هشدار یک مقام امنیتی رژیم به نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه

نگرانی از گسترش فساد اخلاقی در میان طلاب مرد و زن حوزه‌های علمیه ،افشای پرونده سعید طوسی، روحانیون و مدیران حوزه‌های علمی را از شیوع فساد اخلاقی بین برادران و خواهران طلبه نگران کرده است. علیرضا اعرافی٬ مدیر حوزه‌های علمیه با اعلام اینکه حوزه در معرض خطرهای بزرگی قرار دارد از فضلا و علمای شیعه برای مقابله با تهدید‌هایی که حوزه با آنها مواجه است، کمک خواست.

چندتن از مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی به نفوذ دشمنان در جامعه روحانیت هشدار دادند. جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته همواره نسبت به نفوذ دشمنان، جریان‌های انحرافی و سکولارسیم در حوزه‌های علمیه و در بین روحانیون ابراز نگرانی کرده است، به خصوص با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و امضاء توافق اتمی، اظهار نظر ها در خصوص این نگرانی ها بیشتر نیز شده است.

در تازه‌ترین اظهار نظر وزیر پیشین اطلاعات گفته دشمن بر روی جریان نفوذی سرمایه‌گذاری زیادی کرده از این رو شناختن چهره نفوذی‌ها در نظام اسلامی یکی از واجبات است، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی هم اظهاراتی مشابه داشته است.

حیدر مصلحی در جمع طلاب و روحانیون شهر بجنورد تاکید کرده که دشمن به دنبال تغییر در ارزش‌ها و باورهای دینی است تا از این طریق به مقاصد پلید خود دست یابد.

وی با بیان اینکه دشمن با طرح مسائلی چون بودن گزینه‌ی نظامی روی میز و افزایش تحریم‌ها می‌خواهد به جمهوری اسلامی فشار وارد کند، تاکید کرد: «با این‌ وجود، آنان هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند».

حیدر مصلحی گفته دو نوع نفوذی موردی و جریانی وجود دارد. به گفته‌ی وی، نفوذی‌ها می‌خواهند انقلاب اسلامی را از مسیر واقعی آن دور سازند و یکی از برنامه‌های آنان نفوذ به حوزه‌های علمیه در سطوح مختلف است که هوشیاری حوزه‌ها را می‌طلبد.

اخیرن موج تازه‌ای از سخنرانی‌های مقامات ارشد جمهوری اسلامی در مورد نفوذ در بین آخوندها و مدرسین حوزه‌های علمیه به راه افتاده است؛ همچنان که صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه گفته ، روحانیون معتقد به جدایی دین از سیاست٬ نقش نفوذی را بازی می‌کنند.

پیش از این‌ها نیز خطر نفوذ در حوزه مورد توجه مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی قرار گرفته است. چندی پیش تویسرکانی، مسئول نمایندگی علی‌خامنه‌ای در سازمان بسیج درباره اقتصاد مقاومتی هم سخنرانی کرد و گفت:«بسیج سازندگی در عرصه های اقتصاد مقاومتی در چند سال اخیر واقعن خوب کار کرده ،اقتصاد مقاومتی را باید به عنوان ناجی معرفی کنیم نه اینکه طرز فکرمان این باشد فلان آقا را به کشور بیاوریم، با این طرز فکر مشکل حل نمی‌شود».

همسو با او علیرضا اعرافی٬ مدیر حوزه‌های علمیه با اعلام اینکه حوزه در معرض خطرهای بزرگی قرار دارد از فضلا و علمای شیعه برای مقابله با تهدید‌هایی که حوزه با آنها مواجه است، کمک خواست.

او گفته باید دعا کنیم که حوزه روز به روز بیشتر بدرخشد، حوزه در معرض خطرهای بزرگی است. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بی‌آنکه اشاره‌ به فرد یا جریان خاصی کند با بیان اینکه دیگران درصدد ضربه به حوزه هستند مدعی گردیده «شک نکنید همن الان که ما این جا نشستیم صدها کار مطالعاتی انجام می‌شود برای این که چگونه به پدیده بزرگ حوزه آسیب وارد کنند.»

به اعتقاد او از آمریکا و اسرائیل تا جاهای دیگر اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و سرویس‌های جاسوسی آن‌ها در حال بررسی حوزه علمیه و کار کردن هستند.اعرافی افزوده دست‌های پشت پرده می‌خواهند حوزه را بشناسند تا به حوزه نفوذ کرده و ضربه بزنند و در این نباید شک کرد.