گزارش کوتاهی از برگزاری دومین جلسه‌ی دادگاهی برادران کُردپور در مهاباد

15399

ارسال خبر توسط  حسین حقیقی‌    Hossein haghighi

آژانس کُردپا: دومین جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات وارده به دو روزنامه‌نگار کُرد در دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد برگزار گردید.

برپایه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، امروز بیست و پنجم شهریورماه دادگاه انقلاب مهاباد دفاعیات وکلای مسعود و خسروکُردپور را استماع کرد.

در این جلسه که به مدت ٢ ساعت به طول انجامید، آقایان عثمان مزین و عباس جمالی از وکلای برادران کُردپور با توجه به بی‌ارتباط بودن اتهامات وارده به مشارالیهما، خواستار تفکیک پرونده‌ها و رسیدگی مجزا به اتهامات هر کدام از آنها شدند.

اواسط مردادماه دادگاه انقلاب مهاباد برادران کُردپور را به “محاربه و بغی، افساد فی الارض، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری و نشر اکاذیب” متهم کرده بود.

گزارش ارسالی حاکی از آن است که در دادگاهی امروز وکلای کُردپورها بر فعالیت قانونی و خبرنگاری خسرو تأکید و آن را صرفاً منعکس‌کننده‌ی وقایع و رویدادهای جامعه عنوان نمودند.

همچنین در در ادامه هم خسرو کُردپور از نماینده‌ی دادستان خواستار بیان مصادیق اتهام و دلایل اثبات آن شد که ایشان فقط بیان داشتند که در پرونده وجود دارد.

دومین جلسه‌ی دادگاهی برادران کُردپور بصورت علنی و به ریاست قاضی جوادی‌کیا برگزار و موکلین با دست‌بند و بدون پابند در صحنه دادگاه حضور یافتند.

دادگاه بعد از دو ساعت ختم رسیدگی را اعلام و دستور اعزام موکلین به زندان مرکزی مهاباد را صادر و تا کنون دستوری برای تبدیل قرار بازداشت موقت صادر نشده است.

یک منیع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت که دفاعیات وکلا موجب گردید که دادگاه با “اشراف بیشتری” بر پرونده‌نظارhttp://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=12085ت نماید و رسیدگی به آن منوط به “انجام تحقیقات بیشتر و اخذ استعلامات لازمه” شود.

روز گذشته نیز ٣٠ تن از فعالان سیاسی و مدنی کُرد با انتشار نامه‌ای خطاب به حسن روحانی خواستار  “فرآهم آوردن زمینه‌ی آزادی این روزنامه‌نگاران در دولت تدبیر و امید” شده بودند.

خسروکُردپور، مدیر آژانس خبری موکریان در هفدهم اسفندماه سال ٩١ در مهاباد بازداشت و دو روز بعد مسعود کُردپور برادر خسرو بازداشت گردید.