گزارشی از وضعیت شهاب دهقانی و شمیس مهاجر، زوج بهایی در بند

شهاب-دهقانی-و-شمیس-مهاجر-765x510

شهاب دهقانی و شمیس مهاجر، زوج بهایی، از سال ۹۴ در حال گذارندن محکومیت حبس خود در زندان‌های رجایی شهر و بند نسوان اوین می‌باشند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شهاب دهقانی و شمیس مهاجر، شهروندان بهایی اهل تهران، در ۲۰ تیرماه سال ۱۳۹۱ به همراه تعداد زیادی از دیگر شهروندان بهایی، در شهر تهران بازداشت شدند. سپس شهاب دهقانی پس از ۳۳ روز بازداشت و شمیس مهاجر پس از ۲۶ روز بازداشت موقت، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد گشتند.

دادگاه انقلاب اسلامی در تهران در مرداد ماه سال ۹۲ شهاب دهقانی و شمیس مهاجر را به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی با راه‌اندازی و عضویت در تشکیلات مخفی (بهایی) به ترتیب به چهار سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که این احکام، در دادگاه تجدید نظر عیناً تأیید شد.

شهاب دهقانی در روز شنبه ۳ خرداد ماه سال ۹۳ جهت سپری کردن محکومیت ۴ ساله خود، به زندان اوین مراجعه کرد و یک روز بعد به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

شمیس مهاجر نیز در مهرماه ۱۳۹۴ جهت گذران محکومیت یک ساله خود را به زندان اوین معرفی کرد. وی هم اکنون دهمین ماه از دوران محکومیت خود را پست سر می‌گذارد.

http://humanrightsiniran.org/1395/19688/