نامه یک جوان یارسانی به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران

%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af-%d8%b1%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86

به نام خدا

با عرض سلام ادب و احترام خدمت آیت الله خامنه ای  رهبر جمهوری اسلامی، امیدوارم که صدا دور وضعیت من به شما برسد و اگر وقتی صرف نماید این نامه کوتا را قرائت نماید .

جناب خامنه ای، دوست دارم در ابتدا این را بدانید که نه تنها در دل هیج بعض نسبت به شما ندارم. باور بفرمایید که حتی درپی این نیستم که بگویم باید نگاهتان  تغییر دهید بلکه میخواهم وجدانتان را قاضی قرار کنید و این نوشته را با انصاف خود مروری نماید .بدانید به پروردگار یگانه سوگند که تنها دستم را سوی شما دراز کردم  واز شما طلب یاری و مساعدت دارم.

من یه جوان یارسانی و یارسانی زاده هستم در خانواده معتقدی به ائین یارسانی متولد شدم  و در سن 15 سالگی نیز به صورت رسمی درخواست کردم که یارسانی شوم و هم اکنون این نامه را به خط تحریر  در میاورم  بیش از سه دهه است که از عمرم میگذرد و از خارج از وطنم زندگی میکنم پس طبیعتا انچه را که در خواست دارم  برای خودم نیست  بلکه برای هم کیشانم است،

حناب خامنه ای حکایت ما یارسانی ها حکایت غریبی است
برخاکی نشسته ام که از آن من نیستز رنجی خسته ام که ازَآن من نیست

از دردی جان گریسته ام که از آن من نیست

از لذتی جان گرافته ام که از آن  من نیست

به مرگی جان سپارم که ازآن من نیست

ما از هر سو در وطنمان تحت ظلم و نا برابری تبعیض و محاصره اقتصادی قرار داریم که اگر انصاف را روا داریم بیگانه و اشنا دلش بر انچه که بر سر ما وارد گشته خواهد سوخت .از دیدگاه شما ما کافریم و خدانا باوریم ولی خودتان به خوبی میدانید که جنین نظری حقیقت ندارد.و دین یارسان بر اساس صلح و دوستی است که از اسمش هم معلومه یار به معنایی دوست وسان به معنای سلطان است   پیروان سلطان یا یارسانی مگویند .

که اصول دین یارسان

یاری چوار چین باورین وجا           راستی پاکی نیستی ردا

اما از مباحث الهیاتی  که گذر کنیم رواداری و انصاف را در حق غیر مسلمانان نیز در نظر گیریم . اگر چه متوان گفت یارسانی حق زنده بودن در ایران را دارند این همان انصاف و رواداری  اسلام در حق انهاست .اما با در نظر گرفتن این فرضیه ایا ابتدایی ترین حقوق انسانی انها رعایت مشود؟

جناب خامنه ای

شما به خوبی میدانید که یارسانی ها از بسیاری از حقوقشان مثل حق تحصیل ، حق شهروندی ،و تشکیل محافل رسمی یارسانی ،حق به زبان اوردن عتقاد و ابزار نظرشان ،و حق کار حتی در پایین ترین سطوح دولتی نیز محرومند .از ان گذشته نگاهی که بر انها می شود نگاهی مملو از تبعیض و تعصب است. من در اینجا نمیخوام که همه حقوق یارسانی ها را از شما طلب کنم گر چه   ارزوی بیش نیست . اگر تنها امر بفرمایید   جم خانه های که در انجا راز نیاز میکنیم و به اسم جمخانه باشد و ان را نابوت نکنند  کار خیری و خدا پسندانه ای در حق یارسانی انجام حواهید داد .

جناب خامنه ای

من تصمیم به نگارش این نامه گرفتم جون احساس کردم شاید صدا من به شما برسد و چه بسا تاثیری ناجیزی در نگاه در نگاه شما ایجاد کند که لااقل به مردم یارسان کمتر بی حرمتی گردد  تمام ارزئی من این است که لحظه ای در خود اندیشه فرمایید و امر کنید که ماموران حکومتی حداقل با مردم یارسان دشمنی روا ندارند .

جناب خامنه ای

سه تن از جوانان یارسانی به اسم های نیک مراد طاهری ، حسین رضایی و ممحمد قنری به خاطر رعایت نشدن حقوق شهروندیشان جان خود را به اتش افروختن و این احتمال را میدم به خاطر فشار زیاد بر روی  جوانان یارسانی هست بیشترشون دچار افسردگی شوند  جناب خامنه ای یک لحظه  فرض بفرمایید که یارسانی   هستین که بعد از انقلاب هیچ حقوق شهروندی ندارین چه احساسی به شما دست میدهد ؟ ان روزها به پایان رسیده اما بی حرمتی در  رایو و تلویزیون  و مراجعه تقلید   به مردم یارسان به اتمام نرسیده است و چون همان طور میدانید حدود سه نیم سال پیش بعد از سی وچهار سال   پس از انقلاب به خاطر تبعیض ها متاسفانه شاهد اتش زدن افراد یارسانی هستیم.

جناب خامنه ای اطمینان داشته باشین که توهین و به احترامی به مردم یارسان هیچ ثمری برای نظام جمهوری اسلامی نخواهد داشت لحظه ای درنگ فرمایید و از خودتان پرسش کنید که توهین و ویران کردن جم خانه ها چه نوع اسلامی و چه نوع توصیف نامبارکی از قران کریم و شریعت اسلام را به نمایش میدهد .

اقا خامنه ای

طبق اصل 13 قانون اساسی حتی اسمی از دین یارسان نام برده نشده در صورتکه مردم یارستان بزرگترین جمعیت بعد از مسلمان در ایران هستن  و در طول این انقلاب حتی یک نماینده در مجلس شورای اسلامی نذاشتیم  اقا خامنه ای جوانان یارسانی که برای انجام خدمت سربازی و دفاع ازوطن و مرز بوم  هستن مورد توهین قرارمیگیرن و بار ها مشاهده شده سیبیل سربازهای یارستانی را تراشیدن احساس میکردم که به حساب میام و ایرانی بودنم هم مورد قبول نظام جمهوری اسلامی است .از شما این تقاضا میکنم این احساس تعلق خاطر در وجود من وامثال من نابود نکنید . حداقل کاری که متوانید در این خصوص انجام دهید جلو گیری از ویران ساختن جمخانه ها ،توهین ها از طرف مراجع تقلید به جامع یارسان ،برداشتن گزینش های برای جوانان یارسانی  وحق تحصیل  جلوگیری فرمایید.

امید من این است که ما یارسانی ها در کنار مردم ایران بتوانیم برای وطنمان بیشتر ثمر بخش گردیم  جناب خامنه ای شما متوانید با رهنمایی مسئولین امور سبب خوشحالی قلبها و لبخند بر لبهای گردید  چند و چونش خودتان بهتر از هر کس میدانید میذانید .و چه مبارک روزی که مردم یارسان در سایع مهر انصاف محبت برادری و برابری در کنار دیگر اقشار جامعه ایران به زندگی بپردازن .

باتشکر

امید رمضانی