آیت‌الله نکونام برای درمان از زندان به منزل منتقل شد

mohammadreza-nekounam

حال عمومی آیت‌الله محمد رضا نکونام که در زندان ساحلی قم محبوس است، رو به وخامت گذاشته. مأموران امنیتی شامگاه گذشته او را ابتدا به بیمارستانی ناشناس منتقل کردند و سپس از آنجا به منزلش بردند. اما مجدداً حال او وخیم شد.

گروهی از فعالان حقوق بشر در کانال‌های تلگرامی گزارش داده‌اند که دادگاه ویژه روحانیت، پزشکانی را برای درمان محمد رضا نکونام به منزل او فرستاده است. به دلیل وخامت وضع جسمانی نکونام، طلبه‌هایی که مایل بودند او را ملاقات کنند، از دیدار با او منع شدند.

سایت کلمه این خبر را تأیید کرده است.

محمد رضا نکونام علاوه بر فشار خون، از قند خون و عوارض ناشی از سکته مغزی که در سال ۱۳۹۳ در زندان انفرادی قم رخ داده است، رنج می‌برد.

نکونام اولین بار در دی سال گذشته، به خاطر انتقاد از نظرات آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی درباره اینترنت پرسرعت بازداشت و بدون شاکی خصوصی در دادگاهی به پنج سال زندان محکوم شد.

این مدرس حوزه علمیه قم اواخر سال گذشته در پی وخامت حالش پس از سکته مغزی از زندان آزاد شد. اما انتشار مطلبی در روزنامه قانون در فروردین سال جاری به بازداشت دوباره او انجامید.

محمدرضا نکونام در روزنامه قانون از «امر به معروف دولتی» انتقاد کرده و نوشته بود: «اگر کسی امر به معروف را با خشونت همراه کند، این، امر به معروف و نهی از منکر نیست. آمر بودن، به دور از خشونت است، از آمر معنای بدی در ذهن جامعه ما وجود دارد، وقتی می‌گوییم فرمانده یعنی یک دیکتاتور، یک زورگو.»

در زندان ساحلی قم او که از پوشیدن لباس زندانیان امتناع کرده بود، از ملاقات با خانواده‌اش محروم شد.