استمداد زندانی عقیدتی اهل سنت در زندان قزل حصارکرج که در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارد از بان کی مون

استمداد زندانی عقیدتی اهل سنت  حامد احمدی از زندان قزل حصار کرج که در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارد از

 بان کی مون دبیر کل ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر  سازمان ملل متحد برای متوقف کردن اجرای حکم اعدام او و دوستانش. نامه استمدادی جهت ارسال به بان کی مون ، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه و جهت انتشار در رسانه ها و اطلاع افکار عمومی جهان در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است. متن نامه استمدادی به قرار زیر می باشد:

اینجانب حامد احمدی متولد ۱۳۶۰ فرزند حبیب الله متاهل دارای یک فرزند که در تاریخ ۸مرداد ۸۸ در شهر سنندج در خانه پدری دستگیر شدم و حدود ۱۹ ماه در انفرادی بوده ام که ۹ ماه آن در اداره اطلاعات سنندج ، ۶ ماه آن در اداره اطلاعات همدان و ۴ ماه آن در بند ۲۰۹  اوین تهران و طی این ۱۹ ماه ، ۲ بار به من ملاقات ۱۰ دقیقه ای دادند. که بعد از ۶ ماه که در سنندج بودم یک ملاقات که در آن از من و خانواده ام فیلمبرداری شد و به خانواده ام گفتم که من هیچ کاری نکرده ام و گفتم نهایتا حکم من ۱ سال تا ۳ سال است و حتی نیروی اطلاعاتی که بالای سر من و خانواده ام نشسته بود من را تهدید کرد .

…..و طی این ۱۹ ماه چه از نظر روحی ، روانی و جسمی تحت شکنجه شدید قرار داشته ام . به خاطر اینکه اگر ما را دادگاه بردند تمام حرفهایی را که به ما دیکته شده بود باید آنجا  می گفتیم .

در تاریخ ۱ اسفند ۸۸ به خاطر اینکه بی گناهی ام را ثابت کنم و از اطلاعات بیرون بیایم دست به اعتصاب غذا زدم و حدود ۲ هفته در اعتصاب غذا بودم که خونریزی معده پیدا کردم. و چون در اطلاعات هم سخت شکنجه شده بودم خیلی از نظر جسمی ضعیف بودم . مرا تهدید کردند که اگر اعتصاب غذایم را نشکنم خانواده ام را به اطلاعات می آورند و من هم از ترس اینکه خانواده ام را به اطلاعات بیاورند اعتصابم را شکستم. و همیشه به من حرفهای زشت و رکیک مثل سنی های سگ ، فحش ناسزا و تهدید به اذیت و آزار خانواده روبرو بودم . و حتی بارها بوده ۲ ماه یکبار نتوانستم یک تماس با خانواده ام داشته باشم.

وقتی هم که ما را به دادگاه بردند در حالیکه ما متهم سنندج بودیم ما را به تهران دادگاه انقلاب شعبه ۲۸ پیش آخوند محمد مقیسه که یک آخوند متعصب بوده آوردند و با پابند و چشم بند و دستبند در دادگاه حضور یافتیم و بدون هیچ گونه حق اعتراض یا گرفتن وکیل در ۱۰ دقیقه ، ۱۰ نفر را محاکمه و به محاربه و اعدام محکوم کرد .

در حالیکه قبل از اینکه جریانات منطقه در بحرین و سوریه  پیش بیاید، می گفتند حکم شما ۱ سال تا ۳ سال است چون من فقط از اعتقادات مذهبی خودم به عنوان پیرو اهل سنت دفاع می کردم و نسبت به توهین هایی که به عقیده ام شده بود اعتراض  کرده بودم .الان حدود ۴ سال و نیم است که در زندان بسر می برم و حدود یکسال است که من را در میان زندانی های مواد مخدری نگهداری می کنند.

از نظر جسمی که در اثر شکنجه ها  دچارناراحتی معده ام ،لرزش شده ام و از نظر تنفسی هم برای نفس کشیدنم مشکل پیدا شده و حتی اینجا به خاطر کینه ورزی  که به ما می شود می ترسم برم بهداری برای درمان .

حالا هر لحظه احتمال دارد که ما را برای اعدام ببرند که با این قضیه اعدام خیلی مشکلات برای خودم و خانواده ام ایجاد کرده اند چون ما را تا به حال چند بار به سلول انفرادی  برای اجرای حکم برده اند و برگردانده اند. در تاریخ ۲۳ آبان ۹۱ یکبار و بعد در تاریخ ۷ دی ۹۱ که چند نفر بودیم و ۶ نفر از ما را که همه جوان و سیاسی مذهبی بودند تحت عنوان دروغین مواد مخدر ، تجاوز به عنف اعدام کردند و حتی اجازه   تماس با خانواده شان ندادند و جنازه هایشان را تحویل خانواده هایشان ندادند .

حالا طبق اخبارموثقی  که به ما رسیده هر لحظه احتمال دارد که ما را برای اجرای حکم  اعدام ببرند .

از آقای بان کی مون رئیس سازمان ملل ، کمیسر عالی حقوق بشر و تمام جهانیان و مردم تقاضامندیم که نگذارند ما جوانان سیاسی اهل سنت را که هیچ گناهی نداریم اعدام کنند و با تمام توان جلوی این اعدامها را بگیرند.

زندانی عقیدتی اهل سنت حامد احمدی

واحد ۳ زندان قزل حصار کرج

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل