کمبود آب آشامیدنی در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز

کمبود آب آشامیدنی در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز

بیش از یک ماه است که زندانیان سیاسی – عقیدتی بند عبرت با کمبود آب آشامیدنی مواجه‌اند و پیگیرهای زندانیان و گفت‌و‌گو‌هایشان با مسئولان زندان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش مجذوبان نور؛ از یک ماه پیش تاکنون آب آشامیدنی زندانیان بند عبرت زندان عادل آباد قطع و زندانیان سیاسی – عقیدتی محبوس در این بند، اعم از درویش گنابادی ٬ مسیحیان و بهاییان مجبورند آب آشامیدنی مورد نیاز را از فروشگاه زندان آن هم با مبلغی گزاف تهیه کنند.

به گفته زندانیان؛ بار‌ها شاهد عدم توجه مسئولین زندان به مسائل و امکانات اولیه رفاهی زندان بوده، و پیگیرهای‌ها نیز اغلب پاسخی در پی ندارد.

لازم به ذکر است از دو هفته پیش سیستم خنک کننده بند عبرت زندان عادل آباد خراب شده است و همین امر هم موجب افزایش آب مصرفی زندانیان برای جلوگیری از شدت گرمای هوا شده است.

در گزارشی که پیش از این مجذوبان نور منتشر کرده بود وضعیت این بند و همچنین آمار زندانیان سیاسی ـ عقیدتی استان فارس محبوس در بندامنیتی عبرت عنوان شده بود، طبق این گزارش زندانیان سیاسی-عقیدتی این بند عبارتند از:

کسری نوری فعال حقوق دراویش و از همکاران سایت مجذوبان نور که به اتهام عضویت در گروهک انحرافی مجذوبان به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.
محسن اسماعیلی، سیدابراهیم بهرامی، محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان از دراویش ساکن کوار که به اتهام محاربه و تشکیل گروه ضدامنیتی مدت ۳ ماه است که در حبس به صورت بازداشت موقت به سر می‌برند،

رحمان وفایی و حمید اسلامی از بهاییان ساکن شیراز که به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات بهاییت هر کدام به سه سال حبس تعزیری محکوم شدند.
و همچنین مجبتی حسینی، همایون شکوهی، محمدرضا پرتویی و وحید حکانی از شهروندان مسیحی ساکن شیراز که به اتهام شرکت در جلسات خانگی، تبلیغ و ترویج مسیحیت هر کدام به سه سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.