امضا سه تن از مسیحیان در بند در میان نامه زندانیان سیاسی به اوباما

ارسال خبر توسط  مستانه سرافزاده   mastaneh sarafzadeh     images

این نامه که خطاب به رئیس جمهور امریکا ارسال شده است ، در میان نام پنجاه و پنج تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی نام سه تن از مسیحیان در بند زندان اوین نیز دیده می شود .

« محبت نیوز» – بنا به گزارش منابع خبری اینترنتی، ۵۰ تن از زندانیان سیاسی سابق و کنونی ایران با ارسال نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از وی درخواست کردند که از فرصتی که برای تنش زدایی میان دو کشور پیش آمده است استفاده کند.
زندانیان سیاسی و عقیدتی  ایران در نامه خود نوشته اند:” با توجه به اثرات مخرب و فلج کننده ای که تحریمها بر اقتصاد و زندگی مردم ایران گذاشته و موجب انزوای هر چه بیشتر ایران شده است، بهتر است از فرصت بدست آمده استفاده شود و عصر جدیدی سرشار از تفاهم متقابل میان دو کشور بوجود آید.
این زندانیان نوشته اند: به اعتقاد ما احتمالن این آخرین فرصتی است که می توان به راه حل قابل قبول و منطقی دست یافت. روشن است که در هر دو طرف گروهها و احزاب و بازیگرانی هستند که مایل نیستند این درگیری به پایان برسد و ترجیح می دهند این وضعیت ادامه یابد؛ اما عقل و منطق حکم می کند که تلاشهای دیپلماتیک با هدف رسیدن به راه حل سریعتر و کم هزینه تر ادامه یابد.
این زندانیان در پایان از هر دو دولت ایران و آمریکا درخواست کرده اند که با همه امکانات خود در راستای اعتماد سازی گام بردارند تا روش دیپلماسی در گفتگوها به حل اختلاف دیرینه کمک کند.
در میان امضا کنندگان این نامه اسامی سه تن از زندانیان نوکیش مسیحی نیز به چشم میخورد که عبارتند از : “ فرشید فتحی محکوم به شش سال حبس ، علیرضا سیدیانمحکوم به شش سال حبس و مصطفی بردبار محکوم به ده سال حبس “
 از دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی  امضا کنندگان این نامه عبارتند از: محسن میردامادی، محسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، فائزه هاشمی، علیرضا رجایی، بهمن احمدی امویی، کیوان صمیمی، مسعود باستانی، علی خدابنده، ژیلا بنی یعقوب، مسعود پدرام، بهاره هدایت و مهدی تاجیک