سه هفته بی‌خبری از محمود معصومی؛ «سازمان اطلاعات سپاه پاسخگو نیست»

Mahmoud-Masoumi-sahamnews

«محمود معصومی» دانشجوی ۲۱ ساله ترم دو رشته‌ی هوا فضا، در روزهای آغازین شروع امتحانات به صورت غیرقانونی و بدون ارائه هیچ ادله‌ای در سلول‌های انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران محبوس شده است.

به گزارش «سحام»، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تا این لحظه هیچ دلیلی مبنی بر دلیل بازداشت این فعال مدنی ارائه نکرده است.

معصومی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه به همراه تعدادی از دوستانش در تجمع شاگردان «محمدعلی طاهری» در میدان ونک بازداشت گردید.
آن‌طور که منابع آگاه می‌گویند، وی هیچ ارتباطی با عرفان حلقه نداشته است.

روز سوم خردادماه «فاطمه» مادر محمود معصومی به خبرنگار «سحام» گفته بود: «روز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت به همراه تعدادی از دوستانش در خیابان گاندی در تجمعی که در میدان ونک انجام شده بود، توسط مأموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. پس از مراجعه جهت پیگیری وضعیت پسرم متوجه شدیم پسرم پس از بازداشت به زندان فشافویه قم منتقل گردیده است. متأسفانه دادسرای شهید مقدس اوین هیچ توضیحی مبنی بر دلیل بازداشت پسرم نمی‌دهد و ما از شرایط فعلی وی بی‌خبر هستیم. در ضمن تا جایی که ما با خبر شده‌ایم کلیه‌ی بازداشت‌شدگان روز پنج‌شنبه آزاد شده‌اند اما پسر من همچنان در بازداشت و ما در بی‌خبری کامل از وی هستیم.»

وی از به زنجیر کشیدن پسرش توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه و انتقال او برای تفتیش منزل شخصی‌اش خبر داده و گفته بود: «در این چند روز که از بازداشت پسرم با خبر شدیم و از شهرستان به تهران آمدیم، چندین بار به دادسرای اوین مراجعه کردیم اما هنوز هیچ خبری از شرایط پسرم نداریم. هیچ توضیحی به ما درباره‌ی این‌که چرا پسرم بازداشت‌شده، نداده‌اند و نمی‌دانیم چرا باوجود صادر شدن قرار وثیقه، همچنان پسرم در بازداشت به سر می‌برد و اصلاً دلیل انتقالش از زندان قم به بند دو الف سپاه را هم نمی‌دانیم.»

گفتنی است دادسرای مقدس اوین در اولین تماسی که با خانواده وی داشته، اعلام کرده بود: «قرار کفالت ۳۰ میلیون تومانی برای محمود معصومی صادر شده است.» اما پس از تهیه میزان کفالت و مراجعه خانواده به دادسرا، بازپرس از آزادی این فعال مدنی ممانعت به عمل آورده است.