میلیون تومانی نیز صادر شده بود که این زندانی عقیدتی از تودیع وثیقه امتناع کرد و پس از ۹ روز بدون تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.
عبدالغفور قلندری نژاد از دراویش گنابادی و همکار سایت مجذوبان نور، صبح روز شنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۲ توسط مامورین امنیتی و لباس شخصی بازداشت شد. منزل وی نیز تفتیش و تمامی وسایل شخصی آقای قلندری، اعم از لپ تاپ، کامپیوتر، کتاب‌ و سی‌دی‌های عرفانی، تمثال بزرگان دراویش توسط مامورین امنیتی به مکان نامعلومی انتقال داده شد که پس از بازداشت آقای قلندری نژاد و بی‌خبری از وضعیت این درویش گنابادی در روزهای شنبه و یکشنبه بیش از ۶۰ تن از دراویش بندرعباس در مقابل اداره اطلاعات هرمزگان تجمع و خواستار پاسخگویی مسئولین امنیتی در مورد وضعیت این درویش گنابادی شدند که در نهایت خانواده‌ی عبدالغفور قلندری نژاد در عصر روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه موفق شدند که دقایقی با این درویش گنابادی در زندان مرکزی بندرعباس ملاقات داشته باشند. پس از این ملاقات خانواده‌ی این فعال حقوق دراویش و همکار سایت مجذوبان نور، حال جسمی و روحی آقای قلندری را بسیار خوب توصیف کردند.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز آقای قلندی نژاد در تاریخ ۱۶ مردادماه ۱۳۹۱ در شهر بندرعباس بازداشت و بصورت هوایی به بازداشتگاه مرکزی اداره‌ اطلاعات تهران منتقل شده بود که پس از ۶ روز بازجویی و حبس، با هشدار به عدم ادامه همکاری با سایت مجذوبان آزاد شده بود.

منبع:مجذوبان نور

http://www.majzooban.pro/fa/exclusive/exclusive-news/6849-آزادی-عبدالغفور-قلندری-نژاد-از-زندان-مرکزی-بندرعباس.html