برگزاری دادگاه تجدید نظر مهران رهبری از دراویش گنابادی

images

صبح امروز جلسه دادگاه تجدیدنظر پرونده اتهامی مهران رهبری از دراویش گنابادی با حضور وی برگزار شد.

به گزارش مجذوبان نور؛ جلسه رسیدگی به پرونده مهران رهبری صبح امروز به ریاست قاضی سلیمی در شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر تهران برگزار شد، «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» عنوان اتهامی منتسب به این درویش گنابادی است. آقای رهبری با حضور وکیل مدافعان خود، آقایان املشی، غلامی و هرسینی به دفاع از خود در برابر این اتهام پرداخته است.

 گفتنی است مهران رهبری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود که با اعتراض وکلای این درویش گنابادی به حکم صادره و درخواست تجدیدنظر خواهی، دادگاهی دیگر صبح امروز در شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی دوباره به پرونده اتهامی نشر اکاذیب با حضور وی در جلسه دادگاه برگزار شد.

این دوریش گنابادی به همراه بیش از ۱۵ تن دیگر از دراویش گنابادی و وکلا و پرسنل سایت مجذوبان نور در شهریور ۹۰ در شهر تهران بازداشت و نزدیک به یک ماه را در سلول انفرادی بند امنیتی زندان اوین نگهداری و مورد بازجویی قرار گرفت.

از میان دراویش گنابادی بازداشت شده در شهریورماه سال ۹۰ در شهر تهران؛ آقایان مصطفی عبدی به سه سال حبس تعزیری،‌ علی معظمی به دو سال حبس تعزیری، علیرضا روشن به یک سال حبس تعزیری و نصرت طبسی به شش ماه حبس تعزیری با اتهامات مشابه محکوم شدند.