گفتگوی بی‌بی‌سی‌ فارسی با دکتر سید مصطفی آزمایش در خصوص محکوم شدن کسری نوری به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیری

گفتگوی بی‌بی‌سی‌ فارسی با دکتر سید مصطفی آزمایش در خصوص محکوم شدن کسری نوری به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیریکسری نوری از فعالان حقوق دراویش و از همکاران سایت مجذوبان نور، سایت خبری دراویش گنابادی، به چهار سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش مجذوبان نور؛ وی به اتهام “تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امینت ملی، توهین به رهبری و عضویت در گروهک انحرافی مجذوبان”، در دادگاه انقلاب شیراز محکوم شده است.

در رای صادر شده توسط دادگاه انقلاب آمده است پیامد اقدامات این فعال حقوق دراویش “ترویج بدعت در مسائل اعتقادی” و “نا‌امن کردن فضای جامعه و ترویج خرافات” است و علت صدور این حکم جلوگیری از “عواقب غیرقابل جبران در سطح جامعه به خصوص جوانان” عنوان شده است.

فریبرز یداللهی، وکیل وی اعتراض خود را به این حکم اعلام کرده و پرونده او به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است.

کسری نوری به همراه صالح مرادی چندی پیش در زندان شیراز، در اعتراض به انتقال وکلای زندانی دراویش به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بودند که سرانجام با بازگرداندن وکلا به بند عمومی زندان اوین پس از ۹۰ روز به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

بی بی سی فارسی در گفتگویی با دکتر سید مصطفی آزمایش «مسئول روابط بین الملل انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران» درباره حکم آقای کسری نوری و دلایل صدور چنین حکمی پرسیده است که از لینک زیر میتوانید این گفتگو را گوش و یا دانلود کنید.

دانلود کنید: فایل صوتی – 1.63 مگابایت
پخش: