کارشناس امنیتی: برای برخورد بیشتر با “مسیحیان” دست مان بسته است !

BazdashtBlackMasihi

ارسال خبر توسط  محمد رضا فرشادفر                  Mohammadreza Farshadfard

در یکی از نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی فردی که از وی به عنوان “کارشناس مسیحیان تبشیری ” نام می برند در گفتگو با یک رسانه دولتی، طی ادعایی بی پایه و اساس مسیحیان بشارتی در ایران را از عاملین سرویس های امنیتی ” اسرائیل” خواند.

 
« محبت نیوز » – با وجود دستگیری گسترده دگراندیشان عقیدتی و مذهبی به خصوص مسیحیان توسط حکومت جمهوری اسلامی و در حالیکه تنها بیش از 15 مورد بازداشت مسیحیان در ایران طی تابستان سال 92 در ایران ثبت شده رسانه‌های وابسته به حکومت تلاش می کنند تا با تحت تاثیر قرار دادند نیروهای امنیتی و سرویس های اطلاعاتی فشار بر جامعه مسیحیان ایران را که بطور روز افزون در حال گسترش هستند، افزایش دهند.
به تازگی فردی به نام «امید رضایی» از اعضای مؤسسه امنیتی راهبردی «دیده‌بان» که به عنوان «کارشناس ! مسیحیان تبشیری» از وی نام می برند، با خبرگزاری دولتی مهر مصاحبه کرده و در آن ضمن حملات شدید به “مسیحیان تبشیری در ایران” مطالبی را عنوان کرده که بویی از واقعیت نبرده و به نوعی مسائل را به گونه ایی دیگر جلوه داده است.
– شهرک سازی در اسرائیل !
این فرد که گویا مشخص نیست مدرک کارشناسی خود را در زمینه مسیحیت تبشیری از کدام دانشگاه (خصوصی) و یا حوزوی گرفته است ادعا می کند که “مسیحیت تبشیری” ترکیبی از جنبش‌های مختلفی است که آموزه های جدید تبشیر صهیونیستی را ارائه می‌دهد و آن دسته افراد که “مسیحیت تبشیری در ایران” را تبلیغ می کنند عاملین سرویس های امنیتی اسرائیل هستند!
رضایی می افزاید: « در مراسم کلیساهایشان برای اسرائیل اعانه جمع می‌کنند و جالب آنکه عمده شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری توسط اسرائیل ساخته نمی‌شود بلکه توسط اعانات حاصل از کلیساهای مسیحیت صهیونیستی ساخته می‌شود و تا بحال حدود 160 شهرک صهیونیستی توسط کمک‌های خارجی در مناطق خودگردان فلسطین ساخته شده است.»
این در حالی است که کلیساها در ایران عمومن از هیچ نوع کمک مالی بویژه دولتی برخوردار نیستند و در واقع کلیه هزینه ها ی ساختمانی و مراسم ها و حقوق برخی از کارمندان و حتی خادمین کلیسا نیز توسط همین اعانه ها و ده یک که مومنان مسیحی هدیه و پرداخت می کنند تهیه می شود. در عوض مساجد در ایران از کلیه امکانات و حتی آب و برق رایگان از سوی دولت بهره می برد، با این حال گفتنی است که قرائتی، رئیس ستاد نماز، بارها از خالی بودن مساجد شکوه کرده و همچنین از وضعیت نماز خوانی در کشور ابراز نگرانی کرده است.
– وابستگی به سرویس های امنیتی !
وی همچنین بی آنکه دلیل و مدرکی برای اظهاراتش بیان کند، گفته: «عمده سازمان‌های مسیحیت تبشیری در دنیا وابسته به سرویس‌های امنیتی هستند؛ هر سازمان مسیحیت تبشیری خود به زیرشاخه‌هایی تقسیم شده و در نقاط مختلف دنیا پخش می‌شوند تا بتوانند تمرکز منطقه‌ای به وجود آورند مثلن کره جنوبی برای شرق آسیا است.»
– خلا قانونی برای برخورد !
این کارشناس به اصطلاح مذهبی بی آنکه بخواهد به دستگیری ، احکام سنگین زندان و شکنجه مسیحیان در داخل زندانها در ایران اشاره ای داشته باشد اظهار داشت : «خلأ قانونی، در برخورد با فعالیت فرقه ها و گروه‌های مختلف تبشیری و یا عرفان‌های کاذب وجود دارد. در قوانین کشورهای دیگر به صراحت آمده است که هر کدام از گروه‌ها تا چه میزان می‌توانند فعالیت اجتماعی و تبلیغی و ترویجی داشته باشند در حالیکه ما از لحاظ قانونی دستمان بسته است و گاهی به دلیل خلأ قانونی برای برخورد با این فرق به قوانین ژنو استناد می‌شود.» !
« گفتنی است در طول 30 سال گذشته، کلیسای فارسی زبان و مسیحیان ایران بهای سنگینی برای ایمانشان پرداخته اند. بسیاری از مسیحیان ایران بخاطر ایمان خود شهید شدند. مسیحیان بشارتی در ایران همواره بطور فزاینده ای در معرض دستگیری و بازداشت های خودسرانه می باشند. امروز، بسیاری از مسیحیان بخاطر ایمان خود با احکام سنگین دادگاه در زندانها هستند. بمنظور تشدید آزار و اذیت و جفا نسبت به نوکیشان مسیحی و همچنین خدمت بشارت انجیل، که جزوی از اصول و اعتقادات مسیحیان نسبت به کتاب مقدس می باشد، حکومت و سرویس های اطلاعات و امنیتی، سرکوب کلیساهای خانگی، کلیساهای پروتستان فارسی زبان و همچنین نوکیشان مسیحی را افزایش داده است.
از سال 2010 ، دولت ایران تلاش خود را بر این گذاشته است که براساس یک سری دلایل و بهانه هایی نشان دهد که کلیسای بشارتی شکلی انحرافی از مسیحیت می باشد و متفاوت از آن مسیحیت ی است که دولت به رسمیت می شناسد و همچنین فعالیت های کلیساهای خانگی به “قدرت های غربی” و “صهیونیست” وابسته است و برعلیه رژیم به اصطلاح “جنگ نرم” راه می اندازد. به این ترتیب حکومت مذهبی ایران، نظام قضایی، امنیتی و سازمانهای اطلاعاتی بطور فزاینده ای نوکیشان مسیحی را یک نوع تهدید برای امنیت ملی قلمداد کرده و اغلب مسیحیان بویژه فارسی زبانان را بدلیل جرائم امنیتی بر ضد دولت آزار و اذیت می کنند.»
کار موسسه راهبردی دیدبان چیست؟
موسسه راهبردی دیدبان وابسته به نهادهای امنیتی، مرکزی است که وظیفه آن «مقابله با جبهه های معارض انقلاب اسلامی» است. این نهاد مطالعاتی – امنیتی از چهار بخش تشکیل شده است. بخش تروریسم، حقوق بشر، ادیان و فرق و گروههای سیاسی و اجتماعی معاند. «امید رضایی» از اعضای شورای ادیان و فرق است و کار وی رصد تلویزیون ها و سایت هایی است که با دیدگاههای مسیحی و بهایی فعالیت می کنند. وی در این موسسه مسئولیت دارد تا در بولتنی تحت عنوان «اشارت» و چند بولتن محرمانه دیگر گرای فعالین مسیحی و بهایی در ایران را به نهادهای امنیتی برساند.