پشت پرده خبرسازی های اخیر پیرامون محمد علی طاهری چیست؟

%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%b7%d8%a7%d9%87%d8%b1%db%8c-%d8%ad%d9%84%d9%82%d9%87-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-1-563x353

در روزهای گذشته شاهد اوج گیری انتشار اخباری پیرامون هستیم. اخباری که حکایت از دیده نشدن وی، رفتن وی در کما، بستری شدن وی در بیمارستان، حضور همسرش مقابل بیمارستان بقیه الله و اعتراض خواهر و مادر ایشان در کانادا و بیخبری وکیل از وضعیت او و یا غیر مجاز بودن انتشار اخبار مرتبط با وی،دارند. اما منبع این اخبار کیست؟ این اخبار با چه هدفی منتشر می شوند؟ و حقیقت پشت پرده چیست؟

منبع این اخبار کیست؟

اخبار منتشر شده پیرامون محمد علی طاهری در رسانه ها در روزهای اخیر تنها و تنها یک منبع دارد و آن شخص زیبا محمدیان، همسر سابق محمد علی طاهری است. زیبا محمدیان در تمام سالهای اسارت آقای طاهری، مورد ظرفیت سنجی اطلاعات ایران قرار گرفته و نهایتا با وجود فشار و تهدید حکومت، در انتخابی سخت ترجیح داد برای حفظ جان خود و فرزندانش، با بازجوهای پرونده همکاری مستقیم داشته باشد. او که تا پنج سال و پنج ماه بعد از دستگیری همسرش، یعنی تا سه روز پیش هیچ فعالیتی برای کمک به همسرش نداشته و هرگز در رسانه ها و سازمانهای حقوق بشری نشانی از وی نبوده است. زیبا محمدیان اینک میتواند با وارد شدن به صحنه و خبر ساز شدن، با بهره گیری از حس اعتماد مردم ،تنها کانال امن انتقال اخبار را برای قاتلین همسرش ایجاد کند و به این ترتیب از پراکندگی اخبار جلوگیری نماید. با توجه به آمادگی اذهان عمومی برای پذیرش اخبار منتشر شده از طریق همسر یک زندانی، زیبا محمدیان قرار است زین پس بصورت رسمی راوی مطالب و مجری برنامه ای باشد که در اتاق فکر اطلاعات سپاه و بیت رهبری، تهیه میشود؛ برنامه ای برای برون رفت نظام از معضل ایجاد شده و البته با صرف کمترین هزینه برای نظام،کاری که در این سالها نیز بصورت غیر رسمی به آن پرداخته بود. اینکه آیا زیبا محمدیان تحت شرایط سخت و برای حفظ جان خویش و فرزندانش مجبور به همکاری با مسئولین پرونده شده است و یا دل به وعده و وعیدهای آنها خوش کرده ، مورد تردید است ولی در نتیجه تغییری ایجاد نمیشود؛ اما در اینکه وی اینک وارد صحنه شده تا بتواند به عنوان همسر محمد علی طاهری، نقش پل ارتباطی با وی را بازی کند، شکی نیست. این پل ارتباطی قطعا مرتبط با محمد علی طاهری نیست، چرا که وی در دی ماه ۱۳۹۳ در خانه های امن نیروهای اطلاعاتی، در زیر شکنجه برای اقرار و نفی آموزه هایش به شهادت رسیده است. زیبا محمدیان در واقع پل ارتباطی خواهد بود بین اتاق فکر مسئولین پرونده محمد علی طاهری، برای مدیریت ادامه این جریان،کاری که حکومت سعی داشت از طریق شخص محمد علی طاهری به آن دست یابد ولی موفق نشد.

هدف از پوشش خبری این اخبار در سطح وسیع چیست؟

با توجه به بازیهای چند لایه نیروهای اطلاعاتی-امنیتی ایران هداف متعددی مد نظر طراحان این سناریو است که در این نوشتار به چند نمونه اشاره میگردد. یک هدف مهم و غیرقابل نفی، قطعا تظاهر به زنده بودن محمد علی طاهری است، و در این رابطه تظاهرات برنامه ریزی شده در حمایت از آقای طاهری، در داخل و خارج از ایران و پوشش دهی آن از سوی خبرگزاریهای همسو با حکومت میتواند به قوت گرفتن این باور کمک کند و تنها با قبولاندن زنده بودن آقای طاهری به اذهان عمومی است، که می توان از زبان وی آنچه را که مد نظر مسئولین پرونده است انتشار داد، بخصوص که از آقای طاهری در حالت ضعف و بیماری کسی انتظار رویت عمومی و صحبت کردن نخواهد داشت. رویت عمومی و صحبت با شاگردان، درخواستی بود که ۲ سال قبل از سوی شهناز نیرومنش مطرح شد و جریان عرفان حلقه حکومتی همواره با آن مخالف بود، اما اینروزها زمزمه اش در بین شاگردان آقای طاهری دوباره قوت گرفته است. هدف دیگر این اخبار که حکایت از حمله فیزیکی یک بازجوی بی نام و نشان به آقای طاهری را دارد، در ادامه ی سریال سازیهای ۲۱ ماهه سایتهای خبری وابسته به نیروهای حکومتی، برای سلب مسئولیت از نظام جمهوری اسلامی است، یعنی مقصر جلوه دادن دانه ریز ها برای در امان ماندن دانه درشت ها، مقصر جلوه دادن یک بازجوی بی نام و نشان در تهاجم به آقای طاهری که مسبب جان وی شده؛ و پاک کردن لکه ننگ از دامان مسئولین نظام، اتفاقی که بارها و بارها در نظام جمهوری اسلامی رخ داده است که آخرین آن، ماجرای سعید مرتضوی است. در همین راستا،همانطور که پس از شهادت محمد علی طاهریزیر شکنجه و در اعتصاب غذا، سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران، وی را از حکم اعدام تبرئه کرد و ظاهری مردم سالار و شایسته به خود گرفت تا دامن خود را از این جنایت پاک کند، اینبار نیز، یک بازجوی بی نام و نشان مسئول صدمه و شاید مرگ محمد علی طاهری معرفی خواهد شد و لابد در بهترین حالت مثل سعید مرتضوی به پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم خواهد شد! با توجه به اینکه سیدعلی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بارها به ضرورت مبارزه با عرفان حلقه (که وی آنرا عرفان کاذب می نامد) اشاره کرده است و قرارگاه ثارالله که مسئولیت مستقیم پرونده این زندانی عقیدتی را از ابتدا بعهده داشته زیر نظر مستقیم رهبر نظام است ،مسئولیت دستگیری، شکنجه و شهادت محمد علی طاهری مشخصا متوجه بیت رهبری و شخص رهبر ایران است و بقیه افراد تنها به دستورات صادر شده از طرف اتاق فکر امنیتی بیت رهبری را عمل می کنند.