بخوانید صحبتهای همسر محمد علی طاهری را : در صورت اعتراض به هر شکلی تهدید می شوم

taheri

خانم محمدیان، همسر محمدعلی طاهری با بیان این‌که به زودی جلسه دادگاه دیگری برای همسرش تعیین شده، ضمن تاکید به تهدید شدنش در صورت اعتراض به هر شکلی به دلیل «همسر آقای طاهری بودن»، گفت از امکان ملاقات و تلفن به عنوان نوعی اعتراض و اعتصاب خودداری خواهد کرد.

به گزارش ندا، نهضت دفاع از حقوق بشر به نقل از خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زیبا محمدیان، با تایید حضور محمدعلی طاهری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، گفت: “قاضی پرونده آقای احمدزاده با من تماس گرفتند تا برای دیدار آقای طاهری به دادگاه بروم، اما من نرفتم. به این دلیل که من اعتقادم این است ایشان باید آزاد شوند و من در منزل رویت شان کنم.”

وی در مورد کیفیت برگزاری دادگاه در ادامه افزود: “در دادگاه اتفاق خاصی روی نداده بود. فقط نوبت بعدی دادگاه برای آینده‌ای نزدیک تعیین شده است. آقای طاهری در دادگاه گفته بودند یا مرگ یا آزادی. آقای طاهری در پرونده منع تعقیب خورده و قاضی احمدزاده هم اذعان داشته است که در پرونده اتهام خاصی دیگر وجود ندارد.”

همسر محمدعلی طاهری در گفتگوی اختصاصی با هرانا تاکید کرد: “روز یکشنبه ۲۵ مهر آخرین تلفن ایشان به خانه بوده و روز چهارشنبه ۲۱ مهر آخرین ملاقات ما بوده است. از این تاریخ ها دیگر من از ایشان خبری نداشتم.”

زیبا محمدیان در مورد اعتصاب غذای همسرش نیز تصریح کرد: “آقای طاهری در ابتدای اعتصاب غذایش در صحبتی که با من داشت گفت تا رسیدگی به پرونده و مشخص شدن نتیجه، به اعتصاب غذا ادامه خواهم داد. از نظر ما رسیدگی به پرونده یعنی برگزاری دادگاه، تبرئه و آزادی ایشان.” وی در پایان گفتگوی خود با هرانا تاکید کرد:

“من به عنوان همسر آقای طاهری نه در دادگاه حاضر می‌شوم و نه دیگر در زندان به ملاقات خواهم رفت. شاید برای ملاقات و تلفن هم مانعی دیگر وجود نداشته باشد، اما بنده برای اعتراض از این امکان خودداری خواهم کرد.

من به عنوان همسر آقای طاهری اعتراض به شکل دیگری نمی‌توانم انجام دهم چرا که به محض اعتراض تهدید می‌شوم. این تنها نوع اعتراضی است که می‌توانم به این پرونده داشته باشم.”

محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی (حلقه) در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهامات بی اساس “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران” و … به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که از سوی دیوان عالی کشور رد و منتفی اعلام شده است. در تیرماه سال جاری برای آقای طاهری برائت از کلیه اتهامات انتسابی و قرار منع تعقیب قضایی صادر شده است
در حالی که بیش از هشت ماه پیش مدت محکومیت آقای طاهری به پایان رسیده و جزای نقدی وی نیز پرداخت شده است، اما با این حال قرارگاه ثاراله سپاه به طور غیرقانونی تا کنون از آزادی وی ممانعت بعمل آمده است.

در مهرماه سال جاری، آقای علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری زندانی، از اعتصاب غذای اعتراضی وی خبر داد، اما از آن پس، هیچ اطلاعی از سرنوشت این زندانی در دست نبود.

محمود علیزاده طباطبایی با اعلام صدور منع تعقیب برای موکلش گفته بود که به دنبال آزادی آقای طاهری هستیم. این وکیل دادگستری به دلیل تهدید ضابطان سپاهی پرونده، بصورت ضمنی اعتصاب غذای موکلش را که آقای طاهری از آن با عنوان “روزه” یاد کرده، تایید کرده بود.

سازمان عفو بین الملل در دو بیانیه جداگانه در روزهای ۲۹ مهرماه و ۵ آبان با عناوین «بی خبری از محمدعلی طاهری، زندانی در اعتصاب غذا» و «محمدعلی طاهری کجاست؟» نسبت به بی‌خبری از آقای طاهری، بنیانگذار گروه عرفان حلقه، که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، ابراز نگرانی کرده بود. این سازمان از حکومت ایران خواسته بود ضمن اطلاع رسانی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی، فورا و بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی را آزاد کنند.

ندا، نهضت دفاع از حقوق بشر
ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر عرفان کیهانی (حلقه)