به محکومیت مریم نقاش زرگران نوکیش مسیحی ۴۵ روز دیگر اضافه شد

maryam_mohabatnews

منابع نزدیک به نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران زندانی در اوین می‌گویند، او درحالی پس از اتمام مرخصی به زندان بازگشته که ۴۵ روز به مدت محکومیت زندان وی اضافه شد.

به گزارش«محبت نیوز» روز سه شنبه ۱۶ آذر در ایران روز دانشجو بود، همان روزی که حسن روحانی در دانشگاه تهران از دستاوردهای دولت متبوعش در سه سال گذشته دفاع می‌کرد، مرخصی مریم نقاش زرگران نوکیش مسیحی تمام شد و او به زندان اوین بازگشت.

مرخصی که نه تنها برای او ارمغانی کوتاه مدت برای نجات از محیط زندان و دیدار با خانواده نشد بلکه باری روی دوش او گذاشت که شاید ترجیح می‌داد به این مرخصی اعزام نمی‌شد تا اینکه بخواهد به اوین باز گردد و ۴۵ روز مازاد آنچه قاضی به او حکم زندان داده بود، سلول خود را تحمل کند.

مریم نقاش زرگران به دلیل غیبت، ۴۵ روز جریمه شد. جریمه‌ای که او هیچ نقشی در آن نداشت. این نوکیش مسیحی هفتم آذرماه به مرخصی ۵ روزه اعزام شده بود که این مرخصی یک بار توسط دادستانی تمدید شد، اما مدت زمانی که دادستانی مرخصی او را تمدید کرد با جریمه‌های غیبت به مدت حبس اضافه شد.

گزارش‌ها به نقل از خانواده‌ نقاش‌زرگران موید این موضوع است. به گفته این منبع مریم پس از یک اعتصاب غذا به مرخصی درمانی اعزام شده بود، به او اعلام کرده‌اند نمی‌خواهد به زندان بازگردد تا جواب آزادی مشروط در پرونداش مشخص شود، اما پس از چند روز با آزادی مشروط او مخالفت شد و او به زندان بازگشت، اما مدت مرخصی را غیبت محسوب کردند و او را ۴۵ روز جریمه کردند.

این نوکشی مسیحی حدود سه سال و چهار ماه است که در بند نسوان زندان اوین به سر می‎برد و در طی این مدت بارها دست به اعتصاب غذا زده است. اصلی ترین خواسته نقاش زرگران استفاده از حق آزادی مشروط است.

مریم نقاش زرگران با وجود شرایط سخت زندان، همچنان فعالیت‌های مدنی خود حتی در بند نسوان ادامه داده است. او به مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان روز شنبه ۶ آذرماه به همراه گروهی دیگری از زندانیان سیاسی و عقیدتی سخنرانی داشت و درباره موضوع «ختنه زنان و تداوم آن در برخی از مناطق جهان و ایران به عنوان یکی از اشکال خشونت علیه زنان» صحبت کرد.

او از ٢٨ تیر ماه سال ٩٢ زندان است و پیگیری‌های خانواده او به جایی نرسیده است.
این زندانی عقیدتی حدود یک دهه از بیماری ASD رنج می‌برد و برهمین اساس تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
علاوه بر این در طول مدت زندان بر اثر فشارها روحی و جسمی و عدم رسیدگی با بی‌حسی دست و پا و درد مزمن در مفاصل و ستون فقرات مواجه شد که پس از ماه‌ها در مراجعه اولیه به پزشک متخصص تشخیص اولیه بیماری‌های دیسک کمر، آرتروز و پوکی استخوان بوده است و پزشک معتمد زندان دستور بستری ۵ روزه و نیاز فوری به انجام فیزیوتراپی را صادر کرده که با عدم مجوز دادستانی وی همچنان از درد بسیار رنج می‌برد.