سازمان دمکراتیک یارسان مسجد سازی در مناطق یارسانی را محکوم میکند

images

جمهوری اسلامی ایران با مسجد سازی در مناطق یارسانی بە سیاست بیش از سە دهە اسلامیزە کردن مناطق یارسانی و سیاست آسمیلاسیون مردم یارسان ادامە میدهد.

 نظام ولايت مطلقه فقيه حاكم بر ايران در امتداد سياستهای ضد يارسانی سه دهه خود و با پازير گذاشتن اصول و مبانی پايه ای حقوق شهروندی مصرح در قانون اساسی مورد تأييد خود در روستای یارسانی”كل كش ” واقع در گيلانغرب از توابع”گاوارە” به احداث مسجد و معابد اسلامی دست زده است و با يك”تهاجم فرهنگی – مذهبی ” با سیاست اسیمیلاسیون ، در صدد تخريب و نابودی بنيانهای عقيدتی يارسانيان محروم است.

باتوجه به خزعبلات گوش كركن سركردگان نظام اسلامی نسبت به آنچه “تهاجم فرهنگی غرب ” می نامند، احداث مسجد و معابد اسلامی در مناطق كاملا يارسانی ،را چه بايستی ناميد؟ امر واضح و غير قابل انكار اين است كه فشارها و تضييقات چند دهه‌ی نظام خودكامه اسلامی در انحراف افكار و عقائد يارسانيان با انهدام و ورشكستگی مواجه شده است و ايجاد مزاحمت عقيدتی بر يارسانيان نه تنها آنها را در استمرار مبارزه‌ی مسالمت آميز و حق طلبانه خود انصراف نمی دهد بلكه بر عزم راسخ آنها در مقابله با سیاستهای جمهوری اسلامی ایران می افزايد.

تعامل ارتجاعی و فاشيستی با قضيه يارسانی در ايران توسط جمهوری اسلامی نشان از عدم توانايی رژيمی است كه قادر به نابودی و اضمحلال روحيه تسليم ناپذيری يارسانيان نشده است.

سياست تهديد،تطميع و تحقير يارسانيان از بدو استقرار نظام اسلامی در ايران نتوانسته است بر اراده ی جامعه يارسان در ايران در پايبندی به اصول و باورهای انساندوستی خللی وارد كند و هرگونه سياست و تحميل فرايض غير يارسانی فی النهايه بر خلاف اميال متصديان قدرت عمل كرده است.

ساخت مسجد در يارسانيترين نقطه در گيلانغرب مصداق نقض حق انتخاب و تصمیمگیری مردم و ساکنین این منطقە بشمار میآید. لذا اگر اين نظام “مركز حقوق بشر اسلامی ” در مقابل حقوق حهانشمول بشر تاسيس می كند و ادعای دفاع از نورمها و ارزشهای اسلامی مختص خود دارد،ممانعت و نگرانی عميق جامعه يارسان نسبت به ايجاد و احداث مسجد در قلب يك روستای يارسانی حق مسلم اين مردم است.

سازمان دمكراتيك يارسان اعتراض عميق خود را به سركوب مستمر يارسانيان و ايجاد اذيت و آزار روحی و روانی توسط جمهوری اسلامی اعلان می كند.

سازمان دمکراتیک یارسان از جوامع و محافل بینی‌المللی و سازمانهای حقوق بشری توقع دارند کە بر رژیم جمهوری اسلامی فشار بیاورند و خواست مردم یارسان را بە گوش سردمداران جمهوری اسلامی برسانند و خواهان توقف کردن سیاست آسیمیلاسیون و اسلامیزە کردن مناطق یارسانی شوند.

همچنين سازمان دمكراتيك يارسان از احزاب، سازمانها وارگانهای سياسی و حقوق بشری كوردستانی و ايرانی درخواست همكاری در اين خصوص میکند.

انهدام ،تخريب و تخليه عقيدتی جامعه يارسان توسط رژيم اسلامی ایران نقض آشکار حقوق شهروندان یارسانی و در تضاد کامل با ارزشهای جهانشمول و مصداقهای حقوق بشر می باشد.

سازمان دمکراتیک یارسان در نهایت از تمام یارسانیان داخل کشور میخواهد کە مثل همیشە بە فشارها و سیاستهای یارسانستیزی جمهوری اسلامی ایران با خلوت گذاشتن مسجد و امکانهای اسلامی کە بە زور وارد مناطق یارسانی شدە جواب رد بە سیاستهای نظام ولایت فقیە بدهند.