آیت‌الله مقدس: ملاقات فائزه هاشمی با زندانی زن بهایی یک عاطفه‌ی انسانی بوده که اشکال هم ندارد

Mohammadali-Moghaddas-sahamnews-e1455424863183

آیت‌الله محمدعلی مقدس، امام جمعه سابق اصفهان و حاکم شرع استان‌های اصفهان و چهار محال بختیاری (سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۰)، در پاسخ به سوال عده‌ای از شاگردان و علاقه‌مندان خود درباره «ملاقات فائزه هاشمی با شهروند زندانی بهایی» گفت: «این یک عاطفه‌ی انسانی بوده که ایشان ابراز کرده و اشکال هم ندارد.»

به گزارش آمدنیوز، آیت‌الله محمدعلی مقدس «امین و معتمد» اکثریت مراجع تقلید در ایران است، وی از نمایندگان آیات خمینی، اراکی، منتظری، بهجت، فاضل لنکرانی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی و صانعی می‌باشد.

این نماینده سابق ولی‌فقیه در پاسخ به این سوال شاگردان و علاقه‌مندان خود درباره «ارتباط با بهاییان» نوشته است: من از امام استفتاء کردم، سال ۴۲، که معامله و معاشرت با بهاییان چه صورتی دارد؟ ایشان جواب دادند که: «با آنها معامله نشود، ولی جان و مال آنها تا در بلاد اسلامی و تحت حکومت اسلامی هستند، محفوظ است، اما مسلمانان با آنها معامله نکنند.»

آیت‌الله مقدس هم‌چنین درباره «ملاقات فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی» شهروند بهایی زندانی گفته است: «کاری که خانم هاشمی انجام داده از نظر انسانی، این یک عاطفه‌ی انسانی بوده که ایشان ابراز کرده و اشکال هم ندارد. ولی از نظر اجتماعی و عکس‌العملی که در جامعه دارد، گاهی ممکن است یک کار مباح حتی از کارهای حرام بیشتر عکس العمل منفی و بد داشته باشد. شایسته نبوده که این‌کار به‌صورت عمومی اعلام شود، اگر می‌خواستند بروند باید خصوصی بازدیدشان را انجام می‌دادند، اما این‌که عکس بگیرند و… این‌ها کار مناسبی نبوده. لیکن این عکس العمل‌های این‌گونه هم که انجام شده تندروی است و اصلا جالب نیست.»

گفتنی است آیت‌الله مقدس پیش‌تر امام جمعه سابق دولت آباد، عضو شورای‌عالی نهادهای انقلاب، ریاست هیئت تجدیدنظر بازسازی دانشگاه‌ها، نماینده‌ی ولی فقیه (قائم مقام رهبری و آیت‌الله خمینی)، امور اراضی (هیئت‌های هفت نفره)، نماینده شورای نگهبان در انتخابات، ریاست شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی ، موسس جامعه روحانیت مبارز، موسس بنیاد ازدواج، عضو شورای بهزیستی و مدرس دانشگاه‌های مختلف از جمله علامه طباطبایی تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه پزشکی، دانشگاه علوم قرآن اوقاف تهران و… بوده است.