سازمانهای متصل به پیکره جمهوری اسلامی هیچگونه حد و مرزی برای شخصیت ها قائل نیستند و هر روزه در این موسسات و سازمانهای وابسته به نظام شاهد تهمت زنی به یکی از شخصیت های برجسته مسیحی ایرانی هستیم.

Mohabatnews_rasaneh_iran

آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت‌نیوز» – در جمهوری اسلامی سالانه بودجه هنگفتی صرف فیلترینگ و سانسور رسانه‌های منتقد و دگراندیش داخل و خارج از کشور می‌شود.

به قول معروف «خرج که از کیسه مهمان بود، حاتم طایی شدن آسان بود» در همین راستا مبالغ هنگفتی نیز به موسسات بظاهر رسانه‌ای اما امنیتی داده می‌شود تا شبانه روز عده‌ای به رصد محتوای سایت‌ها و شبکه‌های داخلی و خارجی بپردازند تا آنهایی که در دسترس هستند به قول خودشان گوشمالی و تهدید شوند و آنهایی هم که قابل دستگیری نیستند فیلتر و هک گردند.

موسسات رسمی و غیررسمی زیادی در این وادی فعالند. از پلیس فتا و افسران سایبری و اطلاعات سپاه و قوه قضائیه گرفته تا موسسات و وب سایتها و وبلاگهایی همچون «اوج»، «برهان»، «دیده‌بان»، «رهپویان» و…که فعالیتشان رصد با نگاه امنیتی و انتزاعی است و مدیران آنها از اعضای ارشد سپاه، بسیج، حوزه و نهادهای دیگر امنیتی هستند.

به عنوان مثال فعالیت وبلاگ «رهپویان هدایت» نه تنها به رصد سایبری محدود نمی‌شود، بلکه به عنوان بازویی برای پرونده سازی قضات دادگستری و دادستانی و نیروهای امنیتی بر علیه نوکیشان، کشیشان و فعالان عقیدتی، نیز می باشد.

” وبلاگ رهپویان هدایت” که هدفی جز تخریب ادیان ندارد و به نوعی در صدد راه اندازی جنگ مذهبی و ادیان در داخل ایران است، چندی پیش دکتر «ساسان توسلی» که از سخنوران برجسته الهیات اسلامی است و به عنوان کارشناس در شبکه‌های مسیحی فارسی زبان حضور پیدا می‌کند را عامل صهیونیست معرفی کرده بود! البته موج حملات و اتهامات اینگونه وبلاگها و وب سایتها، سازمانهای متصل به پیکره جمهوری اسلامی هیچگونه حد و مرزی برای شخصیت ها از هر آئینی قائل نیست و هر روزه در این موسسات و سازمانهای وابسته به نظام شاهد تهمت زنی به یکی از شخصیت ها ، مجریان و کشیشان برجسته مسیحی ایرانی هستیم.

این قبیل موسسات و انجمن‌ها برای جذب بودجه بیشتر دست به هر دروغ و اتهامی می‌زنند همچنان که فعالیت تبلیغاتی مسیحیان خارج از کشور را تحت برنامه‌ریزی با شبکه‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل معرفی می‌کنند. !

شایان ذکر است همواره ورود نهادهای امنیتی بدون تخصص به حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، سیاست و اجتماع آسیب فراوانی به آن حوزه ها رسانده است.

در حوزه تحلیل محتوای رسانه‌ای و مانیتورینگ خبر نیز گروهی از جوانان کم‌سواد که عموم آنها بسیجی هستند و از تحصیلات دبیرستانی یا پایه ای حوزوی فراتر نرفته‌اند، با دیدن آموزش‌های جزئی و ناقص جذب این موسسات می‌شوند و تبدیل به کارمندی خواهند شد که بدون اطلاع از مسائل روز و مسائل علمی و مفهومی شروع به کار در این موسسات و وب سایتها می‌کنند.

در نهایت آنچه در گزارش اکثر آنها دیده می‌شود در چند جمله روتین و تکراری همیشگی خلاصه می‌شود “«پیاده نظام صهیونیست»، «تریبون آمریکا و انگلیس»، «عوامل رژیم اشغالگر قدس»، «پیاده نظام کاخ سفید» ، «ابزار دست غربی‌ها» و « مسیحیت صهیونیستی” و تمام .

از دیدگاه تئوریسین های اکثریت کم سواد و حوزوی جمهوری اسلامی، از فعالین ملی-مذهبی و اصلاح‌طلب گرفته تا زرتشتیان ، بهائیان و مسیحیان همگی پیاده نظام آمریکا هستند.

به تازگی با بالاگرفتن اختلاف ایران و عربستان نیز بحث وهابیت و سلفی‌گری بیشتر مطرح شده، و همان رسانه‌هایی که تا دو سه سال پیش وابسته به آمریکا و صهیونیست بودند حالا تریبون‌های بهائیان و وهابیان خوانده می‌شوند!

در روزهای گذشته پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد وخامت حال مریم (نسیم)نقاش زرگران زندانی مسیحی بیمار در اوین که مدت‌هاست دست به اعتصاب غذا زده که از طریق «محبت‌نیوز» «هرانا» و به دنبال آن «صدای آمریکا» و «کریستین پست» منتشر شد موسسه «دیده‌بان» در یکی از گزارش‌های تکراری خود عنوان کرده «تبشیری‌ها، خط مقدم سازمان سیا» هستند و سرمایه خبرسازی رسانه‌ای ضد انقلاب در زندان است! »

به گفته فرخزاد در یکی از آخرین برنامه‌های خود در تشریح آنچه در توضیح‌المسائل بنیان‌گذار انقلاب آمده بود می‌گوید:«برای جمهوری اسلامی «ارمنی»، «آسوری» و «بهایی» فرقی ندارد هرکسی که دَم تیغشان است مسلمان می‌داند»

حکایت فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی و سایت‌های خبری وابسته به آن و نهادهای قضایی در جمهوری اسلامی مصداق همین مثال است که هر کسی خلاف نظر و عقیده حکومت فعالیت می‌کند خواه زن بیمار گوشه زندان باشد و خواه مجری و خبرنگار یک شبکه تلویزیونی و سایت، کشیش و خادم کلیسا همه پیاده نظام و عامل موصاد و ام‌آی ۶ و سازمان سیا هستند و با این اتهام تمام پرونده‌ها را به راحت‌ترین وجه ممکن رسیدگی می‌کنند.