جواد لاریجانی: گزارش احمد شهید آبکی است

larijani

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران از گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران انتقاد کرد و آن را «آبکی» و «غیر قابل استناد» خواند.

لاریجانی شنبه ۲۲ اسفند در گفت‌و گو با خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت که گزارش احمد شهید «هیچ مطلب جدیدی ندارد» و استنادات او «هیچ یک محل ندارد».

احمد شهید پنج‌شنبه دهم مارس/ ۲۰ اسفند در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر جمهوری اسلامی، در سی و یکمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، از اعدام  دست‌کم ۹۶۶ نفر در ایران در سال گذشته و افزایش فشارهای امنیتی بر جامعه بهاییان به شدت انتقاد کرد.

لاریجانی در واکنش به گزارش احمد شهید در ارتباط با اعدام‌های گسترده و نقض آزادی بیان در ایران گفت: «آنان مبارزه ما با تروریست‌هایی را که  محکوم شده‌اند تحت عنوان  مبارزه با آزادی بیان قرار داده‌اند. آزادی بیان چه ربطی به تروریسم دارد؟»

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین گفت که ایران «بزرگ‌ترین و جدی‌ترین دموکراسی  غرب آسیا» را دارد و درباره اعدام متهمان به قاچاق مواد مخدر گفت: «دنیا باید بابت مبارزه ما با این مجرمان به ما جایزه بدهد».

او از احمد شهید دعوت کرد که «دوره ای را درباره حقوق بشر بر اساس اسلام بگذراند» و  اضافه کرد: «ما حاضریم به او در این باره کمک کنیم».

قوه قضاییه ایران تا به حال واکنش دوستانه‌ای به گزارش‌های آقای شهید نشان نداده است و قوانین حاکم را برآمده از اسلام و غیر‌قابل تغییر دانسته است.

قرار است احمد شهید و دیگر گروه‌هایی که در زمینه حقوق بشر در ایران فعالیت می‌کنند، روز دوشنبه چهاردهم مارچ/ ۲۴ اسفند گزارش‌های مفصل‌تری درباره اوضاع حقوق بشر در ایران ارائه کنند.

http://www.radiozamaneh.com/266491