تشکیل پرونده برای معصومه ضیاء در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صدور قرار بازداشت یک ماهه

معصومه ضیاء پیش‌تر نیز در ارتباط “اخلال در نظم عمومی” به علت شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به بازداشت محمد علی طاهری (بنیان گذار عرفان حلقه) وشرکت در تجمع اعتراض‌آمیز زنان باهدف تغییر در قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان، در میدان هفت تیر در تاریخ ۲۲ خرداد سال ۸۵ بازداشت به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

برای معصومه ضیاء در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران پرونده ای تشکیل شده اما از اتهام دقیق این مربی عرفان حلقه تا کنون اطلاعی به دست نیامده است.، دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، برای معصومه (پگاه) ضیاء قرار بازداشت یک ماهه صادر کرده و این فعال عرفان حلقه هم اکنون در زندان اوین نگهداری می شود.به گفته خانواده خانم ضیاء، اتهام و دلیل بازداشت وی تا کنون از سوی نهاد های امنیتی عنوان نشده است.

روز جمعه ۱۷ دی‌ماه، معصومه ضیاء از فعالان عرفان حلقه، هنگام بازگشت از سفر خارج کشور در فرودگاه توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت شد.معصومه ضیاء که پیش‌ازاین در جریان تجمع هوادارن گروه عرفان حلقه در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بود، در دادگاهی که در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه سال گذشته به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد، به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این عیناً در دادگاه جدید نظر تأیید شد.